دکوراسیون داخلی پذیرایی (5 ایده کارآمد و بسیار جذاب)

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دکوراسیون داخلی پذیرایی نکات مهم مخصوص به خود را می طلبد تا از طریق آن بتوان بهترین دکور را ایجاد کرد. سلیقه شخصی فرد علاوه بر سلیقه طراح گزینه مهمی است که با رعایت چند نکته می توان اینکار را به بهترین شکل انجام داد که در ادامه متن آنها را ارائه خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی (5 ایده کارآمد و بسیار جذاب)

جهت دریافت خدمات الاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی

برای اینکه دکوری خاص و زیبا برای پذیرایی داشته باشیم ضروری است تا از ایده های مدرن و امروزی یاری گرفت. این کار را باید با توجه به سبکی که برای دکوراسیون انتخاب می کنید پیش ببرید. تنها لازم نیست از ابزارهای زیادی بهره ببرید و فقط باید تمام موارد را درست انتخاب نموده و مناسب کنار هم قرار دهید.

سبکی که امروزه برای دکوراسیون داخلی پذیرایی پسندیده است، کمی خلوت تر و ساده تر از سبک کلاسیک است. در ادامه نکاتی را برای داشتن بهترین دکوراسیون داخلی پذیرایی اراده خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. انتخاب مبلمان مناسب

وقتی حرف از دکوراسیون داخلی پذیرایی می گردد، اولین گزینه ای که در وسایل منزل ممکن است به چشم بخورد، مبلمان است. بهتر است انتخاب مبلمان طوری باشد که ابعاد خانه در نظر گرفته گردد و تمام فضای خانه با آنها پر نشوند.

علاوه بر این موضوع مبلمان بهتر است سبکی متناسب با سایر اجزای خانه داشته باشد و رنگی خریداری گردد که به زیبایی و عظیم نشان دادن فضای موجود یاری کند. مبلمان روشن فضا را عظیمتر و مبلمان تیره فضا را گرفته و کوچکتر نشان می دهد.

2. برای دکوراسیون داخلی پذیرایی دکوری های مناسب انتخاب کنید

برای اینکه کمی فضای صمیمی و گرم تری داشته باشیم ضروری است تا از ابزارها و دکوری های مناسبی استفاده کنیم. البته این موضوع نباید باعث گردد تا پذیرایی را پر از وسایل و حتی ابزارهایی مانند مجسمه ها، تابلوها، گل و سایر اشیاء زینتی کنید. انواع دکوری مناسب بهتر است علاوه بر زیبایی، شلوغی را به همراه نداشته باشد.

استفاده از یک آباژور، تابلوهای زیبا روی دیوار که متناسب با رنگ بندی سایر اجزاء خانه انتخاب شده اند، جلوه ای ویژه و آرامش بخش برای ساعاتی کنار هم بودن را خلق خواهد نمود. استفاده از ظروف مناسب برای روی میز یا حتی

3. انتخاب نورپردازی مناسب

نور مناسب از المان های بسیار مهم دکوراسیون محسوب می گردد. نور پردازی مناسب می تواند به زیباتر دیده شدن وسایل به کار بردن شده یاری شایانی به همراه داشته باشد. از نور پنجره ها برای طول روز بهره ببرید و در شب از نورهای نقطه ای و کانونی برای میز و سقف یاری بگیرید.

4. توجه به دیوار، کف پوش و سقف

قالب کلی پذیرایی تشکیل شده از دیوار، سقف و کفپوش که تم و زمینه اصلی پذیرایی را تعیین می نماید. رنگی که برای آنها در نظر می گیریم تا انتخاب و قرار دادن آخرین گزینه چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی می تواند موثر باشد.

بهتر است برای کفپوش، دیوارها و همینطور سقف از گزینه های مناسب با ابعاد فضای پذیرایی بهره ببرید. برای اینکه فضاهای کوچک عظیمتر دیده شوند ضروری است تا رنگ روشن تری برای آنها در نظر گرفته گردد و برای فضای عظیم نیازی به این موضوع نیست و می توان از طرح های شلوغ یا حتی رنگ های تیره انتخاب کرد.

اینکه بخشی از فضای پذیرایی را به وسایل و کار شخصی خود اختصاص دهید، اشتباه نیست اما بهتر است این کار را با نظم و خلاقیت چیدمان دهید تا از جذابیت فضا کاسته نگردد. مانند تصویر بالا که با چیدمانی منظم دکوراسیون داخلی پذیرایی جلوه خاص و ویژه ای دارد.

5. انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون داخلی پذیرایی

تنها نباید به رنگ های خنثی بسنده کنید و با جسارت تمام چند رنگ که هارمونی مناسبی در کنار هم دارند و از نوع تند هستند را گلچین کنید و در دکور به کار ببرید. این موضوع سبب می گردد تا بتوانید نواقصی که در بخش هایی از ساخت پذیرایی ایجاد شده است را پوشش دهید و توجه را به سمتی که می خواهید جلب کنید.

حس خوبی برای سالن پذیرایی منزل خواهد بود اگر در کنار رنگ های خنثی، چند رنگ استفاده گردد که بیشتر به چشم می آیند.

نکات مهم برای دکوراسیون داخلی پذیرایی

علاوه بر نکات گفته شده بهتر است برای دکوراسیون داخلی پذیرایی به نکات زیر نیز توجه کرد:

  • برای داشتن حس آرامش بخش برای فضای منزل حتما از رنگ سفید بهره ببرید
  • در کنار رنگ های خنثی از یک یا چند رنگ زنده یاری بگیرید
  • پیچیدگی بصری روی دیوارها می تواند جذابیت دکوراسیون داخلی پذیرایی را چند برابر کند
  • از نورپردازی غافل نشوید و پرده سالن را طوری انتخاب کنید که علاوه بر داشتن تناسب با سایر رنگ های به کار برده شده، قابلیت تنظیم نور مناسب برای روز را نیز داشته باشد
  • از دکوری های مناسب بهره ببرید اما بیش از حد فضا را شلوغ نکنید
  • از حداکثر فضا بهره ببرید و چیزی را از قلم نندازید
  • استفاده از یک لوستر مناسب با ابعاد پذیرایی در کنار انتخاب آباژور ایستاده زیبا می تواند
  • فضای پذیرایی را در شب گرم تر به نظر برساند

نکات پایانی

در این متن به 5 مورد از گزینه هایی که به هر چه زیباتر شدن دکوراسیون پذیرایی می انجامد اشاره شد. با توجه به اینکه پر ترددترین قسمت منزل ممکن است سالن پذیرایی باشد، ضروری است تا کمی در چیدمان آن دقت گردد که با توجه به نکات ارائه شده مساله غیر ممکنی نیست.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 945

به "دکوراسیون داخلی پذیرایی (5 ایده کارآمد و بسیار جذاب)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی پذیرایی (5 ایده کارآمد و بسیار جذاب)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید