طراحی کلبه با چوب

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، بهتر نیست زمستان خود را با این خلوتگاه رویایی و دنج و ارگانیک که در یکی از ارتفاعات کوه ساخته شده تمام کنیم؟ این اقامتگاه کوهستانی، در کوه های آلپ ایتالیا بازسازی شده و تصویر جدیدی از اقامتگاه های گردشگری در ارتفاعات را به ما ارائه می نماید. این پروژه طراحی کلبه با چوب تلفیق سنت و راحتی و کیفیت و از همه مهم تر، استقامت اجرا شده.

طراحی کلبه با چوب

در ساخت و طراحی کلبه با چوب فاکتورهای مهمی همچون رعایت محدوده کوه های اطراف، سنت های محلی و ارتباط مستقیم با طبیعت منطقه را رعایت کردند و تجربه جدیدی از یک خلوتگاه کوهستانی را رقم زدند. این تیم همچنین جزئیات ریزتری از قبیل ارگانیک بودن همه مصالح، نبود نورپردازی مصنوعی در مسیرهای متصل نماینده کلبه ها (جلوگیری از آلودگی نوری و ایجاد امکان لذت بردن از آسمان پرستاره)، ممنوعیت تردد اتومبیل (مسافران در فصل تابستان توسط اتوبوس هتل و در زمستان توسط ماشین برف روبی منتقل می شوند) و … را نیز در نظر گرفتند. همه این کوشش ها در راستای مقاوم سازی ساختمان و البته جلوگیری از صدمه زدن به طبیعت بکر صورت گرفته.

کلبه های ییلاقی، از آغل های قدیمی بازسازی شدند و ظاهر سنتی و معاصری دارند. برای انجام بازسازی منزل ویلایی ، هیچ یک از سازه های اصلی دست نخورده. چیدمان و طراحی ساختمان هم همچنان یک محیط سنتی و تاریخی در دل دهکده ای کوچک را تداعی می نماید. سردرهای اصیل کلبه ها، با تخته های چوبی یکسره و محکمی ساخته شده اند و طرح حفره دار بازیگوشانه ای دارند. وقتی کرکره ها بسته باشند (که باتوجه به آب و هوای منطقه زیاد اتفاق می افتد)، نور از توی حفره ها به داخل کلبه ها می تابد و بازی جذابی از نور و سایه به وجود می آورد. در عین حال این تخته ها درمقابل سرمای سوزناک منطقه از محیط داخل ساختمان جلوگیری می نمایند.

بازسازی و طراحی کلبه با با چوب

طراحی و معماری با تخته های چوبی یکسره، فقط مختص بیرون کلبه ها و ساختمان نیست. داخل اتاق ها به لطف تلفیق بافت های غنی مانند روکش های مخمل و ابریشم، عناصر فلزی شکل داده شده، پرده های ضخیم، پارچه های کتان و … از محیط دنج و صمیمی و آرامش بخشی برخوردار هستند. اما مهم ترین نقش را در طراحی داخلی اتاق ها، عنصر چوب ایفا می نماید. سازه های سفارشی و دست ساز چوبی متعددی در این اتاق ها به چشم می خورد که زیبایی و حس خوب عناصر ارگانیک را به بیننده منتقل می نمایند و جذابیت کل مجموعه را صدچندان می نمایند.

منبع: interiorzine

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1029

به "طراحی کلبه با چوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کلبه با چوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید