شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از سه میلیون نفر گذشت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ناکارآمدی دولت دونالد ترامپ در مهار همه گیری ویروس کرونا در آمریکا که همچنان مورد انتقاد واقع شده است، اکنون شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در این کشور از مرز سه میلیون نفر گذشت.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از سه میلیون نفر گذشت

به گزارش روز سه شنبه تارنمای ورد میترز دات اینفو (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را تا لحظه مخابره این خبر سه میلیون و 40هزار و 833 نفر اعلام نمود که از این تعداد نزدیک به 133هزار نفر جان باخته اند.

سی ان ان: سقوط آزاد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا

شبکه خبری سی ان ان نیز روز سه شنبه با انتشار این خبر، تیتر زد: آمریکا با سقوط آزاد ابتلا به ویروس کرونا روبرو است.

بنابراین گزارش آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا اعلام نمود: چنانچه با همین رویه آمریکا پیش رود امیدی به پایین آمدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا وجود ندارد، این موج دوم ابتلا به کرونا نیست بلکه اکنون با خیزش آن روبرو ایم.

امتناع مقام ارشد آمریکایی از تایید اظهارات نادرست ترامپ

آمریکا درحالی با افزایش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا دست به گریبان است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر در اظهاراتی متنافض باعث سردرگمی آمریکایی ها شده است، وی در بدو شیوع این بیماری گفته بود که بزودی این ویروس محو خواهد شد و آخر مورد اینکه روز 14 تیرماه مدعی شد؛ 99 درصد ابتلا به کرونا بی خطر است.

این درحالی است که استیون هان کمیسیونر غذا و داروی آمریکا در مصاحبه روز 15 تیرماه با شبکه خبری سی ان ان به کرات از پاسخ به پرسش این شبکه درخصوص صحت گفته های رئیس جمهوری آمریکا طفره رفت و درنهایت گفت: من نمی خواهم به این موضوع بپردازم که چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه می گوید.

سی ان ان گزارش داد: اجتناب این مقام ارشد دارویی و غذایی آمریکا در تصحیح اظهارات اشتباه و گمراه کننده رئیس جمهوری، خشم و بی اعتمادی عمیق بین مردم و هیات حاکمه دولت را موجب شد.

شمار مبتلایان در یک روز به 57 هزار نفر رسید

درحالی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز سه میلیون نفر گذشت که به دنبال بازگشایی کسب و کارها در بیشتر ایالت های آمریکا، که به گزارش خبرگزاری رویترز تنها در روز 14 تیر(استقلال آمریکا) 57 هزار مورد جدید از این بیماری از سوی دانشگاه جان هاپکینز در سراسر آمریکا گزارش شد.

رویترز اضافه کرد: از 50 ایالت آمریکا، 37 ایالت در هفته گذشته شاهد افزایش مبتلایان بوده است.

هم اکنون بیش از 11میلیون و 746 هزار نفر در سراسر دنیا به کووید-19 مبتلا شده اند که از این تعداد نزدیک به 541 هزار نفر جان باخته اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1111

به "شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از سه میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از سه میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید