شوری قورمه سبزی را چگونه از بین ببریم؟ ، 6 ترفند ساده برای برطرف شوری قورمه سبزی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شور شدن غذا یکی از مسائل رایج در آشپزی است که در بسیاری از موارد می توان آن را برطرف کرد، تنها باید با ترفندها و روش های برطرف شوری آن غذا آشنایی داشت.

شوری قورمه سبزی را چگونه از بین ببریم؟ ، 6 ترفند ساده برای برطرف شوری قورمه سبزی

به گزارش خبرنگاران، شور شدن غذا یکی از مسائل رایج در آشپزی است که در بسیاری از موارد می توان آن را برطرف کرد، تنها باید با ترفندها و روش های برطرف شوری آن غذا آشنایی داشت. برای مثال به منظور برطرف شوری قورمه سبزی و خورش های مشابه می توان با افزودن موادی که مزه نمک را خنثی می نمایند، به برطرف کردن طعم شوری غذا یاری کرد. در این مطلب قصد معرفی این مواد و چند ترفند کاربردی و رستورانی، با نتیجه قطعی را داریم که به برطرف شوری قورمه سبزی یاری می نمایند.

افزودن تدریجی نمک

در پخت بعضی غذاها مانند کباب، کوکو یا برنج نمک از ابتدا ریخته می گردد و در صورت شوری باید در پی راه چارهی مناسب برای برطرف آن بود؛ اما در بعضی غذاهای آبکی به خصوص خورش ها که با تبخیر آب آن ها، طعم و مزه نیز به مرور تغییر می نماید، می توان نمک و ادویه های دیگر را به صورت تدریجی و آرام آرام به غذا افزود. این تکنیک از شور شدن غذا جلوگیری می نماید و با انجام آن دیگر نیازی به ترفندهای برطرف شوری نخواهید داشت.

ترفندهای برطرف شوری قورمه سبزی

هرچند پیشگیری از شور شدن خورش راه چارهی ساده تر است؛ اما اگر به هر علت مقدار نمک مصرفی در خورش قورمه سبزی بیشتر از حد لازم شد و مزه خورش شور شد هم جای نگرانی نیست. ترفندهای مختلفی وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توانید مزه شوری خورش را کاهش دهید.

البته قبل از استفاده این ترفندها باید این مسئله را در نظر داشته باشید که برطرف شوری در هر غذا به مقدار استفاده از نمک هم بستگی دارد، با این حال ترفندهای برطرف شوری تا حد زیادی به کم کردن مقدار آن و تبدیل غذای شور به خوش نمک موثر هستند.

بعضی از روش های کاربردی برای برطرف شوری قورمه سبزی عبارتند از:

انداختن سیب زمینی در خورش

یکی از راه چارههای سنتی و قدیمی برای برطرف شوری غذا که در خصوص خورش قورمه سبزی هم کاربردی است، انداختن چند تکه سیب زمینی در غذاست. سیب زمینی نمک غذا را جذب خود می نماید و از این طریق طعم و مزه شوری در غذا را کاهش می دهد.

با این تکنیک قدیمی می توان شوری بیشتر غذاها را کاهش داد، البته در استفاده از آن یک نکته مهم وجود دارد که نباید فراموش کرد و این نکته، برداشتن تکه های سیب زمینی بعد از جذب نمک است. در صورتی که سیب زمینی ها در داخل غذا باقی بمانند، مجددا نمک جذب شده را به غذا پس می دهند، بنابراین پس از نیم ساعت و با چشیدن غذا باید سیب زمینی ها را از داخل آن خارج کرد.

ریختن آب جوش

در خصوص خورش ها یک راه چاره دیگر هم برای برطرف شوری وجود دارد و آن افزودن مقدار خورش است به وسیله افزودن آب است. این تکنیک هم جزو ترفندهای نسبتا قدیمی برای برطرف شوری غذاهای آبکی مانند سوپ و خورش است که در بیشتر موارد شوری را از بین نمی برد اما تا حد زیادی آن را کاهش می دهد.

استفاده از ترشیجات

یکی دیگر از ترفندهای موثر و کاربردی برای برطرف شوری غذاهایی مانند قورمه سبزی، استفاده از ترشیجات است. افزودن مقداری سرکه، آبلیمو یا آبغوره به غذا تا حد زیادی شوری را کاهش می دهد. البته مقادیر زیاد این مواد طعم خورشت را تلخ می نمایند، بنابراین استفاده از آن ها را باید با دقت زیادی انجام داد.

افزودن شکر به غذا

افزودن شکر، یکی دیگر از روش هایی است که به منظور برطرف شوری قورمه سبزی می توان از آن استفاده کرد. طعم شیرین شکر، شوری نمک را خنثی می نماید و باعث متعادل شدن طعم غذا می گردد. البته در استفاده از شکر هم باید دقت زیادی کرد، زیرا افزودن شکر بیش از مقدار لازم باعث ایجاد طعم شیرین و نامطلوب در خورش قورمه سبزی می گردد.

استفاده از گلوله های خمیری

درست کردن چند گلوله خمیری با آرد گندم و آب و افزودن آن به خورش قورمه سبزی یکی دیگر از تکنیک هایی است که زمان شور شدن این غذا می توان از آن استفاده کرد. البته گلوله های خمیری نیز باید پس از نیم ساعت از غذا خارج شوند، در غیر این صورت شوری را به غذا پس می دهند.

انداختن نبات در خورش

انداختن یک تکه نبات زعفرانی در خورش هم شوری را خنثی نموده و طعم غذا را مناسب می سازد. البته هشدار استفاده از شکر زیاد در این مورد هم وجود دارد و مقدار نبات نباید به مقداری باشد که طعم نامطلوبی برای خورش ایجاد کند.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2250

به "شوری قورمه سبزی را چگونه از بین ببریم؟ ، 6 ترفند ساده برای برطرف شوری قورمه سبزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوری قورمه سبزی را چگونه از بین ببریم؟ ، 6 ترفند ساده برای برطرف شوری قورمه سبزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید