طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به 2 روش با طعم عالی و لذیذ

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اسنک مرغ و انبه یکی از غذاهای سبک محبوب برای یا یک پیش غذای مجلسی برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و دوستان است. این غذای متفاوت، به خاطر استفاده از مزیت مقوی بودن را هم دارد و از آن جایی که طبع انبه گرم است، با طبع مرغی که در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به کار رفته است، یک میکس ملایم و معتدل را می سازد و در کل آن را به غذایی با مزاج معتدل تبدیل می نماید. در این مقاله از سرویس در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به همراه فوت و فن های پخت آن را به شما یاد خواهیم داد.

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به 2 روش با طعم عالی و لذیذ

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه (روش اول)

زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت: 4 ساعت

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ و انبه (برای 6 نفر)

  • پیازچه: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی
  • فلفل سیاه: 1/4 قاشق چای خوری
  • فلفل چیلی: 1 یا 2 عدد
  • انبه: 3 عدد میانه
  • ران مرغ: 6 عدد
  • سیر: 1 حبه
  • پیاز: 1 عدد میانه
  • نان باگت فرانسوی: به تعداد لازم

مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

برای تهیه اسنک مرغ و انبه ابتدا باید سس آن را تهیه کنید. سپس مرغ ها را به همراه دیگر مخلفات با هم بپزید تا نرم شوند. در نهایت مرغ های پخته شده را ریش ریش کنید و روی نان باگت بریزید. این غذا یک فینگرفود عالی برای مهمانی ها و جشن های تولد است. برای آموزش گام به گام تهیه این غذای سبک، مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه را دنبال کنید.

مرحله اول: انبه را با فلفل میکس کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ و انبه، ابتدا انبه ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید. هسته انبه را جدا کنید و گوشت یا فیله انبه را در مخلوط کن بریزید. فلفل چیلی را اضافه کنید و مواد را بزنید تا وقتی یکدست شوند. سپس ترکیب انبه و فلفل را از میکسر بیرون بیاورید و در یک قابلمه بریزید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: سس اسنک را آماده کنید

پوست پیاز را بگیرید و به صورت خلالی خیلی باریک یا نگینی ریز خرد کنید. سیر را هم بعد از پوست گرفتن له یا پوره کنید. سیر و پیاز را به انبه های پوره شده داخل قابلمه اضافه کنید. در ادامه فلفل ها را خرد نموده و همه را با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله سوم: ران ها را به سس اضافه کنید

ران های مرغ را بشویید و در قابلمه قرار دهید. درب قابلمه را روی آن بگذارید و اجازه دهید همه مواد با هم به مدت 3 تا 4 ساعت بپزند و نرم شوند. مزه انبه و دیگر مواد، باید کاملا به خورد مرغ ها برود و ران ها کاملا نرم شوند و بپزند. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی از دما بیفتند.

مرحله چهارم: اسنک مرغ و انبه را سرو کنید

بعد از اینکه مرغ ها کاملا پختند و سس غلیظ شد، استخوان های مرغ را بیرون بیاورید. مرغ ها را به صورت ریش ریش درآورید و داخل نان باکت یا روی یک لایه نان تست قرار دهید. روی هر یک از اسنک ها، مقداری پیازچه تازه خرد شده بریزید و یک تکه انبه هم قرار دهید. اسنک ها را در ظرف مناسب سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسنک مقوی برای افزایش انرژی بدن

طرز تهیه اسنک مرغ و انبه (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد: 1 ساعت

زمان پخت: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ

  • سینه یا مرغ بدون استخوان: 100 گرم
  • فلفل دلمه ای: 1/2 یک عدد
  • پیاز: 1 عدد کوچک
  • قارچ: 2 عدد میانه
  • فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم
  • نان تست: به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس اسنک

  • پودر انبه: 1 قاشق غذاخوری
  • سرکه سفید: 2/3 لیوان دسته دار فرانسوی
  • نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

برای درست کردن اسنک مرغ با انبه به این روش، مرغ ها را با پیاز و دیگر ادویه جات مرینیت و بعد آن را سرخ کنید. سس انبه را درست کنید و بعد همه مواد را بین دو لایه نان تست بگذارید و نان ها را سرخ کنید. برای آموزش تهیه این اسنک خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مرغ ها را مزه دار کنید

برای آغاز، اسنک مرغ را آماده کنید. ابتدا پیاز را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. فلفل دلمه ای را هم رنده یا خرد کنید. تکه های مرغ را به قطعات دلخواه خرد کنید و پیاز رنده شده و فلفل دلمه ای را به همراه نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. همه مواد اسنک را در یک ظرف دربسته یا یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و به مدت 30 دقیقه یا یک ساعت در یخچال قرار دهید. صبر کنید تا و تکه های گوشت مرغ مزه دار و کمی نرم شوند.

مرحله دوم: سس انبه را درست کنید

در مدت زمانی که مرغ در حال مزه گرفتن است، پودر انبه را به همراه سرکه سفید و فلفل قرمز در یک شیرجوش بریزید. اگر می خواهید تندی سس تان کمتر باشد، می توانید فلفل سیاه را جایگزین کنید. مواد را به هم بزنید و صبر کنید تا گلوله ها باز گردد. شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و باز هم مواد را به هم بزنید تا وقتی که غلیظ و تبدیل به یک سس گردد. غلظت سس که به میزان ماست رقیق رسید، حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید سس خنک گردد.

مرحله سوم: مرغ ها را سرخ کنید

در یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، مرغ های مرینیت شده را از یخچال بیرون بیاورید و آن ها را در تابه سرخ کنید. حرارت را کم کنید تا همزمان با سرخ کردن مرغ ها، کمی بپزند. یک طرف مرغ ها که سرخ شدند، طرف دیگر را هم سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله چهارم: قارچ را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه اسنک مرغ و انبه، بعد از اینکه مرغ ها سرخ و آماده شدند، قارچ ها را به صورت حلقه های باریک خرد کنید و به مرغ ها بیفزایید. صبر کنید تا قارچ ها هم تفت بخورند و نرم شوند. شعله را در لحظات آخر زیاد کنید تا آب قارچ ها کشیده گردد.

مرحله پنجم: مواد اسنک را روی نان تست بگذارید

کف یک تابه، کمی روغن بریزید و یک یا چند نان تست قرار دهید، به طوری که نان ها روی هم قرار نگیرند و کمی با هم فاصله داشته باشند. روی نان را یک لایه از سس انبه که درست نموده بودید، بریزید و روی سس را با یک لایه از مواد اسنک مرغ بپوشانید. سعی کنید خیلی نان را از مواد انباشته نکنید.

مرحله ششم: اسنک ها را سرو کنید

دوباره یک لایه دیگر از نان تست را روی مواد بگذارید. روی اسنک را یک جسم سنگین بگذارید و صبر کنید تا یک طرف اسنک طلایی گردد. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ گردد. همه اسنک ها را به همین روش درست کنید. در آخر اسنک ها را در یک ظرف مناسب قرار دهید و کنار آن را یک ظرف بگذارید و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسنک مرغ و قارچ با سس بشامل

فوت و فن های طرز تهیه اسنک مرغ و انبه

*برای درست کردن اسنک مرغ و انبه، بهتر است از گوشت مرغ بدون استخوان بهره ببرید. اگر از ران در طرز تهیه اسنک مرغ و انبه استفاده کردید، بعد از پخت، استخوان ها را جدا کنید.

*نانی که برای سرو اسنک مرغ و انبه استفاده می کنید، می توانید بنا به سلیقه خود تغییر دهید. ، نان پیتا، و حتی را می توانید به کار ببرید.

*اسنک مرغ و انبه را می توانید به عنوان یک فینگرفود در مهمانی ها و دورهمی ها یا آن را در کنار وعده های اصلی غذا سرو کنید.

سوالات متداول

از چه نانی برای طرز تهیه اسنک مرغ و انبه استفاده کنیم؟

نان باگت، نان پیتا، نان تست و حتی نان لواش را می توانید برای سرو این پیش غذا یا غذای سبک برای شام به کار ببرید.

از کدام قسمت مرغ برای درست کردن اسنک استفاده کنیم؟

قسمت بدون استخوان مرغ مثل سینه برای تهیه اسنک مناسب است ولی اگر از ران استفاده می کنید، بعد از پخت، استخوان ها را جدا کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2128

به "طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به 2 روش با طعم عالی و لذیذ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسنک مرغ و انبه به 2 روش با طعم عالی و لذیذ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید