برترین رسپی دونر کباب بوقلمون در رستوران های معروف استانبول

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دونر یکی از انواع کباب ترکی است که بین ایرانی ها هم هواداران زیادی دارد. یکی از خوشمزه ترین دونر ها، دونر بوقلمون است که اگر خوش شانس باشید، می توانید طعم آن را در رستوران ها بچشید. اما تهیه کباب دونر بوقلمون در خانه هم امکان پذیر است و اتفاقا می توانید این کباب را به عنوان یک لذیذتر از کباب های دونر رستورانی برای وعده و درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه دونر کباب بوقلمون در تابه و فر و نکات خوشمزه شدن دونر بوقلمون را به شما آموزش خواهیم داد.

برترین رسپی دونر کباب بوقلمون در رستوران های معروف استانبول

مواد لازم برای تهیه دونر بوقلمون (برای 4 تا 5 نفر)

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
سینه بوقلمون (سینه بدون استخوان)1 کیلوگرم
ماست چکیده1 لیوان فرانسوی دسته دار
پیاز3 عدد بزرگ
آبلیمو3 قاشق غذاخوری
پودر سیر (یا 2 حبه سیر)نصف قاشق چای خوری
پودر آویشننصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمزنصف قاشق چای خوری
روغن مایع یا روغن زیتون4 قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی1 قاشق چای خوری (اختیاری)
نمکبه اندازه کافی
نان، سس و خیارشوربرای سرو دونر کباب بوقلمون

مدت زمان آماده سازی و استراحت مواد اولیه: 12 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت دونر کباب بوقلمون: 30 دقیقه

مراحل طرز تهیه دونر کباب بوقلمون در تابه و بدون فر

دونر کباب بوقلمون بدون فر مثل سایر انواع در تابه به راحتی درست می گردد. در ادامه مراحل تهیه دونر کباب بوقلمون خانگی در تابه را به روش زیر دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت بوقلمون را آماده کنید

ابتدا سینه بوقلمون را بشویید و اجازه دهید خشک گردد. روی تخته آشپزی، گوشت بوقلمون را به صورت لایه های باریک از پهنا برش دهید تا نازک شوند. بوقلمون های ورقه ای شده را در یک کاسه بریزید. پیازها و سیرها را پوست بگیرید و رنده کنید. آنها را به بوقلمون اضافه کنید. اگر سیر تازه ندارید می توانید پودر سیر اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید سینه بوقلمون و پودر سیر را به روش های خرید و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: گوشت بوقلمون را مزه دار کنید

به بوقلمون و پیاز و سیر، بقیه ادویه ها شامل پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، پودر آویشن، نمک و چاشنی ها شامل آبلیمو، رب گوجه فرنگی و ماست را اضافه کنید. با دستکش یک بار مصرف، این مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید تا مواد مرینیت کاملا گوشت ها را بپوشاند و با هم ماساژ داده شوند تا طعم دار شوند.

شما می توانید برای خرید انواع ادویه غذا مثل پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، پودر آویشن، نمک و انواع چاشنی ها مثل آبلیمو، رب گوجه فرنگی و ماست به صورت اینترنتی و حضوری به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله سوم: گوشت بوقلمون را استراحت دهید

در ادامه گوشت بوقلمون را با سلفون بپوشانید و در یخچال به مدت حدود 2 ساعت، قرار دهید تا طعم ها به خورد گوشت بروند و مزه دار شوند.

مرحله چهارم: گوشت بوقلمون را در سلفون بپیچید

بعد از 2 ساعت، روی کانتر یا سطح، یک سلفون را باز کنید. گوشت بوقلمون مزه دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و روی سلفون بگذارید. سلفون را رول کنید تا گوشت بوقلمون مثل کالباس جمع گردد. برای اطمینان، 2 تا 3 لایه سلفون دیگر روی گوشت پیچیده گردد. ابتدا و انتهای سلفون را با نخ یا کش باریک، محکم کنید تا لایه های گوشت باز نشوند.

مرحله پنجم: گوشت بوقلمون را در فریزر بگذارید

بعد از رول کردن گوشت بوقلمون، رول را در فریزر بگذارید و حدود 12 ساعت صبر کنید تا منجمد گردد. سپس گوشت را بیرون بیاورید و سلفون را باز کنید. با یک چاقوی تیز، گوشت را به صورت ورقه ای خرد کنید. صبر کنید تا گوشت کمی از حالت انجماد و یخی، خارج گردد.

مرحله ششم: دونر کباب بوقلمون را سرخ کنید

در یک تابه، روغن مایع یا روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس گوشت بوقلمون مزه دار و خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید. اجازه دهید گوشت ها سرخ شوند. می توانید در میانه های سرخ شدن یا اواخر سرخ شدن، اندازهی قارچ، فلفل دلمه ای و پیاز خرد شده هم در تابه بریزید و تفت دهید.

انواع روغن مایع مثل روغن زیتون را از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی می توانید بخرید.

مرحله آخر: دونر کباب بوقلمون را سرو کنید

در آخر، وقتی دونر بوقلمون آماده شد، آنها را روی نان پیتا، لواش یا داخل نان باگت بریزید و با سس دلخواه (یا سبزیجاتی مثل کاهو، گوجه فرنگی و خیارشور ()، سرو کنید.

برای خرید انواع سس، نان و خیارشور می توانید از فروشگاه های به روش های خرید حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

روش تهیه دونر کباب بوقلمون در فر

اگر می خواهید دونر کباب بوقلمون را در فر تهیه کنید، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: گوشت بوقلمون را مزه دار نموده و استراحت دهید

گوشت بوقلمون را با مواد و به روش بالا، مزه دار کنید. به جای قرار دادن گوشت در فریزر، آن را در یخچال بگذارید. بهتر است در این روش، پیازها را به صورت خلالی خرد شده بهره ببرید. گوشت بوقلمون را به مدت 12 ساعت در یخچال بگذارید. سپس ظرف را بیرون بیاورید و پیازها را جدا کنید.

مرحله دوم: گوشت ها را سر سیخ بزنید

در این فاصله، 4 تا 5 سیخ چوبی را در اندازهی آب به مدت 30 دقیقه بخیسانید و از آب خارج کنید. گوشت های مزه دار شده را سر سیخ ها بزنید. بهتر است که تکه های باریک گوشت، قطعاتشان در حد 3 تا 4 سا نتی متر باشد. سیخ ها را با گوشت پر کنید و در صورت دلخواه لابه لای گوشت ها را پیاز و فلفل دلمه ای هم بگذارید.

مرحله آخر: دونر کباب بوقلمون را در فر بپزید

فر را روشن و روی دمای 220 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. کف یک سینی فر را با روغن چرب کنید. روی گوشت ها را با فرچه آشپزی، کمی کره یا روغن بمالید. سیخ ها را در سینی بچینید و سینی را در فر به مدت 1 ساعت قرار دهید و هر 20 دقیقه، سیخ ها را بگردانید تا همه قسمت ها بپزند و طلایی شوند.

وقتی دونر کباب بوقلمون آماده شد، سینی فر را بیرون بیاورید و گوشت ها را از سیخ بکشید. دونر بوقلمون را با نان، سس، خیارشور و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن خوشمزه شدن دونر کباب بوقلمون

نان دونر کباب چیست؟

به صورت اصیل، دونر کباب بوقلمون یا دیگر دونرهای ترکی، با نان پیتا یا نان پیده سرو می گردد. اما می توانید دونر را در نان باگت بریزید و به صورت ساندویچ سرو کنید یا مثل انواع رپ، در نان لواش یا نان های نازک مثل نان یوفکا، به صورت ساندویچی رول نموده و میل کنید.

دونر کباب بوقلمون را با چی سرو کنیم؟

همراه با مواد دونر کباب، معمولا موادی مثل اسلایس های قارچ سرخ شده، فلفل دلمه ای و پیاز خرد شده، کاهو، گوجه فرنگی، خیار شور یا خیار خام یا هر سبزی دلخواه می توانید سرو کنید و با چاشنی سس کچاپ، سس خردل، سس مایونز و … میل کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 30 مهر 1403 بروزرسانی: 30 مهر 1403 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2343

به "برترین رسپی دونر کباب بوقلمون در رستوران های معروف استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رسپی دونر کباب بوقلمون در رستوران های معروف استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید