لزوم ایجاد زیست بوم جدیدی در صنعت ساختمان، سود کلان شبکه های غیررسمی صنعت ساختمان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد: صنعت ساختمان به دنبال زیست بوم جدیدی برای ایجاد آرامش و ایمنی افراد در هنگام وقوع بلایای طبیعی است.

لزوم ایجاد زیست بوم جدیدی در صنعت ساختمان، سود کلان شبکه های غیررسمی صنعت ساختمان

به گزارش خبرنگاران - منطقه یزد، مهدی سالاری امروز در جمع اهالی رسانه ضمن تبریک هفدهم مردادماه سالروز شهید صارمی و روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران ذاتاً مسئول ارتقای سرمایه های اجتماعی هستند و این در حالی است که سازمان های غیردولتی و مردم نهادی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان به شدت برای ارائه خدمات خود نیازمند سرمایه های اجتماعی هستند.

وی در ادامه با اشاره به این وقوع حوادث طبیعی و خسارات ناشی از آنها در سالهای اخیر نشان داد که شهرهای ما در برابر این قبیل وقایع بسیار آسیب پذیر هستند و ضرورت دارد که متولیان حوزه ساخت و ساز در فرآیندهای خود تغییراتی اعمال کنند.

سالاری گفت: معتقدیم در بازه زمانی حال بیش از هر دورانی نیازمند حمایت رسانه ها برای ارتقای فرهنگ ساخت و ساز در بین تمام اقشار جامعه هستیم و انتظار داریم که با تغییر فرایندهای سازمان نظام مهندسی ساختمان می توانیم بار دیگر اعتماد مردم به خدمات این سازمان جلب کنبم.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان به رغم غیر دولتی بودن بخشی از وظایف حاکمیتی را عهده دار است لذا سعی داریم با تمام قوا از وظایف قانونی خود در برابر متخلفان حوزه ساخت و ساز استفاده کنیم و این اطمینان را به متخلفان این حوزه می دهیم که قرار است هزینه بیشتری را در قبال خلاف سازی هایشان پرداخت کنند و قطعاً این تنها شعار نیست.

این مسئول با بیان این که ساخت یک ساختمان در حال حاضر به طور متوسط 1.5 تا 3 میلیون تومان هزینه دارد، از ارائه همین ساختمان از سوی شبکه های غیررسمی با قیمت 6 میلیون خبر داد و همین سود کلان را عامل جذابیت این صنعت برای مافیای صنعت ساختمان خواند.

وی گردش مالی سالیانه این صنعت در کشورمان را به رغم شرایط رکود بر بازار 30 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: صنعت ساختمان یکی از صنایع اشتغالزا و کمتر تاثیرپذیر از ناحیه تحریم ها در کشورمان محسوب می شود به نحوی که ساخت یک ساختمان به متراژ 100 مترمربع به طور مستقیم 144 و به طور غیرمستقیم 216 مورد اشتغالزایی ایجاد می کند ولی در حال حاضر شبکه های غیررسمی این بازار را دچار مشکلاتی کرده اند.

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در حالی که ایجاد یک فرصت شغلی در صنعت پتروشیمی 450 میلیون تومان و در صنعت نیروگاهی 900 میلیون تومان نیازمند سرمایه گذاری است، صنعت ساختمان تنها با 25 میلیون تومان سرمایه گذاری یک فرصت شغلی ایجاد می کند و از این لحاظ از ظرفیت بالایی در حوزه ایجاد اشتغال برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که متاسفانه 77 درصد از ساخت و سازهای کشورمان با هدف سرمایه گذاری نه برای تامین نیاز به سرپناه انجام می شود، گفت: به طور معمول ساخت یک خانه مسکونی برای فردی معمولی در کشورمان 58 سال طول می کشد، میانگین 23 سال عمر ساختمان برای واحدهای مسکونی در کشور را بسیار پایین و نیازمند ارتقاء دانست.

وی از تلاش برای تغییر دیدگاه ها به حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی که 70 تا 80 درصد ساختمان سازی در استان را در حال حاضر شامل می شود، گفت: به همین دلیل ایجاد پایگاه های تخصصی خبری در نظام مهندسی و شهرداری برای آگاه سازی مردم در مورد خطرات ساختمان سازی فاقد پروانه را در کنار انتشار نشریه های تخصصی سازمان دنبال می کنیم.

سالاری تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد درتلاش است تا با تغییر زیست بوم جدیدی در صنعت ساختمان آرامش و ایمنی را برای ساکنان آن در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی فراهم سازد و در این رابطه اهتمام بسیاری به مشارکت مردم در برنامه های سازمان دارد لذا در این رابطه اقدام به ایجاد کمیسیون شهروندی برای تصمیم گیری در حوزه های مرتبط با شهروندان در صنعت ساخت و ساز کرده است.

وی با اشاره به اختصاص هزینه های اندک در قبال ارائه خدمات نظام مهندسی ساختمان در استان، از تلاش برای ایجاد سامانه ای جهت کاهش مراجعات حضوری متقاضیان و سهولت در دریافت خدمات این سازمان خبر داد.

این مسئول یکپارچه سازی سامان های سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان را دراین حوزه از دیگر برنامه های در دست اقدام خواند و گفت: با افزایش 5 برابری اعتبارات آموزشی موضوع ارتقای قابلیت های اعضای سازمان که بالغ بر 7 هزار عضو هستند را نیز مدنظر داریم.

سالاری در خاتمه از اقدامات موثر در جلب اعتماد مردم و مهندسان سازمان را شفاف سازی عملکرد مالی مدیران، دفاتر مهندسی و ناظران و مهندسان با انتشار آن از طریق رسانه ها ذکر کرد و از اهتمام ویژه سازمان به این موضوع گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 254

به "لزوم ایجاد زیست بوم جدیدی در صنعت ساختمان، سود کلان شبکه های غیررسمی صنعت ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ایجاد زیست بوم جدیدی در صنعت ساختمان، سود کلان شبکه های غیررسمی صنعت ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید