راستا والیبال زنان را هموار کردیم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، تهران (پانا) - در هفته های گذشته شاهد اتفاقات خوب و افتخارآفرینی های زیادی در حوزه ورزش بوده ایم. در این میان ورزش زنان هم سهم بسزایی داشت و از آن جمله می توان به درخشش نماینده ایران در جام باشگاه های والیبال زنان آسیا اشاره نمود.

راستا والیبال زنان را هموار کردیم

به گزارش ایران، تیم والیبال زنان سایپا هفته گذشته پیروز شد به جمع 4 تیم سرانجامی بیست و یکمین دوره این مسابقات راه یابد و ماجرا از آنجایی حائز اهمیت است که برای نخستین بار نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا به چنین پیروزیتی دست یافت. هرچند مریم هاشمی و شاگردانش نتوانستند روی سکو بروند و در ملاقات رده بندی مغلوب نماینده تایلند شدند اما حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا اتفاقی تاریخی بود و نویدبخش آینده ای درخشان برای والیبال زنان ایران است.

مهسا صابری، بازیکن باتجربه تیم ملی و سایپا در مورد این موضوع گفت: پس از اتمام لیگ برتر و قهرمانی سایپا، قرار نبود تیم به مسابقات جام باشگاه های آسیا اعزام شود و یک ماه و نیم پیش از شروع مسابقات متوجه شدیم که تیم به مسابقات اعزام می شود. یک ماه و نیم زمان زیادی نبود به خصوص که من به همراه 2 بازیکن دیگر به کرونا مبتلا شده بودیم و نتوانستیم به صورت شخصی تمرین کنیم. با این شرایط به مسابقات اعزام شدیم و این موضوعات باعث شد انتظار زیادی برای کسب نتیجه در جام باشگاه ها از تیم سایپا وجود نداشته باشد و برای همین بدون استرس و در آرامش کارمان را شروع کردیم. او با اشاره به تأثیر فاکتور آرامش اضافه نمود: گرچه ترکیب سایپا را بازیکنان باتجربه تشکیل می داد اما انتظار زیادی از خودمان برای کسب نتایج درخشان نداشتیم. نه تنها ما بلکه کادر فنی هم گفت که صرفاً می خواهیم بازی خودمان را ارائه دهیم و به جز این به موضوع دیگری فکر نکنیم. هر سال با استرس زیادی در مسابقات حاضر می شدیم اما سال جاری شرایط متفاوت بود. واقعاً همواره همین آرامش را کم داشتیم.

این ملی پوش والیبال گفت: بازی های بین المللی ما کم است و این موضوع باعث شد تا نتوانیم در مراحل بالاتر عملکرد مناسبی داشته باشیم. حتی گاهی 5 امتیاز فزونی را براحتی از دست می دهیم و این نتیجه بی تجربگی حاصل نداشتن بازی های تدارکاتی است. البته این تنها مختص تیم باشگاهی نیست و شرایط تیم ملی هم همین است. در هر حال این بار برخلاف دوره های قبل توانستیم با آرامش به پیروزیت برسیم و همین تجربه پیروز می تواند راستامان را برای حضور روی سکو در سال های آینده هموار کند.

شماره 8 تیم سایپا با تأکید بر اینکه درخشش اخیر بانوان در رشته های هندبال و فوتبال انگیزه آنها را چند برابر کرد، اضافه نمود: در مرحله نیمه نهایی بدشانس بودیم و می توانستیم با مدال مسابقات را به سرانجام برسانیم و افتخارآفرینی با مدال بسیار ارزشمندتر بود. دیگر با حضور در هر تورنمنتی چه باشگاهی و چه ملی، به رتبه پایین تر از چهارمی راضی نخواهیم بود. وقتی با شکست نماینده قزاقستان به جمع 4 تیم نهایی رسیدیم، حسمان اصلاً قابل وصف نبود و واقعاً حالمان خیلی خوب شد. یک لحظه فوق العاده بود که فکر می کنم سال ها در ذهنمان بماند. مدافع وسط تیم ملی در ادامه گفت: متأسفانه شرایط تیم ملی خوب نیست و آخرین بازی ما در تیم ملی به 2 سال پیش برمی شود. البته کرونا در ایجاد این شرایط نقش زیادی داشته و در کل جهان وجود دارد. چند بازیکن مثل پوران زارع و مهدیه خواجه کلایی در اوج پختگی از تیم ملی خداحافظی کردند، بازیکنانی که می توانستند به تیم ملی یاری نمایند اما کرونا نگذاشت که تیم ملی با این بازیکنان باتجربه افتخارآفرینی کند. بحث تیم ملی و باشگاهی از هم جدا نیست و در جا زدن ما تأثیری منفی بر والیبال بانوان خواهد داشت و در صورت عدم پیشرفت نمی توانیم به آینده امیدوار باشیم حالا خوشبختانه در تایلند این رخ داد و حضور ما در جمع 4 تیم سرانجامی مسابقات اتفاقی فوق العاده بود و مردم کشورمان واکنش های فوق العاده ای به این اتفاق داشتند و شگفت زده شدند.

12 سال است که در تیم ملی بازی می کنم و خیلی بد بود که بعد از این سال ها این اتفاق برای ما نمی افتاد و خیلی یکنواخت زندگی حرفه ای ورزشی ام را به سرانجام می رساندم. مدت زیادی چوب بی تجربگی و دیده نشدنمان را خوردیم. برایم جالب است که مردم کشورمان خیلی خوب جنس بازی های ما را می شناسند. زمانی که خوب بازی کردیم و باختیم، مردم به ما پیغام های امیدوارنماینده دادند و از ما حمایت کردند. پس از حضور در جمع 4 تیم خیلی از مردم با پیغام های خود، حمایتمان کردند و علاوه بر این کل خانواده ورزش هم حمایت های زیادی از ما داشتند و این باعث دلگرمی مان شد. والیبال زنان به خودباوری رسیده و به نظرم با پیروزیت اخیر راستا والیبال زنان هموار شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1851

به "راستا والیبال زنان را هموار کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا والیبال زنان را هموار کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید