مشاور امنیت ملی کاخ سفید: روسیه دوست آمریکا نیست

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان این که روسیه دوست آمریکا نیست از وجود حوزه هایی برای همکاری دوجانبه با مسکو اطلاع داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: روسیه دوست آمریکا نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته با وجودی که روسیه دوست آمریکا نیست اما دو کشور می توانند در بعضی امور باهم همکاری نمایند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه شب به وقت تهران در نشست امنیتی گفت: روس ها دوستان ما نیستند اما در بخش هایی قادر به همکاری باهم هستیم. ما مایلیم با آن ها در زمینه کنترل تسلیحاتی به توافق برسیم.

اوبراین با اشاره به انتخابات 2020 آمریکا گفت: وقتی موضوع انتخابات مطرح می گردد باید به شدت مراقب آن باشیم. فکر می کنم در سوم نوامبر (سه شنبه 13 آبان) اقدام مناسبی انجام می دهیم، اما باید مراقب اوضاع هم باشیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی روزهای گذشته با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه درشهر ژنو در سوئیس درباره موضوع های مختلف از جمله کنترل تسلیحاتی، امنیت سایبری، عدم دخالت در انتخابات، امور ضد تروریستی، ستیز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، سوریه و افغانستان رایزنی کرد.

سازمانهای اطلاعاتی آمریکا ماه پیش با ارائه گزارشی مدعی شدند که روسیه ترجیح می دهد که ترامپ مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز گردد و این در حالی است که چین و ایران تمایل به شکست ترامپ در انتخابات آینده ریاست جمهوری 2020 آمریکا دارند. سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود مدعی شده بودند که روسیه از طیفی از اقدامات استفاده می نماید تا در وهله اول جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا را بدنام و لکه دار کند.

پیش از این نیز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید نموده بود که خطر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از جانب روسیه و چین ودیگر کشورها یکسان نیست و تهدید مداخله روسیه و کوشش این کشور برای تقویت شانس پیروزی دونالد ترامپ بیشتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1240

به "مشاور امنیت ملی کاخ سفید: روسیه دوست آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی کاخ سفید: روسیه دوست آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید