مصر درهای موزه ایمهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مصر درهای موزه ایمهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد.

مصر درهای موزه ایمهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد

موزه ایمهوتپ که اخیرا پروژه بازسازی آن به انتها رسیده و در گورستان باستانی مصر واقع شده است، خاتمه پس از 21 ماه به روی عموم مردم باز شد.

این موزه که از 6 سالن تشکیل شده است، حدود 300 اثر تاریخی ارزشمند و خاص از جمله مجسمه های برنز و چوبی، نقاب های رنگی، ظروف بزرگ و قدیمی ترین مومیایی سلطنتی دنیا را شامل می شود.

یکی از مهمترین آثار این موزه، یک جفت مجسمه از امنموپت (Amenemopet)، کاهن اعظم معبد موت و همسرش است که به قرن نوزدهم میلادی باز می شود. بعضی از عناصر معماری هرم از جمله دیوارهای بازسازی شده و تزئین شده با آجر لعاب دار سبز و آبی همچنان سالم به جای مانده اند.

به گفته مسئولان این موزه، این آثار تاریخی از محوطه ها و مقبره های واقع در سقاره کشف و جمع آوری شده اند و تاریخچه چندین دودمان سلطنتی مصر باستان را به نمایش می گذارند.

نام این موزه برگرفته از نام یک معمار مصر باستان به نام ایمهوتپ است که هرم پلکانی جوزر را در قرن بیست و هفتم پیش از میلاد طراحی کرد و ساخت. این موزه در سال 2006 به طور رسمی افتتاح شده بود. یکی از اتاق های این موزه در حقیقت یک کتابخانه خاص است که به ژان فیلیپ لاور مصرشناس فرانسوی اختصاص داده شده و بعضی نسخه های دست نوشته او در آن نگهداری می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2302

به "مصر درهای موزه ایمهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر درهای موزه ایمهوتپ را به روی عموم مردم باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید