معرفی آبشار ورزان گیلان در نزدیکی ییلاق سوباتان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای مختلفی است و همین موضوع باعث شده تا طبیعت ایران از تنوع بسیاری برخوردار باشد. یکی از زیباترین استان های ایران، گیلان است که طبیعت آن پر از سرسبزی است. در طبیعت استان گیلان، کوه ها، دریا، رودخانه ها، آبشارها، جنگل ها، چشمه ها، غارها و دشت های سرسبز در کنار یکدیگر قرار دارند. چنین طبیعت زیبایی در طول سال گردشگران بسیاری را جذب خود نموده، به خصوص در ایام تعطیل سفر به خطه شمال ایران و استان گیلان بسیار افزایش پیدا می نماید. یکی از این جاذبه های طبیعت، آبشار ورزان گیلان است. در ادامه این مطلب به معرفی بیشتر این آبشار که در نزدیکی ییلاق سوباتان نیز است، می پردازیم پس با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی آبشار ورزان گیلان در نزدیکی ییلاق سوباتان

آشنایی با آبشار

در 36 کیلومتر شهر تالش و 4 کیلومتری سوباتان استان گیلان، آبشار بسیار زیبایی به نام ورزان واقع شده است. این آبشار حدود 1900 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. نزدیکی این آبشار به ییلاقات سوباتان باعث شده تا افراد بسیاری را در اطراف آن مشاهده کنیم. در نزدیکی آبشار ورزان گیلان دشت بسیار بزرگی وجود دارد که از آن برای تفریحات بومی مانند اسب سواری استفاده می گردد. گل های شقایق و آلاله در بعضی روزهای سال به زیبایی این منطقه بیشتر یاری می نمایند و فضای بسیار جذابی را پدید می آورند. آبشار ورزان گیلان حدود 100 متر ارتفاع دارد و فضای زیبایی را بوجود آورده است. ورزان به رودخانه لیسار می ریزد و آب خود را از چشمه هایی که در اطرافش وجود دارند (رودخانه ورزان)، بدست می آورد. به طور کلی رودخانه ورزان بخشی از رودخانه اصلی لیسار است. در فصل بهار، زمانی که برف ها آب می شوند و باران های موسمی در این منطقه می بارند، این رودخانه و آبشار، بیشترین میزان آب را داشته و به همین دلیل مناسب ترین فصل سفر، بهار هست. البته اوایل فصل پاییز نیز زمان بسیار مناسبی خواهد بود.

ییلاق زیبای سوباتان

یکی از ییلاق های استان گیلان، ییلاق سوباتان است، این ییلاق در فصل تابستان و بهار به دلیل پایین تر بودن درجه هوا و مطبوع بودن آب و هوا، جمعیت بسیاری را در خود جای می دهد. ساکنان ییلاق سوباتان اکثرا اهل تالش هستند و بیشتر به دامداری مشغولند. این ییلاق درست مقابل کوه ریشکاجی (ریشگاسر) واقع شده است. تالشی ها سوباتان را سووتون می گویند که این کلمه از دو کلمه سو و وتون تشکیل شده است، هر کدام از این کلمه ها به ترتیب به معنای گلپر و روییدن هستند. دلیل آن که چنین کلمه ای را برای این منطقه انتخاب نموده اند این است که در دشت سوباتان، گلپر به وفور پیدا می گردد. همان طور که بیان کردیم، در زمان خاصی از سال در این منطقه شقایق نیز رشد پیدا می نماید، البته در ورزان به دلیل بودن در ارتفاع بالاتر نسبت به سوباتان، شقایق ها کندتر رویش دارند.برای آشنایی و کسب اطلاعات بیش تر در خصوص آبشار ورزان، می توانید به سایت سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 643

به "معرفی آبشار ورزان گیلان در نزدیکی ییلاق سوباتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آبشار ورزان گیلان در نزدیکی ییلاق سوباتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید