معرفی کامل اسکای ویو دبی، سرسره شیشه ای در ارتفاع 220 متری!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اسکای ویو دبی یکی از جاذبه های گردشگری و بناهای بسیار زیبا و شگفت انگیز شهر دبی است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگرانی که برای تعطیلات به دبی رفته اند، تماشا اسکای ویو را از دست نمی دهند. چرا که این جاذبه گردشگری، می تواند نمایی بسیار زیبا از شهر دبی را به شما هدیه بدهد. زمانی که در این برج حضور دارید و به دبی نگاه می کنید، گویا تمامی شهر زیر پای شماست و شما از فراز آسمان ها و در حال پرواز به دبی خیره شده اید.

معرفی کامل اسکای ویو دبی، سرسره شیشه ای در ارتفاع 220 متری!

علاوه بر یک نمای فوق العاده، اسکای ویو سرگرمیات و سرگرمی های دیگری هم دارد. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران ، سعی داریم تا تمامی نکات ریز و درشت درباره اسکای ویو دبی را برای شما بگوییم. در این مقاله از معرفی و تاریخچه اسکای ویو گرفته تا آدرس و نحوه دسترسی به آن ارائه شده است. پس اگر قصد دارید تا به زودی به دبی سفر نموده و از این برج زیبا دیدن کنید، ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای رزرو تور دبی خبرنگاران اینجا کلیک کنید:

معرفی اسکای ویو دبی

دبی شهر بسیار زیبایی بوده و سازه ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. همین موضوع باعث می گردد تا علاوه بر تعداد زیاد جاهای دیدنی در شهر دبی، نمای این شهر از ارتفاعات هم بسیار زیبا و خیره نماینده گردد. این که این شهر چقدر زیبا و حیرت انگیز است را هیچ عکسی نمی تواند به خوبی نمای اسکای ویو به شما نشان بدهد. اسکای ویو تا ارتفاع 219.5 متری سطح زمین بالا رفته و می توان در این برج دبی را در یک قاب زیبا مشاهده کرد.

با وجود این که بلندی این برج زیبا به برج خلیفه نرسیده و همچنان برج خلیفه بلندترین برج دنیا است، اما دیدنی شهر دبی از اسکای ویو یک لذت دیگر خواهد داشت. از اسکای ویو دبی، مسافران حتی منظره برج خلیفه را هم مشاهده می نمایند. ایده ساخت اسکای ویود برای اولین بار در سال 2008 مطرح شد اما پروژه ساخت آن تا سال 2013 به طور جدی مطرح نشده بود. در سال 2013 یک بودجه تعیین برای ساخت این برج صورت گرفت و یک تیم مهندسی حرفه ای برای آغاز کار گرد هم آمدند.

در سال 2015 بالاخره پروژه ساخت این برج دو قلو در دبی کلید خورد و معماری و طراحی آن را یک معمار اهل شیکاگو انجام داد. ساخت برج دوقلو اسکای ویو دبی در سال 2019 سرانجام یافت و در همین سال این برج افتتاح و درهای آن رو به مسافران باز شد. یکی از برج های این سازه 61 و دیگری 57 طبقه دارد. یکی از مهم ترین بخش های مربوط به اسکای ویو، بخش اسکای بریج یا پل اسکای است که این دو برج را به یکدیگر متصل نموده است. این پل در طبقه 51 یک برج و 54 برج دیگری ساخته شده است.

این برج زیبا، شامل بخش های مختلفی می گردد که از جمله بعضی از این بخش ها می توان به هتل 5 ستاره آدرس اسکای ویو، هتل آپارتمان های مخصوص، واحدهای پنت هاوس مسکونی و خصوصی، بخش های مربوط به کافه ها و رستوران ها، اسکای واک و سرسره اسکای ویو اشاره نمود.

سرگرمیاتی که در اسکای ویو دبی خواهید دید

بدیهی است که سازه ای با این عظمت و زیبایی تنها به علت منظره جالبی که از شهر ارائه می دهد تبدیل به یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی دبی نشده است. در این برج زیبا سرگرمیات بسیار زیادی وجود داشته که بیشتر آن ها می توانند خاطراتی مهیج و بسیار عالی برای شما رقم بزنند. در ادامه این بخش، بعضی از معروف ترین سرگرمیاتی که در این برج زیبا وجود دارد معرفی گردیده اند.

سرسره اسکای ویو

سرسره اسکای ویو در واقع یک تیوپ شیشه ای است که از همه طرف کاملا شفاف است. این سرسره از آخرین طبقه برج آغاز شده و دور خروجی برج پیچیده است. مسافرانی که به کمی هیجان در سفر خود احتیاج داشته باشند، می توانند سوار این سرسره شده و از ارتفاع 219.5 متری برج اسکای ویو، طبقه به طبقه به پایین سر بخورند. درباره امنیت سرسره اسکای ویو هم باید گفت که این تیوپ از مواد اولیه سخت و کاملا محکم ساخته شده است و به هیچ وجه خطری شما را تهدید نخواهد نمود.

راه رفتن روی لبه برج اسکای ویو دبی (اسکای واک)

راه رفتن روی لبه آخرین طبقات برج اسکای ویو دبی، می تواند یکی از برترین و مهیج ترین تجربه های شما در تمام طول زندگیتان باشد. در حالی که در ارتفاع بیش از 200 متری قرار دارید، باید بدون این که دستتان را به هیچ تکیه گاهی بگیرید، روی لبه این برج قدم بزنید. تمامی مسافرانی که قصد امتحان کردن این سرگرمی را داشته باشند، با استفاده از یک طناب محکم و با امنیت بالا نگه داشته می شوند. به همین علت از نظر مسائل امنیتی هنگام راه رفتن روی لبه برج، خیالتان راحت خواهد بود.

نحوه دسترسی به اسکای ویو دبی

در ابتدای کار باید بگوییم که اسکای ویو دبی به شدت شلوغ شده و ممکن است که اگر در ساعت های شلوغی به این برج مراجعه کنید، بلیت به شما نرسد. به همین علت باید ابتدا بلیت را رزور نموده و سپس نسبت به محل اقامت خود، برترین مسیر را برای رفتن به اسکای ویو دبی انتخاب کنید. در ادامه این بخش نحوه دسترسی به اسکای ویو دبی به طور کامل شرح داده شده است.

برج اسکای ویو دبی در مرکز شهر دبی واقع شده است. دسترسی به این برج با استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس امکان پذیر است. در صورتی که با استفاده از تاکسی قصد دارید تا به این برج زیبا بروید، تنها کافی است که از راننده بخواهید شما را به برج اسکای ویو دبی ببرد. اما اگر قصد دارید تا با مترو به این مکان بروید، باید خط قرمز مترو را سوار شده و در ایستگاه برج خلیفه یا دبی مال پیاده شوید. از برج خلیفه و دبی مال تا برج اسکای ویو چیزی حدود 6 دقیقه پیاده روی خواهد بود. بعلاوه لازم به ذکر است که اتوبوس های شماره 30، D03، D03A و F13 شما را به دبی مال یا برج خلیفه خواهند برد.

امکانات رفاهی هتل اسکای ویو دبی

در این برج امکانات رفاهی بسیاری مانند کافه ها و رستوران های مختلف وجود دارد. یکی از برترین رستوران های این مجموعه، رستوران پانورما 52 است. طراحی نمای این رستوران به گونه ای است که تمامی شهر از دور تا دور رستوران دیده شده و افراد می توانند هنگام میل کردن یک وعده غذایی خود، از نمای زیبا و منظره شهر دبی هم لذت ببرند. علاوه بر رستوران و کافه، در این برج وایفای رایگان هم برای بازدید نمایندگان فراهم شده است. بازدیدنمایندگانی که وسایل زیادی دارند، می توانند هنگام ورود به این مجموعه، در بخش امانات وسایل خود مانند کیف های بزرگ و چمدون های خود را تحویل بدهند.

برترین زمان بازدید از اسکای ویو دبی چه زمانی است؟

تمامی سرگرمیاتی که در در این برج زیبا وجود داشت و پیش تر به آن ها اشاره نمودیم، همه روز باز و آماده استقبال از مسافران هستند. ساعت کاری بخش مربوط به دیدنی منظره دبی و سرسره اسکای ویو از 10 صبح تا 9 شب بوده و قبل و بعد از آن به کل بسته می شوند. مدت زمان کار بخش مربوط به راه رفتن در لبه برج اسکای ویو کمتر بوده و همه روزه تنها از ساعت 11 صبح تا 6:30 عصر فعال است.

برترین زمان بازدید از اسکای ویو قبل از غروب آفتاب است. بیشتر مسافران در بین ساعات 4 تا 6:30 به این برج می آیند تا غروب آفتاب را دیدن نمایند. اگر شلوغی و ازدحام شما را کلافه می نماید، این زمان خیلی زمان خوبی برای سر زدن به برج اسکای ویو دبی نخواهد بود. بهتر است که حتما قبل از ساعت 4 و بعد از ساعت 6 و نیم عصر به این برج بروید. هوای دبی بسیار گرم بوده و به همین علت این برج زیبا در فصل زمستان بازدیدنمایندگان بیشتری خواهد داشت. اگر می خواهید در هوای خنک به این سازه سر بزنید و با ازدیاد جمعیت روبرو نشوید، آغاز فصل پاییز برترین گزینه برای شما خواهد بود.

نحوه رزرو بلیت از اسکای ویو دبی چگونه است؟

برای بازدید از این برج زیبا می توان بلیت ها را به وسیله سایت های آنلاین یا به صورت حضوری تهیه کرد. اما باید در نظر داشت که این برج یکی از محبوب ترین جاذبه های دبی بوده و ممکن است به قدری شلوغ گردد که بلیت به صورت حضوری به کسی نرسد. برای اطمینان خاطر باید مطمئن شد که از قبل بلیت رزرو نموده اید. اگر به همراه تور به سفر می روید، خود تور این بلیت ها را رزرو خواهد نمود. اما اگر به صورت شخصی می خواهید به اسکای ویو دبی بروید، باید بلیت ها را از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید. در نظر داشته باشید که هزینه مربوط به هر بخش و سرگرمیات در اسکای ویو به صورت جداگانه محاسبه می گردد.

قوانین ورود به اسکای ویو دبی

درست مانند هر جاذبه گردشگری دیگری، اسکای ویو دبی هم قوانین مخصوص به خود را دارد. این قوانین بیشتر برای حفظ امنیت شما و خانواده شما وضع شده اند و بهتر است که همگی آن ها رعایت شوند. در ادامه بعضی از مهم ترین قوانین و نکاتی که پیش از سفر به اسکای ویو باید بدانید را ارائه نموده ایم.

  • سرگرمیاتی مانند راه رفتن روی لبه برج و سرسره اسکای ویو تنها برای سنین بین 12 تا 65 سال است
  • تمامی بچه ها زیر 17 سال باید تمام مدت با والدین خود باشند
  • خانم های باردار تنها می توانند از بخش رصدخانه اسکای ویو بازدید نمایند
  • مسافران حق به همراه داشتن هیچ گونه جوهر، رنگ یا اسپری رنگی را ندارند
  • همراه داشتن انواع سلاح های سرد و گرم و آتش بازی های گوناگون ممنوع است
  • تمامی مسافران باید کفش های معمولی داشته باشند چرا که به همراه داشتن اسکیت و چیزهایی شبیه به آن ممنوع است
  • مسافران نمی توانند از خارج از مجموعه غذا و نوشیدنی همراه خود بیاورند
  • اجازه عکاسی به مسافران داده شده است
  • از پوشیدن لباس های نامناسب هنگام راه رفتن روی لبه باید اکیدا خودداری کرد

جمع بندی اسکای ویو دبی

در این مقاله یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی به نام اسکای ویو معرفی گردید. اگر به سرگرمیات هیجان انگیزی مانند پایین آمدن از سرسره شیشه ای و راه رفتن روی لبه یک برج بلند علاقه داشته باشید، برج اسکای ویو برترین گزینه برای شماست. برای رفتن به این برج می توانید از مترو و اتوبوس هم بهره ببرید. موقعیت جغرافیایی اسکای ویو در نزدیکی برج خلیفه و دبی مال بوده و همین موضوع باعث می گردد تا دسترسی به آن بسیار ساده باشد. اگر شما هم تجربه بازدید از اسکای ویو و سرگرمیات مهیج آن را داشته اید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا سرانجام این مطلب همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم.

اسکای ویو دبی در کجا قرار گرفته است؟

برج اسکای ویو دبی در نزدیکی دبی مال و برج خلیفه ساخته شده و دسترسی به آن با استفاده از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی امکان پذیر است.

بازدید از اسکای ویو دبی محدودیت سنی دارد؟

بازدید از اسکای ویو دبی تنها برای افراد بین 12 تا 65 سال امکان پذیر است. اطلاعات بیشتر درباره قوانین اسکای ویو در این مقاله ارائه شده است.

برترین زمان بازدید از اسکای ویو چه زمانی است؟

برترین زمان برای بازدید از اسکای ویو در اوایل پاییز و زمستان است. پس از غروب آفتاب این برج بسیار شلوغ می گردد و بهتر است که قبل از 4 عصر از آن بازدید کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2207

به "معرفی کامل اسکای ویو دبی، سرسره شیشه ای در ارتفاع 220 متری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل اسکای ویو دبی، سرسره شیشه ای در ارتفاع 220 متری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید