مقاوم سازی دانشکده هنر دانشگاه ارومیه شروع شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، دانشکده معماری شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه امروز سه شنبه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

مقاوم سازی دانشکده هنر دانشگاه ارومیه شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه طرح مقاوم سازی دانشکده هنر در مساحتی بیش از پنج هزار مترمربع از دانشکده معماری شهرسازی و هنر این دانشگاه اجرا شده، گفت: برای اجرای این طرح مقاوم سازی بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رحیم حب نقی با اشاره به اینکه ساختمان دانشکده معماری، شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه طی چند مرحله از سال 1340 به متراژ 10 هزار مترمربع احداث شده، اعلام کرد: بخشی از این ساختمان توسط وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه ارومیه واگذار شده بود که با توجه به قدمت ساختمان و ضرورت استفاده ار فضا ها و همچنین سیاست های وزارت علوم، بحث مقاوم سازی این دانشکده در دستور کار دانشگاه ارومیه نهاده شد.

این مسئول با بیان اینکه با حمایت های اداره کل طرح های عمرانی وزارت علوم، این پروژه پس از طی مراحل آنالیز های فنی و طراحی سیستم مقاوم سازی در فاز اول به متراژ پنج هزار مترمربع از اواخر سال 1396 شروع شد، اضافه نمود: طی مراحل مقاوم سازی، همه فونداسیون ساختمان و همچنین ستون ها، تیرها، اتصالات و اجزای سازه ای فاز اول مطابق طراحی، مقاوم سازی شد تا به عنوان ساختمانی هماهنگ با استاندارد های روز باشد.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: طی مراحل مقاوم سازی به دلیل قدمت ساختمان و در جهت تامین همه استاندارد های ایمنی و مطابقت با مباحث مدیریت سبز، تعمیرات اساسی تاسیسات این فاز از جمله بروزرسانی موتورخانه مرکزی، استفاده از سیستم های تاسیسات مکانیکی و برقی روز نظیر پست برق کامپکت و سیستم اعلام و اطفای حریق در دستور کار نهاده شد

حب نقی مدت زمان اجرای این طرح را 16 ماه مطرح نمود و گفت: امیدواریم با توجه به احتیاج دانشگاه ارومیه به فضا های کالبدی، عملیات مقاوم سازی فاز دوم این پروژه نیز همچون گذشته با حمایت های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شروع شد و دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو در مبحث مقاوم سازی وزارت علوم مورد حمایت قرار گیرد.

طی هفته گذشته اعلام شد که صندلی دانشگاه ارومیه در رتبه بندی پایگاه استنادی دنیا اسلام بیش از 10 رده ارتقا یافت.

در رتبه بندی جدید دانشگاه های کشور که از سوی پایگاه استنادی دنیا اسلام اعلام شده، صندلی دانشگاه ارومیه نسبت به سال های قبل بهبود قابل توجهی یافته به طوری که در بین دانشگاه های جامع از رتبه 22-30 به رتبه 11-15 رسیده است.

ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1193

به "مقاوم سازی دانشکده هنر دانشگاه ارومیه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاوم سازی دانشکده هنر دانشگاه ارومیه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید