شرایط قرمز بارندگی در جنوب پلدختر

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فرماندار پلدختر از تخلیه روستای چم گز در پی فعالیت سامانه بارشی تازه در این شهرستان اطلاع داد.

شرایط قرمز بارندگی در جنوب پلدختر

به گزارش تسنیم، حمید خادم گفت: طبق پیش بینی هواشناسی، پلدختر در شرایط قرمز قرار ندارد و احتیاج به تخلیه منازل مسکونی در این شهر نیست.

وی افزود: جنوب شهرستان پلدختر، منطقه ها چم گز، پاعلم و چن گرداب طبق اعلام هواشناسی در شرایط قرمز قرار گرفته است که اطلاع رسانی لازم به مردم این منطقه ها صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از مسدود شدن محور اصلی خرم آباد به پلدختر و بعلاوه انسداد چند محور فرعی در استان به علت پیش بینی وقوع خطرات احتمالی در بارش های اخیر اطلاع داد.

مرتضی شیروانی بیست و سوم فروردین ماه اظهار کرد: با توجه به شدت بارش ها و جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان محور اصلی خرم آباد به پلدختر مسدود و جایگزین آن محور خرم آباد- پل زال- محور های فرعی چولهول-دهلیج به پلدختر مشخص شد.

وی به محور های فرعی مسدود شده در استان اشاره نمود و افزود: در شهرستان کوهدشت محور پای آستانه به گراب مسدود و محور جایگزین محور کوهنانی، در شهرستان خرم آباد محور خرم آباد-بلیلوند-جاده گردشگری آبشار نوژیان و محور گردشگری بیشه و در شهرستان دورود محور گردشگری دورود به عمارت مسدود هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان توضیح داد: تردد در دیگر محور های استان برقرار است و 300 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با همکاری دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی بهمراه 400 نفر نیروی راهدار در قالب 50 اکیپ در تمام محور ها و گردنه های استان مستقر شدند.

شیروانی افزود: هموطنان از سفر های غیر ضرور پرهیز نموده و درصورت سفر حتماً در تماس با 141 از شرایط راه ها آگاه شوند و با رعایت نکات ایمنی و سرعت مطمئنه حرکت نمایند.

تخلیه روستای چم گز

فرماندار پلدختر با اشاره به تخلیه روستای چم گز مطرح نمود: مردم نگران وقوع سیل در شهر پلدختر نباشند، اما آمادگی لازم را برای خطرات احتمالی داشته باشند.

وی از حضور میدانی خود در منطقه سازمانی های پلدختر به علت نگرانی مردم در این منطقه اطلاع داد.

فعالیت سامانه بارشی تازه از بامداد امروز در لرستان شروع شده است و اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2231

به "شرایط قرمز بارندگی در جنوب پلدختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط قرمز بارندگی در جنوب پلدختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید