چند راه ساده برای پرپشت کردن مو در خانه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رسیدگی به موها از جمله کارهای مهمی است که باید روزانه آن را انجام دهیم؛ زیرا بعد از استفاده طولانی مدت از اتو و سشوار بعلاوه دکلره و رنگ کردن موها زیبایی و طراوت قبلی خود را ندارند.

چند راه ساده برای پرپشت کردن مو در خانه

پرپشت کردن مو خواسته همه افراد است که برای آن هزینه و وقت بسیاری صرف می نمایند؛ اما نکته مهمی که باید بدانید، آن است که شما می توانید در خانه با چند راه حل ساده موهای خود را تقویت نموده و زیبایی و طراوت را به آن برگردانید. همراه خبرنگارانمگ باشید.

پرپشت کردن مو در خانه

برای پرپشت کردن و تقویت مو باید مراحل زیرا را طی کنید.

روغن تراپی مو

یکی از کارهایی که افراد از آن نتیجه می گیرند، روغن تراپی موهاست.

روغن تراپی یک روش جایگزین برای درمان های شیمیایی مثل مزوتراپی و پی آر پی است. با انجام این روش به صورت مستمر، ترمیم و رشد مجدد موهای خود را می بینید. در درمان موها با این روش، از روغن های طبیعی مثل جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آرگان و… بهره ببرید. ازآنجایی که این روغن ها جزو روغن های طبیعی و بر پایه گیاهان هستند، سازگاری و اثرگذاری طولانی مدت نسبت به روش های درمانی دیگر دارند.

با انتخاب روغن مناسب برای موهای خود و انجام روغن تراپی، لایه های مو به صورت عمیق ترمیم و درمان می شوند. برخلاف تصور عموم مردم که برای روغن تراپی یک الگوی خاصی را تعیین نموده اند، این روش درمانی، الگوی خاصی ندارد و برای هر فردی، باید متناسب با احتیاج او انجام گردد. برای این کار بهتر است پیش از استفاده از روغن های گیاهی، با مشاور متخصص در این زمینه، مشورت نمایید.

برای پرپشت کردن مو در خانه پوست سرتان را ماساژ دهید

این نکته مهم را باید بدانید که افزایش گردش خود می تواند محل رشد مو یعنی فولیکول ها را در پوست سر تغذیه کند، به همین علت ماساژ سر یکی از راه های آسان و عالی برای ترمیم و تقویت موهاست.

ناسای پوست سر را اگر به صورت مستمر انجام دهید، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می گردد. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت نماینده مو (ترجیحاً روغن های سبک) را به نوک انگشتان خود زده و با حرکات دایره ای روی پوست سرتان مالش دهید.

استفاده از شامپو و نرم نماینده مناسب

یکی از موارد مهم در تقویت و پرپشت کردن مو در خانه استفاده از شامپوهای مناسب است. فولیکول های مو در 1.25 میلی متری زیر سطح پوست سر قرار دارند، بنابراین هنگام استفاده از شامپو برای شستن موها این ماده می تواند به فولیکول های مو برسد.

به همین علت از شامپوهای دارای ویتامین E، B5، روی، آهن و مس که باعث افزایش فراوری کراتین (ماده سازنده مو) می شوند بهره ببرید.

البته هر مویی باتوجه به احتیاجی که دارد باید به آن رسیدگی کرد؛ بنابراین در ابتدا آنالیز کنید احتیاج موهایتان چیست و سپس شامپو و نرم نماینده مناسب آن را بخرید.

به درستی موهایتان را خشک کنید

اگر موهایی نازک و کم پشت دارید هرگز حوله را با حرکات تند و خشن روی سرتان نکشید؛ در عوض بعد از دوش گرفتن موی خود را به آرامی با حوله فشار دهید، تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک گردد.

درجه حرارت سشوار را کم کنید

استفاده روزانه از سشوار و اتوی مو دشمن موهای شماست. به طورکلی بهتر است از درجه حرارت کمتری برای استفاده از سشوار برای حالت دادن به موهایتان بهره ببرید. گرما باعث نازک و شنماینده شدن موهایتان در نهایت ریزش آن ها می گردد؛ بنابراین بهتر است تاحدامکان، موهایتان را به یاری هوا خشک کنید.

در زمان استفاده از سشوار یا اتوی مو درجه حرارت را پایین بیاورید. هرچه درجه حرارت پایین تر باشد، برای موهای نازک بهتر است. موهای نازک شما برای حالت گرفتن، به درجه حرارت خیلی بالا احتیاج ندارد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2285

به "چند راه ساده برای پرپشت کردن مو در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه ساده برای پرپشت کردن مو در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید