کارهایی که باید در هنگام سفر انجام دهید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اطلاعاتی برای سفری بهتر

انجام برخی از کارها در حین سفر باعث می گردد که پول، وقت و هزینه افراد به هدر برود می خواهیم شما را با برخی از این کارهای معمول آشنا کنیم تا با انجام آن ها، مسافرتی مقرون به صرفه تر و بهتر را تجربه کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

کارهایی که باید در هنگام سفر انجام دهید

در کنار جاذبه توریستی مهم غذا نخورید

غذایی که در کنار جاذبه های توریستی مهم می خورید معمولا قیمتی دو برابر دارند و مزه آن ها نیز در مقایسه با جاههای دیگر خوشمزه نیست. وقتی رستوران ها می دانند که مردم دیگر به آنجا باز نخواهند گشت و بعد از بازدید از این محل برای همواره از آنجا می فرایند به کیفیت غذای خود هم چندان اهمیت نمی دهند. رستوران های محلی ای که مشتری توریست ندارند از کیفیت خیلی بهتری برخوردارند چون در غیر این صورت مردم همان محل دیگر به این رستوران نخواهند رفت، پس بجای اینکه در کنار جاذبه های توریستی غذا بخورید چند خیابان آنطرف تر بروید تا هم غذایی مقرون به صرفه تر و هم خوشمزه تر را میل کنید. اگر می خواهید برترین رستوران های محلی را پیدا کنید به مهمانخانه ای بروید و از او سوال کنید، آن ها معمولا پر از اطلاعات ارزشمند هستند و با خوشحالی شما را به برترین جهت هدایت خواهند کرد.

بیمه مسافرتی را نادیده نگیرید

شاید فکر کنید بیمه هزینه ای اضافه است اما شما نمی دانید که در آینده قرار است چه اتفاقی بیفتد ممکن است پای کسی بشکند، ممکن است دوربین گم گردد، ممکن است مجبور شوید شهر را به علت بالایای طبیعی ترک کنید. بیمه های مسافرتی هنگامی که در سفر هستید از شما حمایت می نمایند و نباید از ان ها چشم پوشی کنید، بیمه از شما در مواقع اضطراری پزشکی و غیر پزشکی حمایت خواهد نمود. اگر اتفاقی بیفتد و بیمه نباشید باید هزاران دلار خرج کنید.

تاکسی نگیرید

تاکسی جایی است که به راحتی می تواند بودجه شما را تمام کند، آن ها همواره گران هستند. تا جایی که می توانید از حمل و نقل عمومی بهره ببرید و تنها زمانی تاکسی بگیرید که می خواهید در آخر شب جایی بروید.

سفر خود را خیلی زود رزرو نکنید

این خیلی آسان است که از اینکه می خواهید به سفر بروید هیجانزده شده و برای اینکه سفر خود را به واقعیت نزدیک کنید بلافاصله آغاز به خرید بلیت هواپیما و ررزو هتل کنید اما این اشتباه است چون با این کار به فردی تبدیل می شوید که از همه بیشتر پول خرج نموده ! ذوق زده نشوید و کمی صبر کنید. برای پرواز، تا سه یا چهار ماه قبل از سفر صبر کنید چون در این زمان ایرلاین ها آغاز به افزایش یا کاهش قیمت ها بر اساس تقاضا خواهند کرد، برای کشتی یا گروه های توری تا دقیقه آخر صبر کنید، چون شرکت ها مجبور هستند قایق ها و تورهای خود را پر نمایند به همین علت قیمت های لحظه آخری حیرت آوری را ارائه می دهند تا جاههای خالی خود را پر نمایند.

اداره توریستی محلی را از قلم نیندازید

من همواره از اینکه تعداد کمی توریست به اداره محلی توریستی می آیند متعجب می شوم. من در هر سفری اول به این اداره ها سر می زنم، آن ها همواره اطلاعات مفیدی از وقایع، جشنواره ها و جاذبه های شهر دارند که آن ها را در هیچ کتاب هدایت نمی توانید پیدا کنید، شغل آن ها این است که اطلاعات جامع و کاملی از شهری که شما در آن هستید داشته باشند، آن ها حقوق می گیرند تا به شما یاری نمایند پس وقتی وارد شهر جدیدی می شوید اول به اداره توریستی بروید و از آن ها بخواهید در زمینه جاذبه های این شهر شما را هدایت نمایند، آن ها نقشه و کارت های تخفیف دارند و می توانند اقامتگاههایی مناسب را برای شما رزرو نمایند.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2042

به "کارهایی که باید در هنگام سفر انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که باید در هنگام سفر انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید