کتاب های رایگان در خیابان های بصره در شب های رمضان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از العرب-گروهی از جوانان بصره برای خواندن کتاب از اتاق های خانه هایشان به خیابان ها آمده و کتابخانه رایگانی را در کنار رودخانه شط العرب راه اندازی کرده اند تا علاوه بر تشویق عابران و عاشقان ادبیات به مطالعه، اندکی بتوانند خاطره روزهای سخت کرونا و قرنطینه را در شب های رمضان تعدیل و جبران کنند.

کتاب های رایگان در خیابان های بصره در شب های رمضان

این کتابخانه رایگان شامل 2500 کتاب با موضوعات مختلف و متنوع است که توسط گروهی جوان موسوم به داوطلبان جوان بصره اداره می شود.

یاسین ثائر،17 ساله و یکی از گردانندگان این کتابخانه درباره انتخاب مکان این کتابخانه می گوید من و دوستانم تصمیم به انتخاب این مکان گرفتیم؛ زیرا از طرفی نزدیک به مجسمه شاکر السیاب، شاعر بزرگ عراقی نزدیک است و نیز جایی است که بیشتر ملاقاتها و ملاقات های خانوادگی و محبت آمیز صورت می گیرد.

یک روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان اجرای قانون محدودیت در رفت وآمد در عراق از ساعت 7 عصر تا 5 صبح و منع کامل عبور و مرور در روزهای جمعه و شنبه در طول این ماه الزامی و همین موضوع موجب شد اهالی بصره در عراق از بازار کتاب الفراهیدی که روزهای جمعه هر هفته میعادگاه کتاب دوستان، نویسندگان و شعرا بود محروم شوند.

حسن علی محمد، سی ساله در این باره می گوید: کرونا بسیاری از رسوم و سنت های مخصوص ماه رمضان در عراق را با دشواری روبرو کرده و عراقی ها را مجبور کرده تا برنامه های ماه رمضان خود را با مقررات منع رفت و آمد در شهر تطبیق دهند.

حمزه مهدی از ساکنان بصره درباره نیاز شدید عراقی ها به مطالعه و میزان اهمیت مطالعه کتاب می گوید و اشاره می کند: این ابتکار عمل فوق العاده است؛ از این لحاظ که فرصتی برای مطالعه به ما جوان ها می دهد؛ حتی اگر آن فرصت 5 دقیقه باشد، بهتر از مکالمات بی فایده و پرسه زدن های بی هدف در خیابان ها است.

به گفته او نمایش کتاب در خیابان ها و در مقابل دیدگاه مردم در مکان های عمومی تاثیر بسیاری در ترغیب آن ها به مطالعه و خرید کتاب دارد. خصوصا این که تعداد کتابخانه ها در بصره انگشت شمار هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1629

به "کتاب های رایگان در خیابان های بصره در شب های رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب های رایگان در خیابان های بصره در شب های رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید