کشف بیش از 2هزار رای شمارش نشده در ایالت جورجیا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایرنا نوشت: بیش از 2 هزار و 500 رای شمارش نشده در یکی از بخش های ایالت جورجیای آمریکا کشف شده است، اما مقام های انتخاباتی می گویند این اتفاق لزوما به معنای تقلب نیست ضمن اینکه تغییری در نتیجه کلی انتخابات ایجاد نمی کند.

کشف بیش از 2هزار رای شمارش نشده در ایالت جورجیا

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تقریبا 5 میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت جورجیا داده شد و جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت با حدود 14 هزار رای بیشتر از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواهش پیشی گرفت.

این اتفاق در بخش فلوید ایالت جورجیا روی داد و دفتر انتخابات این بخش با مشکلاتی چون ابتلای یک مقام ارشد به کرونا روبه رو شد.

گابریل استرلینگ مقام مسئول نظارت بر فرایند اجرای سیستم انتخاباتی ایالت جورجیا گفت که دلیل حسابرسی، یافتن این نوع موارد است.

وی اضافه نمود که این یک مشکل نادر است و هیچ تغییرات اساسی در بخش های دیگر این ایالت به وجود نمی آورد.

تام ریدز رئیس هیات انتخابات بخش فلوید نیز گفت که به نظر می رسد تقریبا 2 هزار و 500 رای در جریان رای گیری زودهنگام حضوری داده شده، اما مقام های انتخاباتی مطمئن نیستند که این آرا چطور ناپدید شده است.

ظاهرا علت بروز این اشتباه این بوده که مقام های بخش فلوید، آرای موجود در یک کارت حافظه را وارد دستگاه شمارش آرا نکرده بودند.

هنگامی که شمارش آرا کامل و نتایج تائید شد، ستاد بازنده می تواند درخواست بازشماری آرا را دهد که با استفاده از اسکنرهایی که آرا را خوانده و شمارش می نمایند، انجام می گردد.

مقام های ستاد انتخاباتی بایدن می گویند اگرچه ممکن است بازشماری آرا تغییر اندکی در آرا ایجاد کند، اما نتیجه کلی نامحسوس خواهد بود.

براساس این گزارش، ناظران منتصب احزاب دموکرات و جمهوریخواه اجازه داشتند در جریان انتخابات، در بخش های رسیدگی حضور داشته باشند اما مجاز به لمس آرا یا ضبط صدا و تصویر نبودند.

اصحاب رسانه نیز اجازه نظارت بر فرایند رای گیری را داشتند اما در عین حال باید در صندلی مشخص شده قرار می گرفتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس برنده ای برای ایالت جورجیا اعلام نکرده، ایالتی که بایدن با امتیاز 0.3 درصد از ترامپ جلوتر است.

در ایالت جورجیا، قانون اجباری شمارش آرا وجود ندارد، اما قانون این ایالت این فرصت را برای نامزد مغلوب در صورتی که اختلاف کمتر از 0.5 درصد باشد، فراهم می نماید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1324

به "کشف بیش از 2هزار رای شمارش نشده در ایالت جورجیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 2هزار رای شمارش نشده در ایالت جورجیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید