گزارش موارد بیشتر مرگ ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در چین

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دولت چین بیان کرد در فوریه 61 مورد مرگ و 160 مورد عفونت انسانی ناشی از ویروس H7N9 آنفلوآنزای پرندگان اتفاق افتاده است که بسیار بیشتر از رقم مشابه در سال پیش است و به این ترتیب شمار تلفات این بیماری در زمستان از ماه اکتبر را به 161 مورد می رسد.

گزارش موارد بیشتر مرگ ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش رویترز با اینکه شمار تلفات اعلام شده در ماه فوریه نسبت 79 مورد مرگ میر در ماه ژانویه پایین تر است، بیش ترین شمار مرگ در ماه فوریه به علت این سویه مرگبار ویروس از هنگام کشف این ویروس در سال 2013 در چین است.

تلفات ناشی از آنفلوآنزای پرندگان معمولاً به سوی سرانجام زمستان کاهش می یابد.

این داده ها نشان دهنده میزان بالای انتشار این ویروس در میان انسان ها حتی پس از هشدار کارشناسان کنترل بیماری در چین به مردم برای هشیار بودن نسبت به آن است. کره جنوبی و ژاپن نیز با شیوع های عمده آنفلوآنزای پرندگان روبرو هستند و میلیون ها قطعه مرغ به این علت معدوم شده اند.

عفونت با سویه H7N9 آنفلوآنزای پرندگان در طیور علامتی ایجاد نمی کند یا بی علامت است و این امر باعث شده است که شمار طیور معدوم شده در چین، سومین تولیدکننده بزرگ جوجه کبابی و دومین مصرف کننده گوشت طیور در دنیا، محدود باشد.

140 مورد عفونت انسانی با ویروس H7N9 فقط در دو ماه اول سال 2017 به تنهایی بیش از مجموع سالانه موارد ابتلای انسانی به آنفلوانزای طیور در سال های اخیر در چین است. در سال 2010 در مجموع 147 نفر به علت عفونت با سویه H1N1 ویروس در چین درگذشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 432

به "گزارش موارد بیشتر مرگ ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش موارد بیشتر مرگ ناشی از آنفلوآنزای پرندگان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید