یادگاری ملکه انگلیس روی کره ماه چیست؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، گجت نیوز نوشت: بشر در سال 1969 میلادی برای اولین بار بر روی کره ماه فرود آمد و در همان روزی که آرمسترانگ بر روی ماه قدم گذاشت، پیامی از چندین رهبر در جهان به ماه فرستاده شد.

یادگاری ملکه انگلیس روی کره ماه چیست؟

در میان این پیغام ها، پیغام فضایی ملکه الیزابت دوم نیز بر روی کره ماه نهاده شد. در ادامه می توانید جزئیات این ماجرا را بخوانید.

فضانورد نیل آرمسترانگ اولین فردی بود که قدم بر روی سطح ماه گذاشت و جمله معروفش را گفت: این یک قدم کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشر است. سپس باز آلدرین، همکار فضانورد آرمسترانگ به او پیوست و سومین نفر به نام مایکل کالینز نیز در ماژول فرماندهی باقی ماند.

در آن روز یک دیسک سیلیکونی نیز روی کره ماه فرود آمد که پیغام های رهبران بسیاری از کشورهای دنیا به نشانه حسن نیت روی آن حک شده بود. در میان نام آن رهبران، نام ملکه وقت بریتانیا، ایرلند شمالی و کشورهای مشترک المنافع، ملکه الیزابت دوم نیز برجسته بود.

پیغام ملکه الیزابت دوم به همراه سخنانی از پاپ، چندین رئیس جمهور و سیاستمدار برجسته ایالات متحده و کارکنان ناسا بر روی یک دیسک سیلیکونی حک شده بود. در بیانیه مطبوعاتی ناسا آمده است که این سیلیکون به علت توانایی مقاومت در برابر دمای شدید ماه که از 250 درجه فارنهایت تا منفی 280 درجه فارنهایت است، انتخاب شد.

خود دیسک تقریباً به میزان یک سکه 50 سنتی بود و حکاکی های روی آن فقط با میکروسکوپ قابل خواندن بود. سیلیکون علیرغم توانایی تحمل طیف گسترده ای از دما، دارای نقاط ضعیف نیز می باشد و فوق العاده شکننده است. برای یاری به حفظ سیلیکون، آن را در یک کپسول آلومنیومی قرار دادند و کپسول روی سطح ماه نهاده شد.

پیغام ملکه الیزابت به ماه بسیار کوتاه بود و فقط دو سطر، درواقع کمتر از نیمی از آنچه رهبران کشورهای دیگر نوشتند، بود. این پیغام به زبان انگلیسی برتانیایی نوشته شده بود و می گفت:

از طرف مردم بریتانیا به مهارت و شجاعتی که انسان را ماه رسانده، درود می فرستم. باشد که این کوشش باعث افزایش دانش و سعادت بشریت گردد. الیزابت آر.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2137

به "یادگاری ملکه انگلیس روی کره ماه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگاری ملکه انگلیس روی کره ماه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید