10 جای دیدنی و شگفت انگیز برای سفر به تایلند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اگر قصد سفر به تایلند را دارید پیشنهاد میکنیم از قبل مقاصد گردشگری تایلند را آنالیز کنید و با بهترین جاهای دیدنی این کشور زیبا آشنا شوید.

10 جای دیدنی و شگفت انگیز برای سفر به تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

معروف ترین مقصد استوایی دنیا یعنی کشور زیبای تایلند دارای مناطق دیدنی فراوان و فعالیت های مختلف برای انجام دادن است. از مناظر طبیعی زیبا و چشم نواز گرفته تا بناهای تاریخی فوق العاده همه و همه در کشور تایلند جمع شده است ولی در یک سفر نمی توان از آن ها بازدید کرد. در این مقاله قصد داریم 10 مورد از مکان های زیبای تایلند را که می توانید از آن ها دیدن کنید، بیان نماییم.

  1. کاخ بزرگ و معبد Wat Prakeaw:

اگر می خواهید در بانکوک مدت کوتاهی را اقامت داشته باشید، کاخ بزرگ و معبد Wat Prakeaw از بهترین مکان هایی هستند که باید از آن ها دیدن کنید . نقطه عطف تاریخی این شهر در سال 1782 ساخته شده بود وبه مدت 150 سال منزل خانواده سلطنتی تایلند و همچنین دربار و مکان اداری دولت بود. امروزه این کاخ بزرگ به عنوان یک مکان گردشگری عمل می نماید اما هنوز هم برای برگزاری جشن های سلطنتی و رسمی از آن استفاده می گردد. در داخل دیوارهای آن ممکن است Wat Prakeaw را بیابید که قلب معنوی پادشاهی تایلند است . Wat Prakeaw خانه بودایی ها بوده و به عنوان یک نماد مقدس از بودایی های تایلند به شمار می رود.

  1. آیوتایا(Ayutthaya):

این شهر تنها یک ساعت با شهر بانکوک فاصله دارد و پایتخت سابق تایلند بوده است. آیوتایا بازرگانان و فرستادگان بی شماری را از سراسر دنیا به خود جذب می کرد و دارای یک دیپلماسی نزدیک با کشورهایی همچون پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه بود. هنر و فرهنگ در آیوتایا، امروزه توسط بسیاری از ساختمان های مزین و با طراحی زیبا آشکار می گردد که همین امر نیز توانسته است گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب نماید. در بیش از 400 سال، آیوتایا از یک پایتخت پر رونق به یک مکان غارت شده تبدیل شد وساکنان آن، توسط ارتش مهاجم Burmse در سال 1767 مجبور به ترک خانه و دیارشان شدند.

  1. پارک ملی خااو سوک:

این پارک به عنوان میراث دنیای در سال 2005 در یونسکو ثبت شد. پارک ملی خااو سوک، سومین پارک بزرگ در تایلند است که 300 کیلومتر مربع را پوشش داده است. جنگلهای انبوه و مراتع آن میزبان بیش از 3000 گونه گیاهی، 320 گونه از پرندگان و حدود 66 نوع مختلف از پستانداران است. ارتفاع این پارک از محدوده 400 تا 1000 متر از سطح دریا بوده و بالاترین نقطه آن در ارتفاعی به اندازه 1351 متر است. این پارک همچنین میزبان چندین آبشار شناخته شده است که بعضی از آن ها شامل Namtok Sarika، Heo Narok و Heo Suwat می باشد. بازدید از این پارک برای افرادی که علاقه زیادی به طبیعت دارند بسیار جالب خواهد بود.

  1. پارک ملی دریایی در جزایر سیمیلان:

این پارک در سال 1982 به عنوان یک پارک ملی دریایی معرفی گردید. این جزایر سال ها هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود جلب می نمایند که در این میان غواصان به خاطر موقعیت غواصی زیبای این جزایر، بیش تر از سایر افراد به آن علاقه دارند. جزایر سیمیلان به خاطر وجود آب های اطراف کاملا پرتکاپو و ماهی گرجهتی و زندگی دریایی بهترین مکان برای غواصی در دنیا است. این پارک دریایی هنوز کاملا توسعه نیافته است و تنها از نوامبر تا می برای بازدید عموم باز است و در ماه های دیگر سال بسته است. پس مطمئن شوید که سفر خود را در این ماه ها برنامه ریزی می کنید.

  1. بازار های شناور:

راهنمایان تور معمولا به بازارهای شناور و معروف بانکوک همواره اشاره می نمایند. امروزه این بازارها به جای فروش مواد و کالاهای مورد احتیاج افراد محلی به یک جاذبه توریستی تبدیل شده اند. بنابراین شما هنوز هم می توانید با استفاده از قایق های چوبی و سنتی در طول رودخانه سفر کنید و سبزیجات، میوه ها و حتی غذاهای محلی پخته شده بخرید. اگر شما دوست ندارید با فروشندگان زیاد چونه بزنید و تنها می خواهید خود بازار را ببینید، می توانید از یک تور گردشگری با قایق یاری بگیرید.

  1. بازدید از یک معبد:

به غیر از مناظر طبیعی و آب وهوای متنوع در تایلند، هر منطقه و ناحیه ای خود به تنهایی جذابیت و زیبایی خاص خود را داشته و منحصر به فرد هستند. این کشور دارای تاریخ غنی و عقاید مذهبی بسیار عمیقی است و معبدها یی که به زیبایی طراحی شده اند در سراسر این کشور وجود دارند . بازدید از تایلند بدون بازدید از معبد های زیبای آن هرگز کامل نخواهد شد.

  1. شما می توانید به جستجوی جزایر تایلند بروید:

تایلند دارای بیش از 5000 مایل از خط ساحلی و هزاران جزیره گرجهتی است که همه آن ها منتظر کشف شدن هستند. بهترین راه برای اکتشاف این جزایر، استخدام یک کاپیتان و راهنمای محلی است . این افراد تخصص کافی را دارند و می توانند جهت های مختلف را به شما نشان دهند. شاید یکی از بهترین نواحی برای جستجوی جزایر ناشناخته و تجربه یک زندگی نواحی گرجهتی ، در خلیج تایلند باشد .

  1. تجربه یک جشنواره تایلندی:

زمانی که سفر خود را برای تایلند برنامه ریزی می کنید، باید در خصوص زمان برگزاری فستیوال های آن نیز سوال کنید . مهم ترین و قابل توجه ترین فستیوال در تایلند، فستیوال Loy Krathong در نوامبر و Songkran در آوریل است. فستیوال Songkran به عنوان جشن سال نو در تایلند شناخته شده است. جشن Loy Krathong نیز یک فستیوال جدی است و به عنوان جشن نور شناخته می گردد. این یک تجربه زیباست که در آن هزاران نفر فانوس های شناور خود را به سمت اسمان روانه می نمایند.

  1. غواصی در تایلند:

تایلند به عنوان یک مقصد غواصی در دنیا شناخته شده است. این منطقه از غرب با آب های دریای آندامان و از شرق با خلیج تایلند احاطه شده است. هرگز قبلا غواصی نکرده اید؟ خوب مسئله ای نیست . جزایر Koh Tao در خلیج تایلند یکی از محبوب ترین مکان ها برای دریافت گواهی نامه های غواصی جدید و یک محل مناسب برای غواصی در آب های گرم، شفاف و آرام گرجهتی است.

  1. سواری بر روی فیل:

اگرچه فیل سواری یک از رایج ترین فعالیت ها در میان افراد نیست اما این فعالیت یکی از مشهورترین کارها در تایلند می باشد. به طور معمول بخشی از جنگل سنتی و جزایر سافاری، فیل سواری در همه جا در دسترس بوده و یکی از محبوب ترین فعالیت های در میان بچه ها و بزرگسالان است.

منبع: اماکن دیدنی تایلند

منبع: مجله سفر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 583

به "10 جای دیدنی و شگفت انگیز برای سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جای دیدنی و شگفت انگیز برای سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید