تور ارزان دبی: 10 چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، واقعیاتی درباره دبی که نمی دانید

تا به حال آنقدر درباره دبی نوشته ایم و خوانده اید که شاید فکر کنید همه جای آن را می شناسید و با آن آشنایی کاملی دارید اما در این پست می خواهیم به واقعیت هایی جالب درباره دبی اشاره کنیم که احتمالا آن ها را تا به امروز نشنیده اید، اگر کنجکاو شدید که بدانید این واقعیات چیست در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان دبی: 10 چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

1- ممکن است در مدتی که در دبی هستید فقط یک اماراتی ببینید

مردم دبی معمولا زیاد در مکان های مهم گردشگری این شهر آفتابی نمی شوند! به همین علت خیلی بعید به نظر می رسد که در ساحل بتوانید با آن ها صحبت کنید. بیشتر گردشگران در طول تعطیلات خود در این شهر فقط یک اماراتی می بینند و آن یک نفر کسی نیست جز کسی که در فرودگاه بر روی پاسپورت آن ها مهر می زند. تقریبا همه کسانی که در کارهای کنترل مرزی کار می نمایند اماراتی هستند اما معمولا در اینجا مکان مناسبی برای این نیست که با آن ها درباره زندگی محلی این شهر حرف بزنید. اگرسوالاتی درباره دبی دارید که می خواهید از افراد محلی بپرسید به موزه شیخ محمد بروید، در آنجا می توانید سوالاتی درباره کلاس های آشپزی، شام های سنتی و تورهای میراثی داشته باشید. در این شهر در برابر هر 6 خارجی فقط یک اماراتی وجود دارد و اکثریت جمعیت دبی را هندی ها، بنگلادشی ها، پاکستانی ها، آسیایی های شرقی و غربی ها تشکیل می دهند.

2- ساختمان های دبی به آن بلندی ای که شما فکرمی کنید نیستند

در آخرین شمارشی که صورت گرفته دبی 1344 آسمان خراش تکمیل شده دارد که در مقایسه با هنگ کنگ با 6606 آسمان خراش و نیویورک با 6180 آسمان خراش تعداد بسیار کمی است. البته این شهر برج خلیفه، بلند ترین برج جهان را دارد که ارتفاع آن 828 متر است. در سال 2006 یک چهارم جرثقیل های جهان بر روی ساختمان های دبی کار می کردند اما آن روزها دیگر تمام شده و بعد از بحران اقتصادی ای که در سال 2008 رخ داد سرعت ساخت و ساز در این شهر کم شده است. ممکن است فکر کنید بزرگ ترین فواره جهان متعلق به دبی است اما این واقعیت ندارد فواره پادشاه فهدعربستان از آن بلندتر است! دبی حتی بلندترین آسمان خراش مسکونی جهان را هم ندارد چون آسمان خراش نیویورک با ارتفاع 432 متر در سال 2014 از ساختمان برج پرنسس مارینای دبی با ارتفاع 413 متر پیشی گرفت.

3- ماشین های پلیس در این شهر سرعت بسیار زیادی دارند

با این همه ماشین مدل بالا و لوکسی که در خیابان ها دبی وجود دارد معلوم است که پلیس ها نمی توانند مانند پلیس های انگلیس سوار ماشین فورد شوند و دنبال افراد مجرم باشند! به همین علت است که آن ها سوار ماشین های لامبورگینی، فراری و بنتلی می شوند. در دسامبر 2013 آن ها اتومبیل مک لارن و در 2014 بوگاتی ویرون را هم به خودروهای خود اضافه کردند. موتور این ماشین ها آنقدر قوی است که اتومبیل لامبورگینی می تواند در کمتر از 3 ثانیه سرعت خود را از صفر به 60 برساند و بالاترین سرعت آن 270 مایل در ساعت است.

4- ابوظبی به دبی یاری های زیادی نموده است

برج خلیفه، بزرگ ترین آسمان خراش جهان از روی تمام پشت بام های دبی معلوم است اما این برج بدون یاری های اقتصادی ابوظبی هرگز تکمیل نمی شد. قبل از اینکه این برج درسال 2010 افتتاح گردد نام آن را برج دبی گذاشته بودند اما به احترام خلیفه ابن زاید النهیان، امیر ابوظبی نام آن به برج خلیفه تغییر پیدا کرد. دبی که در آن موقع به شدت درگیر بحران اقتصادی بود حدود 6.13 میلیارد پوند از شیخ خلیفه یاری اقتصادی دریافت کرد.

5- دبی باید برج استوان جرارد را هم می داشت

به غیر از این همه برج ها و ساخت و سازهایی که برای رکورردزنی در دبی ساخته شد طرح هایی بسیار زیادی هم برای ساخت وجود داشت که هیچ وقت انجام نشدند طرح هایی مثل : ایده ساخت شهر بین المللی شطرنج (32 آسمان خراش سفید و سیاه که به صورت خانه های صفحه شطرنج باشند) که هیچ وقت ساخته نشد، برج استوان جرارد هم سرنوشت مشابهی پیدا کرد.

6- مردم دبی ثروتمند اما فراموش کار هستند

در سال 2015 مسافری 146 هزار درهم را در فرودگاه دبی جا گذاشت (که به او برگردانده شد) و در 4 ماهه اول سال 2006 رقم بزرگی معادل42,171 درهم در میان دارایی های گمشده فرودگاه وجود داشت. بر طبق گفته های پلیس دو انگشتر الماس به ارزش 150 هزار درهم به مسئولان فرودگاه تحویل داده شده بود و در اکتبر 2016 هم راننده تاکسی ای شمس طلایی را که در تاکسی او جا مانده بود به آن ها تحویل داد این شمس 3.5 میلیون درهم ارزش داشت و بعدها به صاحبش برگردانده شد.

7- در دبی تعداد مردان به مراتب بیش از زنان است

دبی 2.5 میلیون جمعیت دارد که از بین آن ها 1.7 میلیون (70 درصد) مرد هستند و طبق سرشماری رسمی ای که انجام شد زنان فقط 30 درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. علت نسبت بیشتر مردان این است که بیشتر مهاجران خارجی که به دبی آمده اند مردانی هستند که تنها و بدون خانواده خود به این شهر آمده اند. 58 درصد جمعیت این شهر سن 25 تا 44 سال و اکثریت مردم سن 30 تا 34 سال دارند، فقط 15 درصد جمعیت آن بالای 45 سال هستند.

8- ولیعهد دبی بسیار فعال است

پسر پادشاه دبی، حمدان بن محمد آل مکتوم، پسر خوش تیپ و رسانه پسند خانواده سلطنتی است. او به شدت مورد احترام مهاجران و مردم خود دبی است و تفریح های مورد علاقه او شکار شاهین، غواصی و ماهی گیری می باشد، او بعلاوه شعرهایی به سبک قرن چهاردهم می سراید، هلیکوپترسواری را دوست دارد و عاشق بازی تنیس است.

9- شهر دبی با غواصی مروارید ساخته شد

قیل از اینکه صنعت گردشگری دبی فعال گردد هزینه های این شهر با نفت آن تامین می شد. اما قبل از نفت چه؟ ماهی گیری، مزرعه داری وغواصی مروازید از کارهای اصلی مردم این شهر بود. در اوایل قرن بیستم، 300 قایق مخصوص برای غواصی مروارید در خور دبی وجود داشت که بیش از 7 هزار ملوان بر روی آن ها کار می کردند. مردان از اواسط می تا اوایل سپتامبر هر روز 14 ساعت در پی مروارید می گشتند و در این مدت زنان در خانه از بچه ها مراقبت می کردند. به کمر غواصان وزنه ای بسته می شد تا حدود 10 متر به زیر آب بروند و به کف دریا برسند و هر روز حدود 50 بار این کار را تکرار می کردند.

10- از دستگاه فروش اتوماتیک می توانید چیزهای زیادی خریداری کنید

حتی یک کامپیوتر درون ماشین فروش اتوماتیک وجود دارد که هر 10 دقیقه قیمت ها را موازی با نوسانات بازار می نماید. اگر سری به فروشگاه شرف دی جی بزنید حتی می توانید لپ تاپ، تبلت، دوربین یا موبایل را هم از دستگاه فروش خود پرداز خرید کنید.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2012

به "تور ارزان دبی: 10 چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: 10 چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید