4 عامل اصلی رضایتمندی در زندگی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، در این مطلب به چهار عامل اصلی رضایتمندی افراد در زندگی اشاره شده است.

4 عامل اصلی رضایتمندی در زندگی

به گزارش ، در یک نظرسنجی از شرکت نمایند گان خواسته شد به 30 عامل مهم و همینطور میزان رضایتمندی کلی از زندگیشان از صفر تا 10 نمره دهند. در این نظرسنجی میزان رضایت کلی از زندگی 6.7 از 10 اعلام شد.

کشف اینکه چه عواملی سبب افزایش رضایت افراد می گردد و به زندگی آن ها معنا می بخشد کار ساده ای نیست. با این حال تحقیقات نشان می دهد سلامتی، شغل، همسر و شبکه دوستان چهار عامل اصلی رضایتمندی افراد در زندگی است.

مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) که یک اندیشکده آمریکایی در رابطه با مطالعه مسائل اجتماعی، باور های عمومی و جمعیت شناسی است، این مطالعات را درسال 2017 بر روی نزدیک به 4500 بزرگسال آمریکایی صرف نظر از سن، درآمد، مذهب و دیگر عوامل جمعیت شناختی انجام داده است.

در این نظرسنجی از شرکت نمایند گان خواسته شد به 30 عامل مهم و همینطور میزان رضایتمندی کلی از زندگیشان از صفر تا 10 نمره دهند. در این نظرسنجی میزان رضایت کلی از زندگی 6.7 از 10 اعلام شد.

همچنین عواملی، چون سلامتی (7.3)، شغل (7.2)، همسر (7.1) و شبکه دوستان (7.1) بالاترین نمرات را دراین باره کسب کردند. در مجموع و به طور میانگین افرادی که از این چهار مورد رضایت بیشتری داشتند نمره 8.4 و کسانی که از هیچکدام از این موارد رضایت نداشتند نمره 6.3 را برای میزان رضایت از زندگی انتخاب کردند.

بسیاری از شرکت نمایندگان اعلام کردند که سلامت خود و اطرافیانشان یکی از عوامل موثر در میزان رضایتمندی آن ها از زندگی است. همچنین برخی افزودند از اینکه مراقبت های پزشکی خوبی دریافت می نمایند و سلامت آن ها تحت کنترل است، خوشحال هستند.

داشتن همسر مناسب دومین عامل موثر در میزان رضایتمندی این افراد بود.

یک نفر از هر پنج آمریکایی زندگی عاشقانه را عامل مهمی در شکل گیری احساسات و در نتیجه رضایت از زندگی عنوان نموده است.

شغل مناسب یکی از مهمترین مسائل در زندگی آمریکایی هاست. یک سوم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند شغل را مهمترین عامل رضایتمندی از زندگی عنوان کردند و گفتند داشتن شغل مناسب و درآمد کافی به زندگی آن ها معنا می بخشد. آن ها همچنین می گویند از اینکه در اجتماع مفید هستند و همچنین درآمدی دارند که با آن زندگی خود و خانواده شان را تامین نمایند خشنودند.

یک نفر از هر پنج شرکت نماینده در این نظرسنجی اعلام کردند که دوستانشان به زندگی آن ها معنی می بخشند. آن ها از اینکه می توانند زمان خود را با افرادی که دوستشان دارند، سپری نمایند احساس شادمانی می نمایند.

منبع: بیتوته

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 105

به "4 عامل اصلی رضایتمندی در زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 عامل اصلی رضایتمندی در زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید