آناکوندایی که ترسی از آدم خواری ندارد، عکس

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، این آناکونداهای سبز زیتونی دارای لکه هایی طرد زنگ در مرکز بدن و در پایین پهلوها و خطوط بیضی تیره در امتداد ستون فقرات خود است. اینگونه از مارها فلس های سیاه و زرد روی شکم خود دارند. علاوه بر این، آنها دو نوار تیره دارند که از چشم به سمت آرواره هایشان امتداد دارند.

آناکوندایی که ترسی از آدم خواری ندارد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آنها می توانند با پوشش گیاهی مرطوب و سنگین زیستگاه خود به لطف استتار رنگ و طرح خود ترکیب شوند. آبزیان خوراک مطلوبی برای آناکونداهای سبز هستند، اگرچه آنها زمان خود را در خشکی می گذرانند. برای بهبود دید و تنفس هنگام شنا در آب، چشم و بینی این مارها در بالای سر آن ها واقع شده است. در جایی که باران فصلی وجود دارد، آناکونداها باید در طول فصل خشک آب را پیدا نمایند یا باید در گل و لای تونل بزنند.

بیشتر بخوانید:

باب لی کیست؟/ کارآفرین مشهور آمریکایی که به دست جوان ایرانی تبار کشته شد

تصویر لو رفته از یک موشک هایپرسونیک قاره پیما / کابوس نو آمریکا / عکس

یکی از بزرگترین مارهای دنیا آناکوندای سبز رنگ است. نرهای این گونه بسیار کوچکتر از ماده ها هستند. آنها می توانند تا 250 کیلوگرم وزن داشته باشند و به طول 9 متر و قطر 30 سانتی متر رشد نمایند. آناکونداها به علت توانایی های حسی بسیار پیشرفته شان، می توانند سیگنال های که از موجودات مجاور می آیند را با استفاده از زبان خود حس نمایند.

در طول فصل جفت گیری، نرها نیز از این ظرفیت برای تشخیص فرمون ها از ماده ها استفاده می نمایند. برای تشخیص بوهای شیمیایی موجود در هوا، زبان خود را تکان می دهند. آناکونداها بعلاوه می توانند حضور موجودات دیگر را به وسیله ارتعاشات و با شناسایی نشانه های حرارتی با استفاده از اندام های خود تشخیص دهند.

آناکوندای سبز مانند همه مارها شکارچی است که منقبض نماینده ای غیر سمی از خانواده بوآ است. آنها قربانی خود را با دندان های قدرتمند خود می گیرند، با بدن قدرتمند خود خفه می نمایند و سپس آن را به طور کامل می بلعند.

مانند سایر مارها، آنها می توانند فک خود را جدا نمایند تا موجودات غول پیکر دیگر را بخورند، اگرچه در هنگام نزدیک شدن به طعمه های بزرگ به علت احتمال آسیب، محتاط هستند. آناکوندای سبز دارای سرعت متابولیسم کندی هستند.

آنها شکارچیان حیله گری هستند که انواع مختلفی از طعمه ها را مصرف می نمایند. ماهی، ماکیان و پستانداران کوچک اغلب به وسیله گونه های کوچک تر این مارمصرف می شوند. آناکونداهای بالغ می توانند موجودات بسیار بزرگتری مانند گوزن و پرندگان بزرگ را بخورند.

نرها می توانند گهگاه به وسیله ماده ها خورده شوند، عمدتاً در طول فصل فراوری مثل. این گونه از مارها در میان معدود مارهایی هستند که می توانند انسان را بخورند.

منبع: AZANIMALS

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2233

به "آناکوندایی که ترسی از آدم خواری ندارد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آناکوندایی که ترسی از آدم خواری ندارد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید