آیا فشار دادن زبان به سقف دهان می تواند ما را شبیه بلا حدید کند؟!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، با غبغب خداحافظی کنید، دندان هایتان را صاف کنید و خط فک تان را طوری برجسته و زاویه دار کنید که بتوانید یک بطری نوشابه را روی آن باز کنید! این ها تنها بعضی از مزایای فرضی میوئینگ هستند، یک روش عجیب، اما محبوب برای بازسازی خودساخته صورت بدون احتیاج به جراحی زیبایی!

آیا فشار دادن زبان به سقف دهان می تواند ما را شبیه بلا حدید کند؟!

به گزارش فرادید؛ این تکنیک که ابتدا به وسیله یک متخصص بحث برانگیز ارتودنسی مطرح شد، به یک گرایش زیبایی فراگیر در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

آموزش های میوئینگ در تیک تاک با عکس های مجذوب نماینده قبل و بعد این تمرین، میلیون ها بازدید و صد ها هزار لایک می خورند. ادعای تبلیغ نمایندگان این روش این است که بسیاری از افراد مشهور از جمله بلا حدید نیز این تمرین ها را انجام داده اند. در این مطلب شواهدی را آنالیز می کنیم تا ببینیم این روش واقعاً مفید و کاربردی است یا فقط در تیک تاک جواب می دهد!

میوینگ چیست؟

میوینگ (Mewing) فرآیندی است که در آن، زبان خود را به سقف دهان تان فشار می دهید و آنجا نگه می دارید به این امید که روی زیبا شدن خط فک شما تأثیر بگذارد.

هواداران این تمرین باور دارند که بالا نگه داشتن زبان برای دوره های طولانی می تواند شکل فک را تغییر دهد و ساختار آن را بازسازی کند. علاوه بر این، میوئِرها (کسانی که تمرین میوئینگ را انجام می دهند) معتقدند میوئینگ به کاهش درد فک و آپنه خواب، بهبود اثرات خروپف و درمان انسداد یا روی هم افتادن دندان ها یاری می نماید.

منشا میوئینگ کجاست؟

نام میوینگ برگرفته از نام دکتر جان میو، متخصص ارتودنسی بریتانیایی است که نخستین بار این تمرین را در دهه 1970 باب کرد. پسرش مایک که او نیز متخصص ارتودنسی است در شبکه های اجتماعی بانی ترویج این تمرین است.

جان میو، میوینگ را در تمرینات به اصطلاح ارتوتروپیک خود گنجاند که شامل تعدادی از تکنیک های حالات صورت و دهان می گردد که برای عریض کردن و تقویت فک افراد طراحی شده اند.

تئوری پشت میوئینگ چیست؟

فک انسان در حال کوچکتر شدن است، چون نسبت به گذشته، مصرف غذا های امروزی راحت تر شده است، بالش هایمان خوب و نرم شدند و در کل، فعالیت فیزیکی دهان نسبت به گذشته کمتر شده است.

هواداران میو معتقدند کوچک شدن فک به معنای کج شدگی دندان ها و کم حجم شدگی دهان است. میوئینگ برای این طراحی شده که این فرایند را معکوس کند و پاداش تمرینات میو این است که چهره تان شبیه کلارک کنت می گردد!

آیا میوئینگ واقعاً اثربخش است؟

خب، داستانش پیچیده است. زبان تان را تا سقف دهانتان بالا ببرید و همانطور که با زبان به سقف دهان تان فشار وارد می کنید، فک تان را لمس کنید تا متوجه حرکت ایجادشده به وسیله این تمرین در ناحیه فک شوید. زبان، بافت پایه دهان و قسمت زیرین چانه را به واسطه این تمرین بالا می کشد. می پرسید انجام این تمرین در درازمدت چه اثری دارد؟

دکتر کَم اولاک، دندانپزشک که تخصصش دندانپزشکی زیبایی و زیبایی شناسی دندان است، می گوید: تا به امروز، مطالعات علمی دقیقی که به طور خاص تأثیر میوئینگ را آنالیز نمایند انجام نشده است. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی و ارتودنتیست ها ابراز تردید نموده اند. استدلال منتقدان این است که ساختار و رشد صورت در درجه اول به وسیله ژنتیک مشخص می گردد و تغییر این عوامل به وسیله شرایط زبان به تنهایی بعید است منجر به تغییرات چشمگیر گردد.

تحقیقاتی وجود دارد که حالت دهانی را به رشد فک ربط می دهند، اما اولاک تاکید می نماید این رشد در راستای رشد و تغییری که هواداران میوئینگ ادعا می نمایند، نیست: تحقیقات محدود موجود در خصوص شرایط زبان و تأثیر آن بر سلامت دهان در اصل بر نقش آن در مایوفانکشنال تراپی دهان و صورت تمرکز دارد که رشته جامعی مختص اصلاح عدم توازن ماهیچه های دهانی است.

شایان ذکر است که جان و مایک میو هر دو چهره هایی جنجالی هستند. مایک میو منتظر نتیجه گزارش تخلفی است که به وسیله شورای عمومی دندانپزشکی بریتانیا مطرح شده است. پدرش نیز در پی باطل شدن جواز کاری اش به وسیله همین نهاد به علت یک سری تبلیغات جنجالی از شغل دندان پزشکی کناره گرفته است.

آیا ممکن است با انجام این تمرین به خودتان صدمه بزنید؟

اگر هدف شما این است زیبا به نظر برسید، پس با بالا بردن زبان و فشردن آن به سقف دهان بعید است دردی احساس کنید یا به خودتان صدمه بزنید، اما این کار بدون خطر هم نیست!

اعمال بیش از حد فشار می تواند منجر به کشیدگی عضلات فک، گردن یا صورت شما گردد. بعلاوه ممکن است بر افرادی که براکت ارتودنسی دارند یا تحت درمان های ارتودنسی قرار گرفتند، اثر بگذارد.

متخصصان ارتودنسی ابراز نگرانی نموده اند که گرایش میوئینگ در رسانه های اجتماعی ممکن است افراد را از روش های ارتوژنیک تایید شده دور کند.

آیا راه های مؤثری برای تقویت خط فک وجود دارد؟

تعدادی روش های جراحی و غیرجراحی وجود دارد که نوید تغییر شکل فک شما را می دهند، اما همگی آن ها با خطراتی همراه هستند و اثرات نسبتا اندکی دارند. این درمان ها و اصلاحات زیبایی از حذف چربی زیر چانه تا پرنماینده های پوستی که خط فک شما را صاف می نمایند متنوع هستند.

جما کلارک از شرکت سلامتی و زیبایی شناسی Gelida می گوید: کرایوتراپی و تحریک عضلانی به سفت تر و حجیم تر شدن پوست اطراف گردن و پایین صورت، بعلاوه شکل دادن به عضلات صورت برای ایجاد چهره لیفت شده و جوان یاری می نماید.

کرایوتراپی از سرما برای ایجاد شوک در پوست استفاده می نماید که به گفته کلارک منجر به سفت تر شدن پوست گردن و صورت می گردد. تحریک عضلانی، نوعی تمرین برای عضلاتی از صورت است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و به این ترتیب به صورت الکترونیکی تحریک می شوند، بدون احتیاج به پرنماینده یا جراحی.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2268

به "آیا فشار دادن زبان به سقف دهان می تواند ما را شبیه بلا حدید کند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فشار دادن زبان به سقف دهان می تواند ما را شبیه بلا حدید کند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید