بازسازی منزل: اتمام بازسازی اضطراری نقش برجسته سراب بهرام

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اتمام بازسازی اضطراری نقش برجسته سراب بهرام صورت گرفت.

بازسازی منزل: اتمام بازسازی اضطراری نقش برجسته سراب بهرام

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علی اکبر صادقی اظهار کرد: نقش برجسته سراب بهرام، در دل کوه و فراز چشمه ای جوشان سالهاست که هویت و شناسنامه این دیار کهن است و در طی سالیان دراز این نگاره سنگی آسیب های متعددی را بروی خود داشته که مهمترین آن رشد گیاهان و آسیب نفوذ ریشه در نقش است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان فارس ادامه داد: اما تخریب انسانی در دهه های گذشته و رشد گلسنگ از عوامل مخربی بود که این نگاره سنگی تاریخی مربوط به دوران ساسانی که در لیست آثار ثبت ملی به شماره 278 و در سال 1315 شمسی و در حافظه تاریخی کشور جای گرفت را تهدید میکرد.

او گفت: طی آنالیز میدانی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس تصمیم بر آن شد با موضوع اداره شهرستان و همکاری تیم بازسازی و متخصص پایگاه میراث جهانی تخت جمشید پس از شناسایی آسیب ها، مستندنگاری و تهیه طرح بازسازیی، فرایند بازسازی اضطراری این نگاره سنگی ارزشمند آغاز گردد.

صادقی اعلام کرد: در این مدت با همکاری مسئولان شهرستان بویژه فرماندار و دهیار روستای سراب بهرام این مهم، با روش نوین و بروز جهانی به وسیله متخصصان جوان بازسازی، راههای نفوذ آب، ریشه گیاهان و پاکسازی گلسنگ ها و نهایتا بازسازی اضطراری انجام شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان فارس گفت: نکته حائز اهمیت در آینده پروژه بازسازیی روش بازسازیی که همگام با روشهای رایج و مواد بازسازیی در سطح استاندارد جهانی بود که به وسیله همکاران میراث جهانی تخت جمشید با تعامل ادارات سطح شهرستان و نظارت و پیگیری مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان انجام شد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2067

به "بازسازی منزل: اتمام بازسازی اضطراری نقش برجسته سراب بهرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: اتمام بازسازی اضطراری نقش برجسته سراب بهرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید