از ساخت مستند کرونایی فرشاد فداییان تا خبری از حقیقت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فرشاد فدائیان مستند اتودهای قرنطینگی که روزها و شب های او را در روزهای شیوع ویروس کرونا به تصویر می کشد، به انتها رساند.

از ساخت مستند کرونایی فرشاد فداییان تا خبری از حقیقت

به گزارش خبرنگاران، این مستندساز پیشکسوت در تازه ترین اثر مستند خود در مدت زمان 60 دقیقه، به بیان احوالات خویش در روزهای قرنطینه می پردازد. این فیلم با عنوان اتودهای قرنطینگی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

فرشاد فدائیان این مستند را خود کارگردانی، تدوین و تهیه نموده و از همراهی پسرش فراز فدائیان برای فیلمبرداری و صدابرداری آن بهره برده است.

در خلاصه موضوع اتودهای قرنطینگی آمده است: طی ماه های شیوع بیماری کرونا، فیلمساز روزها و شب هایش را در شرایط قرنطینه سپری می نماید. او مجموعه فضای چنین شرایطی را در چهارده اپیزود به تصویر می کشد...

این فیلم مستند برای اولین نمایش، به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

پرتره محمد ملص کارگردان پُرآوازه سینمای عرب در جشنواره سینماحقیقت

در خبری دیگر آمده است؛ فیلم مستند گگرددن درهای سینما به کارگردانی نزار انداری که به زندگی و آثار محمد ملص فیلمساز پُرآوازه سینمای عرب می پردازد، در بخش پرتره چهاردهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می گردد.

محمد ملص 75 ساله یکی از پیروز ترین کارگردانان سینمای سوریه است که جوایز بسیاری از جشنواره های بین المللی بدست آورده است. وی در موسسه فیلمسازی مسکو به تحصیل سینما پرداخته و همچنین در بعضی جشنواره های معتبر جهانی بعنوان داور حضور داشته است.

از فیلم های محمد ملص می توان به رویای یک شهر کوچک (1970)، قونیه 74 (1974)، حافظه (1977)، رویاهای شهر (1983)، رویا (1987)، سیاه قلم (1990)، شب (1992)، مدرس (1996)، شور (2005)، نردبان دمشق (2013) اشاره نمود.

گگرددن درهای سینما مستندی درباره محمد ملص فیلمساز سوری است که توسط نزار انداری کارگردانی شده و در جشنواره سینماحقیقت به نمایش گذاشته خواهد شد.

نذار انداری نویسنده و فیلمساز مقیم ابوظبی است. او که دارای مدرک تحصیلی دکترای ادبیات تطبیقی از دانشگاه UCLA است، پیشتر کتاب سینمای محمد ملص از مجموعه کتاب های سینمای عرب را منتشر نموده بود. وی عضو انجمن مطالعات خاورمیانه، انجمن مطالعات رسانه و سینما و انجمن زبان مدرن نیز هست.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1311

به "از ساخت مستند کرونایی فرشاد فداییان تا خبری از حقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ساخت مستند کرونایی فرشاد فداییان تا خبری از حقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید