اسپانیا قانون مالیات گوگل را اجرایی می نماید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دولت اسپانیا روز گذشته لایحه اقتصادیات بر کسب و کارهای دیجیتال و تراکنش های اقتصادی بورس را تصویب کرد.

اسپانیا قانون مالیات گوگل را اجرایی می نماید

این در حالی است که پیش از اسپانیا کشورهای اروپایی دیگر نیز اقدامی مشابه انجام داده اند. کابینه دولت این کشور در جلسه هفتگی خود تصمیم گرفته اند اقداماتی به نام مالیات گوگل و مالیات توبین را اجرایی نمایند. البته مجلس اسپانیا هنوز این اقدامات را تأیید ننموده است.

به گفته مارا خسوس مونترو وزیر اقتصاد این کشور، قانون مالیات گوگل از انتها 2020 اجرایی می گردد. این مالیات مقامات آمریکایی را خشمگین نموده است. همچنین دولت ترامپ تهدید نموده در صورت اجرایی شدن مالیات گوگل، تعرفه های وارداتی سنگینی بر کالاهای اسپانیایی وضع کند.

دولت اسپانیا امیدوار است تا انتها امسال، جامعه بین المللی برای وضع مالیات بر کسب و کارهای دیجیتال به توافقی دست یابد. درهمین راستا سازمان همکاری مالی و توسعه (OECD) هم اکنون سعی دارد این توافق را به وجود بیاورد.

به گفته مونترو دولت اسپانیا خواستار یک سیستم مالیاتی عادلانه تر است که مبتنی بر روندهای مالی جهانی سازی باشد.

بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و فیس بوک از روش های مختلفی برای فرار مالیاتی استفاده می نمایند. وضع مالیات جدید در اسپانیا نیز برای مواجهه با این امر است.

اسپانیا تصمیم دارد 3 درصد مالیات بر تبلیغات آنلاین، معاملاتی که در پلتفرم های دیجیتال انجام می گردد و فروش آنلاین اطلاعات کاربران توسط شرکت های بزرگی وضع کند که درآمد آنها در سطح بین الملل بیش از 750 و در داخل اسپانیا بیش از 3 میلیون یورو است.

فرانسه، ایتالیا و بلژیک قبلاً قانون مالیات توبین را وضع نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 793

به "اسپانیا قانون مالیات گوگل را اجرایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا قانون مالیات گوگل را اجرایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید