ترامپ: شرایط پیچیده ای در خصوص خرید سامانه اس-400 با ترکیه داریم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه کشورش با شرایط پیچیده ای در خصوص نحوه واکنش به ترکیه در ارتباط با خرید سامانه اس - 400 روسیه روبرو است گفت: واشنگتن راهکار های مختلفی را در این مورد آنالیز خواهد نمود این واکنش ها، بحث در خصوص احتمال اعمال تحریم ها را هم شامل می گردد.

ترامپ: شرایط پیچیده ای در خصوص خرید سامانه اس-400 با ترکیه داریم

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش رسانه های ژاپن، ترامپ روز شنبه در ملاقات با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود در حاشیه اجلاس سران گروه جی 20 در اوزاکا ژاپن ضمن ابراز همدردی با اردوغان از باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا به دلیل قرار دادن شرایط برای خرید موشک های پاتریوت توسط ترکیه، انتقاد کرد.

ترامپ گفت: آمریکا در موضع سخت و پیچیده ای به خاطر این موضوع قرار گرفته است ولی ما به راه چاره های مختلف نگاه می کنیم این یک مشکل است، در خصوص آن هیچ سوالی وجود ندارد باید در برابر ترکیه منصفانه عمل کنیم

او گفت: اردوغان خواهان خرید سامانه پدافند هوایی پاتریوت از دولت اوباما شد اما وی از فروش موشک های پاتریوت خودداری کرد دولت اوباما با ترکیه منصفانه عمل نکرد.

اظهارات ترامپ در حالی است که رئیس جمهوری ترکیه نیز گفت درباره توافق تحویل دریافت سامانه های دفاع موشکی اس -400 روسی عقب نشینی نخواهد کرد و انتظار می رود این سامانه را نیمه نخست ژوئیه امسال میلادی دریافت کنیم.

روابط ترکیه و واشنگتن بر سر این مساله ماه ها است تنش زا شده است و آمریکا تا کنون چند بار ترکیه را به همین دلیل تحریم نموده است.

اجلاس دو روزه سران گروه 20 از روز گذشته در اوزاکا شروع شده و امروز انتها می یابد.

گروه 20 که 85 درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال 2008 با تشکیل یک جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران اقتصادی دنیای شروع بکار کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 587

به "ترامپ: شرایط پیچیده ای در خصوص خرید سامانه اس-400 با ترکیه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: شرایط پیچیده ای در خصوص خرید سامانه اس-400 با ترکیه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید