اعلام آمادگی ایران و ایتالیا برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و رئیس مجلس سنای ایتالیا بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم و درگیر کردن سیستم قضایی ایران و ایتالیا در این زمینه ها، تاکید و اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ایران و ایتالیا برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمد جواد لاریجانی که در راستای توسعه و گسترش همکاری های دوجانبه حقوق بشری و قضایی در رأس یک هیأت عالیرتبه به ایتالیا سفر نموده است، در دیدار با پی یه تروگراسو رئیس سنای این کشور، جمهوری اسلامی ایران را کشوری روبه رشد و در حال توسعه در همه زمینه ها دانست و گفت: ابعاد توسعه در ایران منحصر به علم و فناوری نیست و ما هم اکنون شاهد توسعه مدنی، توسعه دموکراسی، توسعه قضایی و حقوق بشری هستیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته بنای یک نظام سیاسی و مدنی برپایه عقلانیت اسلامی بوده است، گفت: تاکید ما بر عقلانیت اسلامی به این جهت است که این روزها دنیایان و به خصوص کشورهای غربی با چهره ای جعلی از اسلام که گروه های تندرویی مانند داعش آن را رهبری می نمایند روبرو هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: به همین دلیل ما بر ابتنای نظام سیاسی و مدنی کشورمان بر عقلانیت اسلامی تاکید داریم چرا که مدل نظام حکومتی ما به هیچ وجه شبیه طالبان یا داعش نیست و قادر به ارائه راهکار های جدید برای مسائل و مسائل پیچیده دنیا امروزی است.

لاریجانی با اشاره به برگزاری سمینار دوجانبه ایران و ایتالیا با عنوان صیانت از حقوق بشر در نظام کیفری ایران و ایتالیا که در جزیره سیسیل برگزار گردید، گفت: همانگونه که در این سمینار و پیشتر در نشست های رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام نموده ایم مشی ما مشارکت و تعامل با دنیا است و در این بین ایتالیا برای ما کشور مهمی است که باید این گفت وگوها و نشست های دوجانبه میان دو کشور توسعه یابد.

بر اساس این گزارش، پی یه تروگراسو رئیس مجلس سنای ایتالیا نیز ضمن خوش آمد گویی به دبیرستاد حقوق بشر و هیأت همراه، ایران را در شرایط بحرانی که گریبان گیر خاورمیانه و دنیا شده، منطقه ای امن و یک کریدور یاری های بشر محبت آمیز دانست.

وی با تاکید براینکه توسعه گفت وگوها و نشست های دوجانبه قطعاً بهترین راهکار برای رسیدن به فهم مشترک و کم کردن اختلافات است، گفت: اگرچه میان نظام سیاسی و قضایی ما اختلافاتی وجود دارد اما اشتراکات دو سیستم آنقدر زیاد هست که بتوان به جای اختلافات بر روی اشتراکات سرمایه گذاری کرد.

تروگراسو با تقدیر از مبارزه بی امان جمهوری اسلامی ایران با قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و تروریسم گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم از همان موضوعاتی است که ایران و ایتالیا می توانند به صورت مشترک روی آن کار نمایند.

رئیس مجلس سنای ایتالیا با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم برای ایتالیا بسیار حائز اهمیت است، نقش ایران در جلوگیری از گسترش تروریسم در منطقه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه احترام زیادی برای فرهنگ ایرانی قائل است ابراز امیدواری کرد مناسبات ایران و ایتالیا در همه زمینه ها توسعه یابد و به زودی روابط و تعاملات گسترده تری میان دو کشور حاکم گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 449

به "اعلام آمادگی ایران و ایتالیا برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران و ایتالیا برای همکاری در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید