انتاریو؛ رکورددار بیشترین اشتغال در ماه آگوست

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، جدیدترین گزارش هایی که Satistics Canada منتشر نموده از این حکایت دارند که در ماه آگوست، آن هم به مدد رشد مشاغل پاره وقت، نرخ اشتغال در انتاریو بسیار افزایش یافته است. لازم به ذکر است در پنج استان کانادا شاهد افزایش نرخ اشتغال بوده ایم در صورتی که نرخ اشتغال بقیه استان های کانادا بی تغییر مانده است. گزارش اشتغال استان های کانادا به توضیح زیر است:

انتاریو؛ رکورددار بیشترین اشتغال در ماه آگوست

انتاریو: مشاغل پاره وقت در خرده فروشی ها

در ماه آگوست 58000 شغل در انتاریو ایجاد شد که همه آنها پاره وقت بودند. اشتغال در انتاریو در مقایسه با آگوست 2018 تا 250000 شغل افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش 3.5 درصدی است. برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای مهاجرت کارگران دارای مهارت راستاهای مهاجرتی مختلفی دارد که مرتبط با سیستم اکسپرس انتری فدرال هستند و معمولا احتیاجی به داشتن پیشنهاد کار ندارند.

کبک: مشاغل در بخش های امور اقتصادی، بیمه، املاک و اجاره

در ماهی که پشت سر گذاشتیم، یعنی آگوست، نرخ اشتغال کبک برای دومنین ماه پیاپی با 20000 شغل تازه افزایش داشت؛ بیشتر این مشاغل در بخش های امور اقتصادی، بیمه، املاک و اجاره ایجاد شده اند. نرخ بیکاری کبک 4.7 درصد بوده که در ماه آگوست پایین ترین نرخ بیکاری در تمام استان های کانادا محسوب می گردد. افزایش 112000 شغلی نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد 2.6 درصدی است.

کارگران خارجی که علاقه مند به مهاجرت به کبک هستند باید ابتدا دعوت به تقاضا جهت دریافت گواهی انتخاب گبک یا به اختصار CSQ شوند. برنامه های مهاجرت شامل برنامه تجربه کبکی و برنامه اسکیلد ورکر کبک می گردد؛ برنامه تجربه کبکی در برابر افراد واجد شرایطی که در استان کبک سابقه کار و تحصیل داشته اند گگردده است.

منتیتوبا: مشاغل در خدمات علمی، فنی و حرفه ای

تعداد افرادی که در ماه آگوست در منیتوبا شاغل شدند 5200 افزایش داشته است. بخش خدمات علمی، فنی و حرفه ای منیتوبا بیشترین رشد را با 5.5 درصد نسبت به ماه جولای و 8.5 درصد نسبت به آگوست 2018 داشته است. بیکاری در منیتوبا با 5.6 درصد نسبتا بی تغییر مانده است.

برنامه مهاجرت استانی منیتوبا تعدادی راستا مهاجرتی برای متقاضیان واجد شرایط مهاجرت فراهم نموده است. کارگران ماهری که در این استان دارای خویشاوند بوده و در مشاغل مورد احتیاج دارای سابقه کار هستند (و معیارهای دیگر را هم دارند) ممکن است واجد شرایط راستا کارگر ماهر برون مرزی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا باشند.

ساسکاچوان: مشاغل در بخش های فراوریی-خدماتی گوناگون

ماه آگوست هم شاهد افزایش 2800 شغلی در مشاغل استان ساسکاچوان بودیم و بدین ترتیب نرخ بیکاری این استان به 5.1 درصد کاهش یافت. در مقایسه با آگوست 2018، اشتغال در استان ساسکاچوان 2.2 درصد رشد داشته و به عبارتی در این استان 13000 شغل تازه در ماه آگوست ایجاد شده است. عمده مشاغل در بخش خدمات و فراوری بوده اند.

کارگران ماهر خارجی که می خواهند به ساسکاچوان مهاجرت نمایند ممکن است واجد شرایط یکی از راستاهای برنامه مهاجرت استانی ساساکاچوان باشند. این دو راستا عبارت اند از: International Skilled Worker: Express Entry و International Skilled Worker: In-Demand Occupation

نیو برانزویک: مشاغل در بخش های اطلاعات، فرهنگ و تفریحات

در ماه آگوست، 2300 نفر بیشتر از ماه جولای در استان نیو برانزویک شاغل بودند. نرخ بیکاری این استان روی 8.6 درصد مانده است. بخش های اطلاعات، فرهنگ و تفریحاتطی یک ماه 9 درصد و نسبت به دوره 12 ماهه اخیر 22 درصد افزایش داشته است. به وسیله برنامه مهاجرت استانی نیو برانزویک چندین راه برای مهاجرت به استان نیو برانزویک وجود دارد. افرادی که در صف انتظار اکسپرس انتری پروفایل دارند ممکن است بی اینکه تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی نیو برانزویک اعلام نموده باشند برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان دعوت شوند.

مشاغلی که بیشتریین رشد اشتغال را داشته اند

در ماه آگوست، 109000 شغل بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل در خدمات حرفه ای، علمی و فنی ایجاد شده است که حاکی از افزایش 7.4 درصدی است. بنا به اعلام Statistics Canada این مشاغل سریع ترین رشد را در بین گروه های شغلی داشته اند. در بخش های امور اقتصادی، بیمه، املاک و اجاره هم در ماه آگوست 22000 شغل تازه ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش 3.9 درصدی است. این مشاغل بیشتر در انتاریو و کبک وجود دارند. بعلاوه، نسبت به مدت مشابه ساتل قبل، یعنی آگوست 2018، در آگوست 2019 در بخش خدمات آموزشی هم 35000 شغل تازه ایجاد شده است که آن هم عمدتا در کبک بوده است.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

کانادا با بحران کمبود نیروی کار روبروست!

کمبود نیروی کار کبک به مرز هشدار رسید

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1782

به "انتاریو؛ رکورددار بیشترین اشتغال در ماه آگوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتاریو؛ رکورددار بیشترین اشتغال در ماه آگوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید