اگر خورشت قیمه شور شد، چه کنیم؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خورشت قیمه از لذیذترین غذاهای اصیل ایرانی است که علاوه بر اینکه در سفره های ما دیده می گردد، از آن به عنوان قیمه نذری نیز در مناسبت های مختلف استفاده می گردد. این خورشت فوت و فن های زیادی دارد و گاهی کم و زیاد شدن مواد اولیه و کیفیت آن ها منجر به شور شدن خورشت می گردد. در خبرنگاران بلاگ چند ترفند ساده برای کاهش و از بین بردن کامل شوری قیمه ارائه می گردد.

اگر خورشت قیمه شور شد، چه کنیم؟
  • با توجه به حجم خورشت، سیب زمینی پوست بگیرید و به قطعات بزرگ تقسیم کنید. سپس آن ها را داخل خورشت در حال جوش بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس سیب زمینی ها را خارج کنید.
  • می توانید چند تکه نان خشک داخل خورشت بریزید و بعد از چند جوش، آن ها را خارج کنید.
  • اندازهی از آب خورشت را دور ریخته و به آن، آب جوش و رب اضافه کنید. خورشت را بگذارید روی حرارت ملایم تا جا بیفتد.
  • موادی که ترش یا شیرین هستند می توانند تا حدودی شوری را از بین ببرند. برای این منظور، یک قاشق چایخوری سرکه و یک قاشق چایخوری شکر در یک ظرف کوچک بریزید و مخلوط کنید. سپس آن را به تدریج به خورشت تان اضافه کنید و در هر مرحله طعم آن را بچشید و اضافه کردن را تا جایی ادامه دهید که شوری خورشت کم شود و طعم اصلی، تغییر چندان زیادی نکند.
  • با رقیق کردن و افزایش حجم غذا، می توانید شوری خورشت را از بین ببرید. در یک قابلمه جدا، اندازه کمی خورشت قیمه بدون نمک درست کنید. سپس در اواسط طبخ، آن را به خورشت قبلی اضافه کنید و بگذارید روی حرارت ملایم تا بپزد و جا بیفتد.
  • یکی از روش هایی که ممکن است تا حدودی شوری خورشت قیمه را کاهش دهد، قرار دادن یک قاشق از جنس نقره داخل خورشت در حال جوش است.
  • می توانید یک اسفنج بهداشتی را به مدت 10 دقیقه داخل خورشت قرار بدهید تا نمک را به خود جذب کند.
  • برای جلوگیری از شور شدن قیمه، از نمک دانه درشت استفاده کرده و اواخر طبخ به تدریج به خورشت اضافه کنید.
  • اگر با روش های نام برده نتوانستید کاملا شوری خورشت را از بین ببرید، آن را حتما به صورت داغ و به همراه ترشی سرو کنید تا شور بودن آن زیاد مشخص نشود. غذای سرد بیشتر از گرم شوری را نشان می دهد. علاوه بر ترشی، می توانید از دور چین های دیگر مثل زیتون نیز استفاده کنید.
منبع: اُکالا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1904

به "اگر خورشت قیمه شور شد، چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر خورشت قیمه شور شد، چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید