ایران قیمت کنجاله سویای هند را بالا برد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: رویترز طی گزارشی بیان کرد به دنبال افزایش تقاضا از سوی ایران، قیمت کنجاله سویای هند با 15 درصد رشد طی یک هفته به 590 تا 600 دلار در هر تن رسید.

ایران قیمت کنجاله سویای هند را بالا برد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که با بهبود شرایط آب و هوایی در کمربند غلات آمریکا و پیش بینی ها در خصوص رشد فراوری در سایر مناطق، فراوری غلات دنیا بهبود یافته، قیمت دنیای گندم این هفته کاهش یافته است.

این در حالی است که قیمت کنجاله سویای هند به دلیل افزایش میزان تقاضا از سوی ایران افزایش یافت. ایران برای تغذیه دام مقادیر زیادی از هند کنجاله سویا وارد می نماید.

قیمت کنجاله سویای هند برای ارسال به جنوب شرق آسیا با 15 درصد رشد نسبت به هفته گذشته به 590 تا 600 دلار در هر تن رسید.

یک تاجر غلات در سنگاپور گفت: برای کنجاله سویای هند با این قیمت ها در آسیا مشتری وجود ندارد. معمولا قیمت هر تن سویای هند حدود 500 دلار است.

تجار گفتند، کنجاله سویای هند در حجم بالا به ایران صادر می گردد که این افزایش تقاضا موجب بالا رفتن قیمت شده است.

خریداران آسیایی قصد دارند تا با تامین کنجاله سویا از آمریکای جنوبی قیمت کنجاله سویا را پایین بیاورند، اما ازدحام در بنادر برزیل موجب بروز نگرانی هایی در این زمینه شده است.

بعضی تجار گفتند، زمان انتظار برای کشتی ها در بنادر برزیل به حدود دو ماه افزایش یافته است.

وارد کنندگان در انتظار انتشار گزارش ماهیانه عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی از سوی وزارت کشاورزی آمریکا هستند که زمان آن امروز است.

تحلیلگران انتظار دارند گزارش این ماه وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی خود در خصوص ذخایر سویای آمریکا و سایر کشورهای دنیا تا سرانجام سال 13، 2012 را کاهش دهد. همچنین انتظار می رود برآوردها از میزان عرضه گندم و ذرت در این گزارش افزایش یابد.

17

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 570

به "ایران قیمت کنجاله سویای هند را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قیمت کنجاله سویای هند را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید