بازی Wordle به وسیله نیویورک تایمز خریداری شد؛ فعلا برای همه کاربران رایگان است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، جاش واردل، خالق بازی پرسروصدای Wordle اظهار داشت این بازی آنلاین حدس زدن کلمات به وسیله نیویورک تایمز خریداری شده است. این نشریه می خواهد بازی Wordle را به مجموعه پازل های کلمات روزانه افزوده و ادغام کند.

بازی Wordle به وسیله نیویورک تایمز خریداری شد؛ فعلا برای همه کاربران رایگان است

بازی Wordle پس از تصاحب به وسیله نیویورک تایمز؛ در ابتدا برای همه کاربران رایگان خواهد بود ولی شاید در ادامه پولی گردد. جاش واردل در اطلاعیه خود تاکید نموده همچنان با نیویورک تایمز همکاری می نماید تا پس از انتقال این بازی، داده های کاربران و از جمله بازی هایی که برنده شدند باقی بمانند.

اطلاعیه نیویورک تایمز نیز نشان می دهد در اوایل اتفاق و تغییر بزرگی برای این بازی رخ نخواهد داد ولی قطعا در آینده، انتخاب های آزاد بیشتری خواهد داشت.

واردل در اطلاعیه خود به قیمت فروش Wordle اشاره ننموده است و فقط می گوید مبلغ آن یک عدد هفت رقمی پایین است. بنا بر گفته واردل، می توان نتیجه گرفت توسعه و فروش این بازی حداقل حدود 1 میلیون دلار در نصیب واردل می نماید. او شرح داده است که اجرا و توسعه این بازی محبوب برایش کمی طاقت فرسا شده است؛ به ویژه اینکه تنها فردی بوده که در واقع کل فرایند توسعه و نگهداری بازی را برعهده داشته است.

جاناتان نایت، مدیر کل نیویورک تایمز نیز به رسانه ها گفته است: ما نمی توانیم بیشتر از این شاد باشیم که به خانه نو این بازی جادویی تبدیل شدیم و افتخار داریم که یاری کنیم خلاقیت جاش واردل برای بازیکنان بیشتری در ماه های آینده ارائه گردد.

براساس اطلاعیه نیویورک تایمز، پس از خرید بازی Wordle، جاش واردل مشغول مجموعه ای از پازل های محبوب روزانه دیگر نیویورک تایمز هم خواهد شد. نیویورک تایمز ده ها عنوان بازی با کلمات و جدول کلمات مقاطع و پازل مانند The New York Times Crossword و Mini crossword و Spelling Bee و Letter Boxed و Tiles و Vertex دارد.

همان طور که قبلا، نیویورک تایمز در گفت وگویی با جاش واردل گفته بود؛ این بازی در ابتدا به عنوان هدیه ای از سوی واردل برای شریک زندگی خود، پالاک شاده ساخته شده است تا در دوران پاندمی کرونا بتوانند هر دو سرگرم شوند. بازی Wordle در اواخر سال 2020 به صورت عمومی منتشر شد ولی باز تا اواخر سال 2021 اصلا شناخته شده و محبوب نبود.

اوایل سال 2021 و با چند ایده نوی که جاش واردل به بازی افزود؛ از جمله نمایش شرایط حدس هایی که کاربر زده در توییتر بدون اینکه کلمات نمایش داده شوند؛ توانست به موفقیت و محبوبیت بسیار سریعی برسد. بازی Wordle یک گیم پلی بسیار ساده دارد و به شما اجازه می دهد امتیاز خود را با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در حالی که جاش واردل سعی کرد این بازی را به صورت یک تجربه کاربری عمدا رایگان و مبتنی بر وب بدون تبلیغات پیش ببرد ولی سریعا کلون های زیادی از Wordle در فروشگاه های اپ موبایل گوگل و اپل منتشر شد که بعضی از آن ها، حتی پول خوبی به جیب زدند. اپل به سرعت بعضی از این نسخه های تقلبی را شناسایی و از اپ استور حذف کرد و انتشار این برنامه ها را ممنوع نمود.

به طور کلی، موفقیت سرسام آور بازی Wordle واردل باعث شده دیگر بازی های قدیمی تر و نامربوط کلمات نیز معروف و پربازدید شوند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2021

به "بازی Wordle به وسیله نیویورک تایمز خریداری شد؛ فعلا برای همه کاربران رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Wordle به وسیله نیویورک تایمز خریداری شد؛ فعلا برای همه کاربران رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید