بهزیستی: دو هزار کودکِ کار در مترو ها کار می کنند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در فصل زمستان حدود 2000 کودک در مترو ها کار می کنند، گفت: سازمان بهزیستی پیگیر ساماندهی بچه هایی که در مترو ها هستند، است.

بهزیستی: دو هزار کودکِ کار در مترو ها کار می کنند

به گزارش ایسنا، امین شاهرخی درخصوص ساماندهی بچه ها کار زیرزمینی و همچنین بچه هایی که در مترو ها کار می کنند، اظهار کرد: ساماندهی بچه ها کار و زباله گرد مسئله قانونگذار است و می طلبد قانونگذار و مجری قانون با یگدیگر به طور هماهنگ این مسئله را برطرف کنند، البته که قانونگذار در این زمینه زحمات خود را کشیده است، اما در زمینه اجرا با مشکل روبرو می شویم، زیرا قانونگذار گفته است که بحث کار بچه ها زیر 18 سال منتفی است و شامل جرائم سنگینی است. باید این موضوع در نظر گرفته شود که واقعا قانون گذار کار خود را کرده است و مجری قانون باید وظیفه خود را انجام دهد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به فرایند شروع طرح ساماندهی بچه ها خیابانی از طریق سازمان بهزیستی ادامه داد: زمانی که سازمان بهزیستی وارد فرآیند بچه ها خیابانی شد، بسیار سفت و سخت پای کار بوده است، اما در این زمان این بچه ها به بازارچه ها، مترو و… تغییر مکان دادند، در این راستا ما نیز برنامه ریزی کردیم تا شهرداری در این زمینه پای کار بیاید.

شاهرخی با بیان اینکه شهرداری هم برای ساماندهی بچه ها در مترو، در جلسات متعددی شرکت کرده است، اظهار کرد: از شهرداری می خواهیم بچه هایی که در مترو ها کار می کنند نیز در فرآیند ساماندهی بچه ها خیابانی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برآورد می شود در فصل زمستان حدود 2000 کودک در مترو ها کار کنند، بیان نمود: سازمان بهزیستی پیگیر ساماندهی بچه هایی که در مترو ها هستند، است.

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1902

به "بهزیستی: دو هزار کودکِ کار در مترو ها کار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزیستی: دو هزار کودکِ کار در مترو ها کار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید