تسهیلات بلاعوض برای رونق صنایع دستی زنجان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون صنایع دستی و هنر های سنتی استان زنجان از اعطای یاری های اقتصادی بلاعوض به هنرمندان صنایع دستی استان اطلاع داد.

تسهیلات بلاعوض برای رونق صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ معاون صنایع دستی و هنر های سنتی استان زنجان گفت: 14 نفر از صنعتگران واجد شرایط که نشان ملی و بین المللی دارند و یا در باز زنده سازی رشته های صنایع دستی اقدام کردند برای دریافت یاری بلاعوض به وزارت خانه معرفی شدند.

خدایی اضافه کرد:از اواخر سال گذشته طرحی از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان ها ابلاغ شد که براساس آن به هنرمندان صنعتگر در هر استان یاری های اقتصادی بلاعوض اعطا می گردد که اعتبار استان زنجان 144 میلیون تومان است.

او ادامه داد: برای اجرای این طرح در استان اقدام به شناسایی هنرمندان صنعتگر شهری و روستایی کردیم که به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن بازار از نظر اقتصادی شرایط مناسبی نداشتند.

معاون صنایع دستی و هنر های سنتی استان زنجان، خاطر نشان کرد: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان استان در امسال ادامه خواهیم داد.

خدایی بعلاوه از اعطای 8 میلیاردو 600 میلیون ریال تسهیلات برای رونق صنایع دستی در استان خبرداد و گفت: طی تفاهم نامه ای که معاونت صنایع دستی وزارتخانه با بنیاد برکت امضاکرده است، 27 طرح توجیهی استان زنجان برای دریافت وام به این بنیاد ارسال شده است.

در حال حاضر 80 رشته صنایع دستی فعال و زنده در استان زنجان وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1765

به "تسهیلات بلاعوض برای رونق صنایع دستی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات بلاعوض برای رونق صنایع دستی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید