بازارهای محلی، برترین انتخاب برای خرید مقرون به صرفه در آنتالیا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شهر آنتالیا با داشتن مراکز تفریحی و منطقه ها دیدنی مجذوب کننده و آب و هوای مدیترانه ای و منحصر به فرد خود سالانه پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا می باشد. زمانی که حرف از آنتالیا به میان می آید ممکن است به یاد هتل های لوکس و اقامتگاه های با کیفیت و بعلاوه تفریحات متنوع ساحلی آن بیافتید ، اما بازارهای محلی آنتالیا یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا هستند که در مجذوب کنندهیت و تنوع دست کمی از جاذبه های دیگر این شهر ندارند و با این حال کمتر شناخته شده هستند.

بازارهای محلی، برترین انتخاب برای خرید مقرون به صرفه در آنتالیا

با اقامت در شهر آنتالیا می توانید خریدهای ضروری خود را از بازارهای این شهر انجام دهید و علاوه بر آن سوغاتی های خاص و به یاد ماندنی تهیه نمایید. ملزوماتی که در بازارهای محلی آنتالیا به فروش می رسند معمولاً از قیمت پایین تری نسبت به سایر مغازه ها و فروشگاه ها برخوردار هستند و حتی می توانید محصولات و خوراکی های محلی و وسایل تزئینی دست ساز و زیبایی را در این بازارها پیدا کنید. بنابراین اگر به شهر آنتالیا سفر می کنید بازدید از بازارهای محلی آنتالیا را از دست ندهید، اگرچه بازارهای متعددی در این شهر وجود دارد اما با استفاده از هدایت که در ادامه می آوریم می توانید یکی دوتا از این بازارها را انتخاب کنید و در طول سفر خود زمانی را به بازدید از آن اختصاص دهید. برای آشنایی با بازارها و بازارچه های مجذوب نماینده آنتالیا در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

بازارهای محلی آنتالیا برای خرید ارزان کجا هستند؟

شهر آنتالیا یکی از شهرهای کشور ترکیه است که هم از بافت شهر لوکس و هتل های گران قیمت تشکیل شده و هم می توانید با فاصله گرفتن از این محیط ها به بخش های سنتی تر بروید. بازارهای محلی آنتالیا از جمله بخش های سنتی این شهر به شمار می آیند که معمولاً قیمت محصولاتی که در آن مشاهده می کنید کمتر از سایر منطقه ها ترکیه می باشد. بازارهای معروف و تماشای در ترکیه زیاد هستند و بعضی از محبوب ترین آن ها در آنتالیا قرار گرفته اند، اگر در پی مکانی برای خرید سوغاتی های خاص و سنتی هستید همراه ما در ادامه این راهنما باشید.

بازار فرش لیدیا سوزانی | Lidya Suzani Carpet Gallery

بسیاری از بومیان و گردشگرانی که برای چندمین بار به شهر آنتالیا سفر می نمایند، علاقه دارند تا خریدهای خود را از بازارهای محلی این شهر انجام دهند. چرا که تنوع اجناس در این بازارها بیشتر می باشد. از طرفی، همان طور که می دانید بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله کشور ایران و ترکیه از قدیم به فرش های منحصر به فرد خود شناخته می شوند و هنوز هم استفاده از فرش در خانه ها و مکان های مختلف یکی از سنت های کشورهای خاورمیانه به شمار می آید.

در سفر خود به آنتالیا پیشنهاد می کنیم به بازار فرش لیدیا سوزانی سر بزنید و حتی اگر قصد خرید فرشی را ندارید از انواع مدل ها و نمونه های فرش های زیبای این بازار محلی تماشا کنید. بازار فرش لیدیا سوزانی یکی از رنگارنگ ترین بازارهای شهر آنتالیا به شمار می رود و خیلی از گردشگران ایرانی در طول سفر خود از آن بازدید می نمایند. در این بازار فرش هایی از کشورهای عربی مانند امارات نیز به فروش میرسد.

بازار گاراژ شرقی | Dogu Garaji Market

دومین بازار در فهرست محبوب ترین بازارهای محلی آنتالیا متعلق به بازار پر عطر و طعم گاراژ شرقی می باشد. این بازار یک نقطه عطف و برجسته در شهر آنتالیا به شمار می رود که گردشگران بسیاری را به خود علاقه مند نموده است. در بازار گاراژ شرقی آنتالیا می توانید انواع مختلفی از وسایل مانند ظروف مسی قدیمی و مجذوب نماینده ، عطر ، ادویه های مخصوص و ترکی ، قهوه و چای ترکی ، لباس های رنگارنگ و سنتی ، فرش دستباف و اصیل ترکی ، طلا و جواهرات بسیار زیبا ، میوه و سبزیجات ، فرش و بعلاوه محصولات چرمی چون کیف و کفش را با قیمتی ارزان خریداری نمایید.

بازار گاراژ شرقی یکی از بازارهای محلی آنتالیا هست که به صورت روزانه افراد و فروشندگان محصولات متنوع خود را به فروش می رسانند و به علت این که در بعضی ماه های سال گردشگران بسیاری به شهر آنتالیا سفر می نمایند، ممکن است هر روز با محصولات تازه و متنوعی در این بازار رو به رو شوید.

شنبه بازار آنتالیا | Cumartesi Pazarı

شنبه بازار آنتالیا در واقع فقط محدود به شنبه ها نمی گردد و در همه روزهای هفته می توانید این بازارها را با نام­ های یکشنبه بازار، دوشنبه بازار تا آدینه بازار پیدا کنید. این دسته از بازارهای محلی آنتالیا قطعاً یکی از شاخصه ها و جاذبه های شهر آنتالیا به شمار می آیند. شنبه بازار در منطقه محبوب و شناخته شده لارا و در کنار ساحل زیبا و چشم نواز آنتالیا قرار گرفته است و شما با مراجعه به این بازار می توانید علاوه بر خرید از آب و هوا و ساحل نیز لذت ببرید.

در شنبه بازار آنتالیا همه چیز پیدا می گردد! از لوازم آشپزی و خوراکی های ترکیه ای گرفته تا ظروف و پارچه های تزئینی و مرغوب و وسایل دکوری و زیبا را می توانید از این بازار تهیه نمایید و به عنوان سوغاتی به عزیزانتان هدیه دهید.

آنتالیا بازار | Antalya Bazaar

از قدیمی ترین و شناخته شده ترین بازار آنتالیا می توان به آنتالیا بازار اشاره نمود. این بازار بیشتر به سبک و سلیقه ترکی می باشد و می توانید با مشاهده محصولات آن با سنت مردمان ترکیه بیشتر آشنا شوید. به طور کلی در آنتالیا بازار اغلب پارچه هایی تزئینی با دوخت و طرح های ترکیه ای به چشم می خورد که بیشتر باب طبع بومیان آنتالیا می باشد. در این بازار می توانید علاوه بر پارچه و پوشاک از ظروف و لوازم دکوری متنوع نیز تماشا کنید که آن هم بیشتر متناسب با سلیقه و سنت بومیان ساخته می گردد و می تواند یک گزینه عالی برای هدیه و سوغاتی به شمار بیاید.

با مراجعه به آنتالیا بازار این فرصت را دارید تا از بافت تاریخی شهر آنتالیا، سنت و سبک مردمان این شهر و آداب و رسوم آن ها تماشا کنید و با فرهنگ ترکی بیشتر آشنا شوید.

بازار قدیمی | İki Kapılı Han

اگرچه آنتالیا بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای محلی آنتالیا به شمار می رود اما بازار قدیمی این شهر از آنتالیا بازار قدیمی تر است. بازار قدیمی آنتالیا یکی از شلوغ ترین بازارهای این شهر است که در آن می توانید اقلام و وسایل متنوعی اعم از جواهرات، پوشاک، ظروف، خوراکی ها و انواع پارچه ها را پیدا کنید. اگر علاقه مند به کسب دانش در خصوص فرهنگ قدیمی ترکیه ای ها هستید، پیشنهاد می کنیم از این بازار تماشا نمایید، با این حال بازار قدیمی آنتالیا در اغلب مواقع سال شلوغ و پر هرج و مرج است.

بازارهای محلی کالجی آنتالیا

بازار محلی کاجی یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا است که مانند سایر بازارهای این شهر از بافت قدیمی و سنتی برخوردار است. این بازار اغلب مکانی برای دست فروشانی است که وسایلی مانند صنایع دستی، فرش های متنوع و قالی، پارچه و پوشاک را به فروش می رسانند. در بازار کاجی آنتالیا همه چیز به فروش می رسد و خوب است بدانید که در این بازار می توانی محصولات و خوراکی های بسیار تازه مانند سبزیجات و میوه ها را با هزینه ای کمتر از سایز مغازه ها تهیه نمایید.

  • بازارهای آنتالیا کجا هستند؟

تقریباً در همه محله های آنتالیا یک بازار هفتگی برگزار می گردد، که محلی ها میوه و سبزیجات تازه، ادویه جات و خیلی چیزهای دیگر را از آن می خرند. علاوه بر این، بازارهای ثابتی وجود دارد که در طول هفته باز هستند. در مجموع بیش از 80 بازار در آنتالیا وجود دارد.

  • بازارهای آنتالیا چه روزهایی باز هستند؟

روزهای بازار دوشنبه ها و پنجشنبه های هر هفته است. فروشندگان و مغازه داران معمولاً روز خود را از ساعت 8 صبح آغاز می نمایند و اغلب تا ساعت 17 بعد از ظهر فعالیت دارند.

  • از بازارهای آنتالیا چه چیزهایی می توان خرید؟

در این بازارها همه چیز پیدا می گردد و شما می توانید اقلامی مانند فرش و قالیچه ترک، سوغاتی، ادویه ترکی، لامپ موزاییک ترکی، سبزیجات و میوه خریداری نمایید.

نتیجه گیری

در اینجا با انواع بازارهای آنتالیا آشنا شدیم تا مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به این شهر ساحلی را دارند قادر باشند تا محصولاتی ارزان را از این بازارها تهیه نمایند. بازارهای آنتالیا برترین مکان برای خرید سوغاتی و یادگاری است و با بازدید از آن ها می توانید با فرهنگ و سنت بومیان این شهر بیشتر آشنا شوید. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاع در خصوص سایر منطقه ها تماشای و گردشگری کشور ترکیه و کشورهای سراسر دنیا هستید؛ در کنار خبرنگاران بمانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2322

به "بازارهای محلی، برترین انتخاب برای خرید مقرون به صرفه در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای محلی، برترین انتخاب برای خرید مقرون به صرفه در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید