تصاویر خیره کننده فضاپیمای چینی از مریخ

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فضاپیمای بدون سرنشین چینی به تازگی تصاویر خیره کننده ای از سیاره سرخ را ثبت نموده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

تصاویر خیره کننده فضاپیمای چینی از مریخ

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرنگاران: اداره ملی فضایی چین (CNSA) دو تصویر خیره کننده از مریخ را به صورت هلال با بافت های سطحی قابل مشاهده، منتشر کرد. این تصاویر زیبا توسط فضاپیمای Tianwen-1 چین که در مدار این سیاره می چرخد، ثبت شده است. این فضاپیمای بدون سرنشین در انتظار فرود یک مریخ نورد روی سطح این سیاره تا انتها ماه ژوئن در 24 فوریه وارد مدار پارک موقت اطراف مریخ شد.

ماموریت CNSA یکی از سه سفینه زمینی است که در سال 2021 از مریخ بازدید می نماید و تنها سفینه ای است که هم شامل یک فضاپیمای مدارگرد و هم مریخ نورد است که در سیاره سرخ فرود خواهد آمد.

تصاویر هلال با دوربینی با وضوح متوسط و در فاصله 6 هزار و 800 مایلی (11000 کیلومتری)، در آن سوی کره زمین تا خورشید گرفته شده است. آن ها رنگ های مختلفی را در سراسر سطح سیاره سرخ و جو نازک و غبارآلود این سیاره نشان می دهند.

Tianwen-1، نام خود را از عنوان یک شعر باستانی گرفته است و در انگلیسی به معنی کوشش برای کشف حقیقت آسمانی است. این یکی از بلند پروازانه ترین ماموریت های آژانس فضایی چین است که تا به امروز اجرا شده است. این ماموریت در دو مرحله انجام می گردد و متشکل از یک کاوشگر که سطح آن را نقشه برداری می نماید و یک مریخ نورد برای جستجوی نشانه های حیات است.

این کاوشگر به طیف وسیعی از دوربین ها مجهز شده است تا سطح آن را ترسیم نموده و یک مکان فرود ایمن را پیدا کند که 240 کیلوگرم وزن، شش چرخ، چهار صفحه خورشیدی دارد و می تواند با سرعت 200 متر در ساعت حرکت کند. این شامل ابزار علمی از جمله رادار نفوذپذیر زمینی و دستگاهی برای رصد هواست. برخلاف پرسیورنس که انتظار می رود سال ها فعالیت کند، مریخ نورد چینی برای سه ماه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

تعدادی از دوربین ها و تجهیزات علمی دیگر در فضاپیمای بدون سرنشین وجود دارد که امکان کاوش مداری مریخ را فراهم می نماید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1575

به "تصاویر خیره کننده فضاپیمای چینی از مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خیره کننده فضاپیمای چینی از مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید