رستوران های پر طرفدار آنکارا را اینجا ببینید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رستوران های آنکارا

همانطور که می دانید آنکارا مرکز ترکیه و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور است. به همین دلیل است که آن را قلب داد و ستدهای تجاری همزمان با مرکز فرهنگی ترکیه می دانند. با وجود تلفیق تاریخ باستانی و شخصیت مدرن این شهر، آنکارا پیشنهادهای غذایی متنوعی از جمله خوراک های ترکیه ای را برای شما فراهم کرده است. رستوران های آنکارا معمولا طیف وسیعی از غذاها و گزینه ها را دارند که باعث می شوند هرگز در این شهر نگران خورد و خوراکتان نباشید. در ادامه با خبرنگاران باشید تا برخی از رستوران های آنکارا را به شما معرفی کنیم.

رستوران های پر طرفدار آنکارا را اینجا ببینید
  • تریلیه | Trilye

در میانه های فلات آناتولی، صدها کیلومتر دورتر از دریا، افراد معدودی هستند که انتظار غذای دریایی با چنین کیفیتی را داشته باشند. با این حال، یکی از رستوران های آنکارا که به نام تریلیه معروف است، این تجربه را برای مردم و گردشگران فراهم کرده است. فضای خارجی تریلیه با نورهای آبی، نورپردازی شده، یک سایبان بزرگ در وسط حیاط آن دیده می شود که در میان درخت های گیلاس بسیار زیبا می باشد. در داخل رستوران نیز، پنجره های بزرگ شیشه ای وجود دارد که بتوانید فضای سبز بیرون را مشاهده کنید. از جمله غذاهایی که در این رستوران سرو می شود می توان به صدف دریایی، اره ماهی، هشت پا و … اشاره کرد. بیشتر اقامتگاه ها، نزدیک به این رستوران هستند. برای رزرو هتل آنکارا روی لینک آن کلیک کنید و اقامتگاه هایی را برگزینید که در این محله قرار گرفته اند.

نشانی: Trilye Restaurant, Çankaya, Hafta Sk 11/B

شماره تلفن: +90 312 447 1200

  • بویاسیزاده کوناگی | Boyacizade Konağı

یک عمارت قدیمی عثمانی که به رستوران بویاسیزاده کوناگی تبدیل شده است، از طریق یک حیاط با پیاده روی سنگی که در آن نیمکت هایی برای مهمانان جهت لذت بردن از هوای تازه و چشم انداز آنکارا کالسی گذاشته شده، قابل دسترسی است. دکور داخلی رستوران سنتی است، و در منوی آن می توانید در کنار غذاهای سنتی ترکیه، غذاهای دریایی نیز مشاهده کنید. فرش هایی به سبک ایرانی، اسلحه های عثمانی، تصاویر قدیمی و ادویه جاتی که در کنارتان هستند، به شما حس بسیار خوبی را القا می کنند؛ انگار که در عهد گذشته پا گذاشته اید. معمولا موسیقی ترکیه ای سنتی نیز در فضای این نمونه از رستوران های آنکارا پخش می شود.

نشانی: Boyacizade Konağı, Berrak Sk No:9, Ulus/ismetpaşa

شماره تلفن: +90 312 310 2525

  • حیامی شاراپ اوی (خیام) | Hayyami Şarap Evi

این جا یکی از رستوران هایی است که به خاطر شاعر عمر خیام برپا شده است. نور کم، بشکه هایی که در دکور وجود دارند، سنگ ها، و یک جایی در پایین به عنوان اتاق ناهار خوری، یک فضای رمانتیک را در اینجا بوجود آورده اند که در آن می توانید، با انتخاب غذاهای محلی و بین المللی خاطرات خوبی را برای خودتان رقم بزنید.

نشانی: Hayyami Şarap Evi, Bestekar Sk. No:82/B Kavaklıdere

شماره تلفن: +90 312 466 1052

  • چنگلان براسریه | Çengelhan Brasserie

این رستوران که زمانی یک کاروانسرا بوده است در سال 1523 ساخته شد تا میزبان تاجران و مسافرانی باشد که می خواستند شب را در آنکارا بمانند. این ساختمان در حال حاضر موزه حمل و نقل شهر هست که در زیر سقف شیشه ای حیاط داخلی آن، می توانید رستوران چنگلان براسریه را مشاهده کنید. منوی این رستوران شامل غذاهای سنتی ترکیه ای می شود و البته برخی غذاهای دریایی را نیز می توانید در اینجا میل کنید.

نشانی: Çengelhan Rahmi M Koç, Necatibey Mahallesi, Depo Sokak 1, Altındağ

شماره تلفن: +90 312 309 68 00

  • بالیکچیکوی | Balıkçıköy

رستوران بالیکچیکوی چندین شعبه دارد که شعبه تونالی آن جزو رستوران های آنکارا محسوب می شوند. این رستوران غذاهای دریایی ارائه می دهد. فضای بیرونی آن پرچین های بلند و تراسی دارد که به شما امکان غذا خوردن در هوای آزاد می دهد، همچنین فضای درونی رستوران با دکور دریایی و نورهای ملایم بسیار خوب می باشند. محیطی دریایی آن برای هر دو وعده غذای ناهار و شام فضای لذت بخشی فراهم می کند. ماهی ها را می توانید به صورت کبابی، پخته شده و یا سرخ کرده سفارش دهید.

نشانی: Balikcikoy Fahri, Abay Kunanbay Cd No:4 D:1, Kavaklıdere

شماره تلفن: +90 312 466 0450

  • زنگر پاشا کوناگی | Zenger Paşa Konağı

روی تپه های اولوس و در میان دیوارهای آنکارا کالسی این رستوران جایگاه عمارتی از قرن 18 می باشد. فضای داخلی روستایی و انواع آثار عثمانی که در طبقه همکف نمایش داده می شوند، مکانی با حس موزه ای به شما ارائه می دهد. وقتی از پله ها رستوران بالا بروید، چشم اندازی مشاهده می کنید که بسیار ارزش رفتن دارد. این چشم انداز فوق العاده در کنار غذاهای سنتی رستوران برایتان خاطره بسیار خوبی را رقم خواهد زد.

نشانی: Zenger Pasa Manor House, Hatipköy Mh., Doyran Sk No:13

شماره تلفن: +90 312 311 7070

  • لمان کولتور | Leman Kültür

نام این رستوران از یک مجموعه کتاب طنز ترکیه ای گرفته شده است. شعب زیادی در سراسر ترکیه از این رستوران دیده می شود که این شعبه در فضای دلچسب منطقه کونور سوکاک واقع شده است. دکوراسیون داخلی آن از کتاب ها گرفته شده که به همین دلیل بسیار خاص و متفاوت می باشد. غذاهای متنوعی در اینجا وجود دارد که از میان آن ها می توان به رولت تخم مرغ چینی، غذایی مکزیکی و … اشاره کرد. همچنین یکی از غذاهای محبوب این مورد از رستوران های آنکارا ساندویچ کوفته می باشد که با پنیر، بادمجان و سس سیر سرو می شود.

نشانی: Leman Kultur Tunalı Şubesi, Meşrutiyet Mh

شماره تلفن: +90 312 417 4105

  • فیگه | Fige

کفپوش های چوبی، پنجره های شیشه ای قدی و رنگ های گرمی با طیف قرمز ویژگی های این رستوران هستند. باغ رنگی و زیبای این رستوران احساس خوب فضای آن را دوچندان می کند. این رستوران در فضای تجاری چانکایا قرار گرفته که در آن سفارت ها و ساختمان های دولتی و … دیده می شوند. شما از داخل رستوران به برج آتاکوله دید خوبی، مخصوصا در شب دارید. منویی که این رستوران سرو می کند شامل ترکیبی از غذاهای ترکیه ای، آسیایی و بین المللی می باشد.

نشانی: Fige Restaurant Bar, Çankaya, Abdullah Cevdet Sk No:15

شماره تلفن: +90 312 438 0721

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2022

به "رستوران های پر طرفدار آنکارا را اینجا ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های پر طرفدار آنکارا را اینجا ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید