تصمیم عراق برای لغو ویزا اتباع 37 کشور

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سخنگوی وزارت کشور عراق از گام مهم بغداد برای جذب سرمایه گذاری در این کشور شامل حذف ویزا برای اتباع 37 کشور پرده برداشت.

تصمیم عراق برای لغو ویزا اتباع 37 کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، وزارت کشور عراق اظهار داشت که دولت این کشور تصمیم گرفته است شهروندان 37 کشور را از اخذ ویزا معاف و ورود آنان به کشور را بدون ویزا فراهم گردد، زیرا این کار باعث تشویق برای سرمایه گذاری خارجی و رونق گردشگری در عراق خواهد شد.

خالد المحنا سخنگوی وزارت کشور عراق در این خصوص گفت: دولت تصمیم به ورود شهروندان 37 کشور بدون ویزا گرفته است و این تصمیمی بسیار جسورانه از زمان تشکیل دولت بوده است.

وی اضافه کرد: هدف از این تصمیم جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت از اقتصاد عراق است و از زمان 15 مارس مراحل اجرای آن شروع شده است.

المحنا گفت: این تصمیم شامل بازرگانان، شرکت های عضو دائمی شورای امنیت، کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و سوئیس است که برای ورود به عراق به وسیله بندرهای هوایی، زمینی و دریایی، در ازای پرداخت هزینه ویزای تنها 75 دلار برای مدت دو ماه اقامت پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق تأکید کرد که با توجه به شرایط بهداشتی-درمانی که عراق از آن عبور می نماید، مسافران بر اساس تصمیم کمیته عالی بهداشت و ایمنی باید کلیه اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت نمایند و معاینات بیماری همه گیر کرونا را انجام دهند.

روسیا الیوم گزارش داد: عراق به دنبال جذب سرمایه گذاران و تسهیل شرایط ورود آنها به عراق به وسیله معافیت بعضی کشورها از ویزا است و این در حالی است که ورود به داخل اراضی عراق احتیاج به وقت طولانی برای صدور ویزا بود که در بعضی موارد صادر هم نمی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1544

به "تصمیم عراق برای لغو ویزا اتباع 37 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم عراق برای لغو ویزا اتباع 37 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید