کوشش جدید ترامپ برای حل اختلافات میان عربستان و قطر

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، دولت واشنگتن در تلاشی تازه برای حل اختلافات سه ساله میان قطر و همسایگان حوزه خلیج فارس آن، عربستان سعودی و امارات را تحت فشار گذاشته تا ممنوعیت های خود برای شرکت های هواپیمایی قطری که بر فراز آسمان این دو کشور پرواز می نمایند را متوقف سازند.

کوشش جدید ترامپ برای حل اختلافات میان عربستان و قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ، مقامات آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس افشا کردند که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، عربستان سعودی و امارات را تحت فشار گذاشته تا ممنوعیت های اعمال شده روی پروازهای خطوط هواپیمایی قطر در حریم هوایی این دو کشور را متوقف نمایند.

کوشش های مکرر برای انتها دادن به این اختلاف که روز آدینه وارد سال چهارم می گردد، شکست خورده اند و این کوشش اخیر نیز با مقاومت شدید عربستان روبرو شده است.

در این راستا صباح خالد الحمد الصباح، نخست وزیر کویت نسبت به ورود بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس به سال چهارم خود ابراز تاسف کرد و در عین حال تاکید نمود، کویت به کوشش ها برای موفقیت بین طرف های بحران ادامه می دهد.

او گفت: کویت همیشه جمع نماینده طرف های مختلف براساس حاصل شدن رضایت از هرگونه توافقی در آینده است.

نخست وزیر کویت به رسانه های کشورش تاکید نمود، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت به این نکته توجه دارد. این کشورها نیز به اهمیت شورای همکاری برای منطقه و دنیا و زمینه ای مشترک که باید بر این اساس جهت پر کردن خلأ وجود داشته باشد، وافقند.

بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پنجم ژوئن سال 2017 میلادی شروع شد که بدترین بحران از زمان تشکیل شورای همکاری خلیج فارس در سال 1981 میلادی محسوب می گردد چرا که عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود با قطر را قطع کردند. این چهارکشور ارتباطات دریایی، زمینی و هوایی خود با قطر را به عنوان اقدامی تنبیهی به خاطر اتهامات حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی کشورهای این منطقه متوقف کردند؛ اتهاماتی که دوحه آنها را رد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 956

به "کوشش جدید ترامپ برای حل اختلافات میان عربستان و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش جدید ترامپ برای حل اختلافات میان عربستان و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید