خبرنگاران رسوایی نمایش آثار تقلبی در موزه آرمیتاژ روسیه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، تهران- خبرنگاران- موزه آرمیتاژ روسیه به نمایش حدود 20 اثر تقلبی در نمایشگاهی که از تخم مرغ های سلطنتی فابرژه برپا نموده است، متهم شد.

خبرنگاران رسوایی نمایش آثار تقلبی در موزه آرمیتاژ روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از روزنامه گاردین، یک کارشناس و دلال زبده هنری به نام آندره روژنیکف در نامه ای موزه آرمیتاژ روسیه را به نمایش دستکم 20 اثر تقلبی در نمایشگاه تخم مرغ های فابرژه متهم کرد و خواهان تعطیلی فوری این نمایشگاه شد.

نمایشگاه تخم مرغ های فابرژه موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ شامل آیتم هایی است که از کلکسیون شخصی یک مجموعه دار میلیاردر وام گرفته شده اند و تا 14 مارس (24 اسفند 99) ادامه دارد.

روژنیکف در این نامه میخائیل پیوتروفسکی مدیر موزه آرمیتاژ را به دلیل میزبانی از چنین نمایشگاهی به از بین بردن اقتدار موزه متهم نموده است. وی در گفت وگو با گاردین گفت: می خواهم این رسوایی همین حالا به انتها برسد. می خواهم این نمایشگاه تعطیل و فراموش گردد، همین. نمی توانند موزه آرمیتاژ را هدف چنین ننگی قرار دهند.

یکی از آیتم های نمایشگاه فابرژه موزه آرمیتاژ که درباره اصل بودن آن تردید وجود دارد، تخم مرغ سالگرد ازدواج (Wedding Anniversary Egg) است که گفته می گردد نیکولای دوم روسیه در سال 1904 به مناسبت دهمین سالگرد ازدواجش با شاهدخت الکساندرا به ویاهدا نموده بود.

سال گذشته یک محقق به نام دیان هوف مدعی شد بعضی پرتره های موجود روی این تخم مرغ براساس عکس های رنگی که پس از سال 1904 گرفته شده بودند، کشیده شده است.

هوف همچنین متذکر شد پرتره ای که از نیکلای دوم روی این تخم مرغ هک شده نیز از روی یک عکس قدیمی متعلق به سال 1894 میلادی کشیده شده که در آن تزار روسیه به جای 5 مدالی که از سال 1896 روی یونیفرمش داشت، تنها چهار مدال دارد.

با این حال موزه آرمیتاژ ادعای تقلبی بودن تخم مرغ های به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه خود را رد نموده و مجموعه دار صاحب آثار نیز اسنادی را در تایید اصل بودن تخم مرغ ها ارائه داده است.

تخم مرغ های فابرژه نامی است که به تخم مرغ های زینتی که از سال 1885 تا 1917 توسط پیتر کارل فابرژه و شرکتش ساخته شد، داده می گردد. مشهورترین این تخم مرغ ها آنهایی هستند که برای الکساندر سوم و نیکولای دوم، تزارهای روسیه، ساخته و به نام تخم مرغ های فابرژه سلطنتی به عنوان هدیه عید پاک به همسران یا مادران آنها اهدا می شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1469

به "خبرنگاران رسوایی نمایش آثار تقلبی در موزه آرمیتاژ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسوایی نمایش آثار تقلبی در موزه آرمیتاژ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید