راهنمای بازدید از بازار مطرح

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، احتمالاً فرم و شکل کلی بازار مطرح شبیه به آنچیزیست که با خواندن داستان علاءالدین در ذهن خود تصور نموده اید.

راهنمای بازدید از بازار مطرح

راهنمای بازار مطرح برای راهنمایی شما در جهت پر پیچ و خم این بازار عظیم و قدیمی یاری خواهد نمود تا خریدی فوق العاده و رضایت بخش انجام دهید. بد نیست بدانید گم شدن در این بازار بخشی جذاب و سرگرم نماینده از بازدید به یادماندنی تان خواهد بود.

بازار مطرح در کورنیش شلوغ مطرح و در شهر مسقط واقع شده است. با توجه به شلوغی همیشگی این خیابان روی پیدا کردن جای پارک اصلاً حساب نکنید و برای رسیدن به بازار به جای استفاده از ماشین شخصی از گزینه هایی مثل تاکسی و اتوبوس یاری بگیرید. دو ورودی به بازار وجود دارد که هر دو به خوبی تعیین شده اند. برای این که انرژی کافی برای پیمودن هزارتوی عجیب و غریب بازار مطرح را داشته باشید قبل از این که پای تان به درب اصلی آن برسد حتماً با یک سمبوسه هندی خوش مزه همراه با چای کاراک از خود پذیرایی کنید.

جهتهای متعددی در جهات مختلف در بازار مطرح وجود دارند؛ اما این اصلاً نگران نماینده نیست. کافیست تا جهتیابی در هزارتوی این بازار را تنها به حس خود بسپارید و از گم شدن در کوچه پس کوچه های امن آن هراسی به دل راه ندهید.

هیچ فرقی نمی کند به قصد خرید چه محصولی راهی این بازار عجیب و غریب می شوید. در یکی از پیچ و خم های این بازار جذاب آن چه مد نظر دارید از یک شئ کم یاب تا اثری هنری و یا حتی جواهراتی گران بها همه را در آن خواهید یافت.

اگر شما هم یکی از همان جست وجوگران گنج هستید که قصد سفر به عمان را دارد پس آن فلزیاب کج و کوله به درد نخور خود را رها کنید و عینکی سحرآمیز به چشم بزنید. اگر در این بازار مرموز کمی با دقت همه چیز را کندوکاو کنید حتماً عتیقه های جالبی به کلکسیون گنج های گران بهای شما اضافه خواهد شد. کلاه های جنگی افغان ها، قطب نمایی که از جنگ دنیای دوم جان سالم به در برده و پشمینه های رنگی تنها بخشی از عجایب این بازار رنگارنگ هستند.

بخشی از سوق مطرح به بازار تاریکی معروف است. اگر گذرتان به این قسمت از بازار افتاد کافیست تا نگاه خود را به سمت سقف راهنمایی کنید تا با دیدن فانوس های زیبا، شیشه های رنگی و قلم کاری های چوبی ارزشمند شگفت زده شوید.

بازار مطرح به خوبی سازمان دهی شده و عموماً مغازه هایی از یک صنف خاص با اجناسی مشابه در یک راسته بازار دیده می شوند که این موضوع خرید و مقایسه جنس و قیمت را برای خریداران راحت تر می کند. بسیاری از مغازه ها، جواهرات و صنایع دستی زیبایی را از عمان و سراسر آسیا از جمله گردنبندهای دست ساز از نپال، جلیقه های کشمیری، فرش های دست بافت و فانوس را به فروش می رسانند. مغازه های بسیاری نیز به فروش انواع عود، کندر و عطر هایی که در بیشتر خانه های عمانی پیدا می گردد مشغول هستند. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین کندر دنیا باید در بازار مطرح به دنبال کندر ظفار، شهری در جنوب عمان باشید.

هم چنین بازار مطرح پر است از مغازه های طلا و جواهرفروشی که اغلب صنایع دست ساز نقره ای گران بها و ارزش مندی را به فروش می رسانند.

این بازار هم چنین یکی از بهترین محل ها برای پیدا کردن یک خنجر عمانی اصیل و زیباست. خنجر در میان مردم عمان به عنوان نماد ملی این کشور از ارزش بسیاری برخوردار است. به طوریکه مردان در بیشتر مراسم و مناسبت های رسمی آن را به کمر می بندند و تصویر آن در اسناد رسمی این کشور و پرچم ملی دیده می گردد. هر یک از خنجر های عمانی که زیر دست یکی از هنرمندان ماهر این کشور ساخته می گردد داستانی برای گفتن دارند. مغازه های بسیاری در بازار مطرح طرح های مختلفی از خنجر را به نمایش گذاشته اند که می توانید از میان آن ها یکی را به عنوان یادگاری ارزش مندی از سفر به یادماندنی تان به عمان تهیه کنید.

همانند هر بازار سنتی و قدیمی محبوب، برای خرید و معامله ای رضایت بخش می توانید از قافله چانه زن ها عقب نمانید و تمام هنر چانه زنی خود را برای دریافت یک تخفیف حسابی به کار بگیرید. معمولاً به دلیل وجود قوانین حمایت از حقوق مصرف نماینده در عمان قیمت های معقولی خواهید یافت، اما حواس تان باشد تا این دلیل نیز جلودار شما برای دریافت یک تخفیف حسابی نباشد. مخصوصاً در خصوص کالاهای گران قیمت تر!

هنگامی که در حال قدم زدن و بازدید از مغازه های پر زرق و برق بازار مطرح هستید با دیدن این که هم چون شخصی معروف با شما رفتار گردد خیلی تعجب نکنید. چراکه تمام فروشندگان این بازار برای جلب توجه تان به هر کاری دست می زنند تا شما را به یکی از خریداران خوشبخت خود تبدیل نمایند.

هنگامی که به خرید، کاوش و پیاده روی در پیچ و خم بازار مطرح مشغول هستید برای برطرف خستگی و صرف غذایی لذیذ می توانید از میان رستوران های متعدد گزینه هایی چون رستوران فرانسوی با غذاهای دریایی لا براسری (La Brasserie) یا رستوران عمانی بیت اللبن (Bait Al Luban) را با انواع غذاهای محلی و سنتی انتخاب کنید.

منبع: ddsafar
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 952

به "راهنمای بازدید از بازار مطرح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از بازار مطرح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید