راه اندازی 30 مرکز هوانوردی عمومی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: طرح کلان ملی راه اندازی مرکز هوانوردی عمومی برای از بین بردن محدودیت مسافرت های شهری هوایی اجرایی شده است در این راستا تا کنون 15مرکز راه اندازی شده و قرار است 15 مرکز دیگر در کشور راه اندازی گردد.

راه اندازی 30 مرکز هوانوردی عمومی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،یعقوب انتصاری، مسئول کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد آخرین شرایط طرح کلان ملی راه اندازی مراکز هوانوردی عمومی و نهادینه کردن آن در صنعت هوایی کشور به مهر گفت: این پروژه ملی از تیرماه سال 90 از سوی شرکت خصوصی سرمایه گذاری گسترش هوانوردی پارس- پادیکو و حمایت موثر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای گسترش فضانوردی در کشور شروع شده و به مرحله اجرا رسیده است.

وی با بیان اینکه این طرح کلان ملی دو فاز دارد که فاز اول آن در سال 93 به سرانجام رسید و فاز دوم آن در سال 94 شروع می گردد، اضافه نمود: این شرکت به وسیله تسهیلات معاونت توانسته به مراکز هوانوردی عمومی خدمات لیزینگ هواپیما، خدمات دریافت گواهینامه و تجهیزات ارائه کند.

وی با بیان اینکه این طرح برای گسترش و ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی کشور است، عنوان نمود: مراکز هوانوردی عمومی برای حمل و نقل بین شهری با استفاده از هواپیماهای کوچک طراحی شده اند که اکنون زیر ساخت های مورد احتیاج در 15 استان احداث شده است.

انتصاری با بیان اینکه بنا داریم تا 15 مرکز هوانوردی دیگر را در کشور ایجاد کنیم، گفت: کاربرد این طرح در آموزش خلبانی، تفریحی و گردشگری است و از این طریق محدودیت های مسافرت از شهری به شهر دیگر نیز برداشته می گردد.

به گفته وی، اجرایی شدن این طرح کلان ملی در راستای حل مسائل طراحان، سازندگان، بهره برداران، مراکز آموزش خلبانی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما است.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 798

به "راه اندازی 30 مرکز هوانوردی عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 30 مرکز هوانوردی عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید