روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می گردد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارشات بدست رسیده، روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می گردد.

روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می گردد

ولی جهانی اظهار کرد: انبوه رودبار یکی از روستاهای تاریخی بسیار مهم گیلان بوده و دارای قابلیتهای گردشگری فراوان است.

وی با اشاره به بافت تاریخی روستای انبوه رودبار افزود: 90 درصد ثبت و ساماندهی بافت تاریخی انبوه اجرا شده و قرار شد تا ظرف 45 روز آینده نهایی گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت انبوه به عنوان روستای ملی جاجیم بافی و البسه محلی اطلاع داد و بیان نمود: مقدمات ثبت انبوه رودبار به عنوان روستای ملی جاجیم بافی و البسه محلی فراهم شده است.

جهانی با اشاره به قابلیتهای صنایع دستی روستای انبوه در بخشهای مختلف افزود: براساس تفاهم نامه با کمینه امداد، به حدود 50 نفر از هنرمندان صنایع دستی انبوه تسهیلات کم بهره تا سقف 150 میلیون تومان تعلق می گیرد.

وی با انتقاد از شرایط نامناسب پل تاریخی انبوه افزود: پل تاریخی انبوه بعد از زلزله 69 رودبار به قزوین واگذار شده و اکنون شرایط مناسبی ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با تاکید بر لزوم معین تکلیف پل تاریخی انبوه بیان نمود: مسئولان میراث فرهنگی قزوین باید هر چه سریع تر شرایط پل تاریخی انبوه را معین نمایند.

جهانی با بیان اینکه پل تاریخی انبوه منحصر بفرد است، گفت: پل تاریخی انبوه تنها پلی است که یک هزار دهنه دارد و آب رودخانه شاهرود از زیر آن عبور می نماید.

وی با بیان اینکه انبوه دهکده جهانی گردشگری می گردد، افزود: بعد از ثبت جهانی روستای قاسم آباد، اولویت برای جهانی شدن روستای انبوه خواهد بود و از هم اکنون بعضی مقدمات طرح ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه مستند معرفی روستای انبوه ساخته می گردد، گفت: به منظور معرفی بیشتر این روستا، فیلم مستندی از انبوه ساخته شده و در شبکه استانی باران انعکاس داده گردد.

جهانی از برپایی تور عکاسی روستای انبوه اطلاع داد و بیان نمود: این تور گردشگری و عکاسی با حضور عکاس و خبرنگاران برتر کشور و استان در شهریور همزمان با برداشت انار در انبوه برپا می گردد.

وی با بیان اینکه انبوه شایستگی جهانی شدن دارد، افزود: بافت تاریخی، تلفیق معماری تاریخی و طبیعی، انواع لباسهای سنتی و وجود قلعه های تاریخی در اطراف، وجود قبرستان های قدیمی تنها بخشی از قابلیت های گردشگری انبوه است.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به وجود قدیمی ترین سنگ قبر استان در روستای انبوه افزود: این سنگ قبر مربوط 1200 سال قبل است و از ظرفیتهای گردشگری این روستا به شمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2269

به "روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای انبوه دهکده جهانی گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید