روسیه ادعای استونی درباره نقض حریم هوایی این کشور را رد کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، وزارت دفاع روسیه ادعای استونی مبنی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیماهای روسی را رد و تاکید نمود که این هواپیما بر فراز آب های دریای بالتیک پرواز نموده است.

روسیه ادعای استونی درباره نقض حریم هوایی این کشور را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه ادعای استونی را مبنی بر نقض حریم هوایی توسط هواپیمای روسی را رد و تاکید نمود که این هواپیما بر فراز آب های بی طرف دریای بالتیک پرواز نموده بود و هیچ شکایتی در این زمینه وجود ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: پرواز هواپیمای نیروی هوایی روسیه در 23 سپتامبر، برای پرواز بر فراز منطقه کالینینگراد پیرامون آب های بی طرف دریای بالتیک برنامه ریزی شده بود. پرواز در طول مسیری از پیش توافق شده صورت گرفت. در طول پرواز، خدمه هواپیمای روسی به طور دائم با کنترل هوایی استونی نیز در تماس بوده است.

این وزارتخانه تایید کرد: هیچ شکایتی درباره پرواز هواپیمای روسی مطرح نشده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه نمود: اظهارات طرف استونی مبنی براینکه هواپیمای روسی حریم هوایی استونی را نقض نموده است، تلاشی برای جلب توجهی غیرمنطقی و سردرگم است.

طبق این گزارش، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع استونی پیش از این اعلام نموده بود که جنگنده سوخو-34 روسیه حریم هوایی جمهوری های منطقه بالتیک را نقض نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 412

به "روسیه ادعای استونی درباره نقض حریم هوایی این کشور را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ادعای استونی درباره نقض حریم هوایی این کشور را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید