روش هایی برای آرام کردن فکر

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، آگاهی از روش های آرام کردن فکر به خلاص شدن از دست اضطراب ، تنش و بسیاری از مسائل دیگر یاری می نماید.

روش هایی برای آرام کردن فکر

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آگاهی از روش های آرام کردن فکر به خلاص شدن از دست اضطراب ، تنش و بسیاری از مسائل دیگر یاری می نماید.

سبک های زندگی امروزی باعث شده اند زمانی برای استراحت کردن نداشته باشیم. در چنین سناریویی ما تقریباً خواسته ها و نیازهای خود برای تمدد اعصاب را فراموش نموده ایم. این نوع استرس فکری اغلب منجر به عصبانیت ، وحشت ، بی خوابی ، نگرانی های بی مورد و مسائل دیگر می گردد. بی توجهی طولانی مدت به این موضوع ممکن است منجر به بروز مسائل جدی مانند فشار خون بالا در آینده گردد. به خاطر این مسائل یادگیری روش هایی برای آرام کردن فکر لازم است.

مدیتیشن

همه ما می دانیم که مدیتیشن تأثیر آرامش بخشی بر روی فکر دارد. شما می توانید در مکانی ساکت و راحت بنشینید، چشم های خود را ببندید و بر روی افکار مثبت خود متمرکز شوید. شما با این کار افکار ناخواسته را از فکر خود دور می کنید و احساس آرامش می کنید. آرام کردن فکر می تواند به شل شدن عضلات بدن یاری کند. از یوگا و تای چی هم می توان برای این کار استفاده کرد.

نفس عمیق

استرس باعث می گردد تند تند نفس بکشید که این به نوبه خود باعث می گردد نتوانید به درستی عمل بازدم را انجام دهید. استرس باعث عدم تعادل اکسیژن و کربن دی اکسید در بدن می گردد که اغلب منجر به خستگی و افسردگی می گردد. به این خاطر، کنترل کردن تنفس لازم است. شما می توانید با یاری تمرینات نفس کشیدن عمیق این کار را انجام دهید. به وسیله بینی نفس عمیق بکشید، چند ثانیه آن را نگه دارید و سپس هوا را به آرامی به وسیله دهان خود خارج کنید. این کار را تا زمانی که احساس آرامش کنید ادامه دهید.

ماساژ دادن

ماساژ دادن کامل بدن تنش و درد را از عضلات برطرف می نماید. شما می توانید روزهای تعطیل یا بعد از برگشتن از سر کار از این روش بهره ببرید. ماساژ عضلانی عمیق بسیار مفید است زیرا، می تواند تنش را از تارهای عضلانی که با روش های دیگر قابل انجام نیست آزاد کند. برای انجام این کار از یک متخصص یاری بگیرید. ماساژ دادن بدن با روغن های آروماتراپی هم اسطو خودوس یا بابونه تأثیر نیرو بخشی هم بر روی بدن و هم بر روی فکر دارد.

روش هایی برای آرام کردن فکر قبل از خواب

هنگامی که فکر آشفته باشد، خوابیدن هم سخت می گردد. در این شرایط شما می توانید از روش های زیر برای آرام کردن فکر خود بهره ببرید.

آغاز کنید به شمردن برعکس. از 20 تا 1 بتعدادید تا بتوانید فکر خود را از افکاری که شما را آزار می دهند منحرف کنید.

دوش آب گرم قبل از خوابیدن ایده ای عالی برای کاهش استرس قبل از خواب به تعداد می رود.

تمامی افکار و احساسات خود را در انتها روز روی یک تکه کاغذ بنویسید. با این کار شما دید بهتری نسبت به زندگی و شرایط اطراف خود پیدا خواهید کرد که شما را قادر می سازد از نگرانی ها خلاص شوید.

روش هایی برای آرام شدن در محل کار

برنامه کاری ، مسئولیت ها و حجم کار در محل کار محرک های شایع استرس به تعداد می فرایند. انجام بعضی تغییرات کوچک در نحوه کار کردن و محیط کار می تواند به کاهش استرس یاری کند. روش هایی مفید برای انجام این کار در زیر ارائه شده اند:

اگر به محل کار بروید و ببینید روی میز پر از کاغذ و چیزهای دیگر است، دچار اضطراب خواهید شد. همه این چیزها را در میز و کشوها قرار دهید و روی میز را خالی بگذارید.

عکس های خانوادگی خود را روی میز کار قرار دهید. این کار باعث می گردد احساس خوبی در طول روز داشته باشید.

کارهای خود را اولویت بندی کنید و به ترتیب اهمیت آن ها را انجام دهید.

موقع کار کردن همه توجه خود را بر روی کار متمرکز کنید به طوری که این کار خود تبدیل به نوعی مدیتیشن گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1826

به "روش هایی برای آرام کردن فکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای آرام کردن فکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید