زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، زاغه نشینان احتمال گسترش کرونا در شهر 18 میلیون نفری بمبئی را افزایش می دهند.

زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند

در خانه هایی تنگ، تاریک، بدون تهویه مناسب و حتی جریان هوای آزاد، ساکنان زاغه داراوی در حومه بمبئی با قرنطینه ملی هند دست و پنجه نرم می نمایند و هر روز با کمبود مواد غذایی روبرو اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در زاغه بمبئی هند حدودا یک میلیون نفر زندگی می نمایند و معمولا برای تهیه غذا به یاری های مردمی متکی هستند. اما اضطراب و نگرانی آنها از تاریخ 25 مارس (6 فروردین 99) به دلیل اجرای قانون قرنطینه هند در حال افزایش است.

بسیاری از ساکنان زاغه داراوی با چرخ دستی، دوچرخه و میله ورودی خانه یا کوچه های خود را بسته اند تا مانع عبور و مرور دیگران شوند/ عکس: رویترز

نجما محمد که در یک کارگاه پوشاک کار می کرد در این باره می گوید: تا زمانی که سر کار می رفتم به فرزندانم غذا می دادم اما حالا که کارگاه به دلیل قرنطینه تعطیل شده، هیچ کاری جز غم و غصه خوردن برایمان نمانده است. پسر و دو دخترش برای تهیه مواد غذایی از همسایگان خود یاری می گیرند و به آنها تکیه نموده اند.

به اعتقاد بسیاری داراوی عظیمترین زاغه آسیا است و بستن و قرنطینه آن زندگی را برای ساکنانش سخت تر خواهد نمود. این زاغه به دلیل تراکم جمعیت و ضعف امور بهداشتی در برابر ویروس جدید کرونا به شدت آسیب پذیرتر است.

عظیمسالان برای گذران وقت در زاغه داراوی در حومه بمبئی هند شطرنج بازی می نمایند/ عکس: رویترز

گاهی صدها نفر از مردم زاغه از یک توالت و حمام مشترک استفاده می نمایند. هیچ ضمانتی برای دسترسی به آب پاک و تمیز در این محله وجود ندارد. صابون نیز یک محصول تجملاتی به شمار می آید.

نمچاند مندال یک کارگر مهاجر از ایالت جارکند (Jharkhand) هند در شمال شرقی این کشور که این روزها در داراوی زندگی می نماید، در این باره می گوید: هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. 9 نفر از ما در یک اتاق زندگی می کنیم و همگی در معرض خطر هستیم.

تا کنون بیش از 138 نفر در داراوی به کرونا مبتلا شده اند و کارشناسان نگران رشد صعودی و ناگهانی این آمار در این زاغه عظیم و تنگ هستند.

مانور پلیس در زاغه داراوی عظیمترین زاغه آسیا در بمبئی هند/ عکس: رویترز

شهید جمیل یک ویروس شناس درباره این زاغه بمبئی گفت: من واقعا نگران سلامتی افراد در این زاغه هستم و مطمئنا مسائل شکل گرفته در این زاغه در آینده نزدیک خود را نشان خواهد داد. حدود 65 درصد از مردم بمبئی در زاغه های اطراف این شهر 12 میلیون نفری می نمایند و به همین دلیل جمعیت روزانه بمبئی حدودا 19 میلیون نفر برآورد می گردد.

ساکنان مضطرب این محله به جای ماسک بهداشتی و مناسب، شال، دستمال، و آستین لباس ها را دور دهان و صورت خود گره زده اند. بعضی نیز با میله های فلزی، چرخ دستی، دوچرخه یا چوب ورودی خانه یا کوچه های محل زندگی خود را سد نموده اند. این علائم به غریبه ها هشدار می دهد از این مناطق دوری نمایند.

پلیس برای ایجاد قرنطینه متخلفان را با چوب می زند/ عکس: رویترز

با این حال بسیاری از زاغه نشینان ماندن در این اتاق های کوچک را غیرممکن می دانند. آنها مجبورند در بعضی مواقع حضور کارگرانی با تغییر شیفت و ساعات کاری در محله یا خانه خود بپذیرند.

در بطن این زاغه ها مردم به بازارهای غیر رسمی هجوم می برند. بعضی از عظیمسالان برای گذران وقت در کنار هم شطرنج بازی نموده یا به وسیله تلفن همراه خود فیلم می بینند. بچه ها نیز کارت بازی می نمایند.

مردم زاغه داراوی در بمبئی هند بی توجه به قرنطینه در حال خرید هستند/ عکس: رویترز

یک خیاط در اوایل روز، مغازه کوچک خود را باز نموده و می گوید می خواهد قبل از رسیدن پلیس های قرنطینه کمی کاسبی کند.

به گفته یک شاهد عینی ماموران پلیس برای مجازات متخلفان قرنطینه آنها را با نشاندن در آفتاب، بشین پاشو و ضربات چوب تنبیه می نمایند.

یک افسر پلیس در این باره می گوید: شرایط سختی است. هیچ کس به حرف ما گوش نمی نماید.

زاغه نشینان داراوی هند ورودی زاغه های خود را با میله بسته اند/ عکس: رویترز

جوانترها زاغه داراوی هند برای گذران وقت در موبایل هایشان فیلم می بینند/ عکس:رویترز

مردم با جمع آوری پایه میله بیلبوردها سر کوچه های تنگ در زاغه داراوی هند را بسته اند/ عکس: رویترز

شرایط بعضی از زاغه نشینان در عظیمترین زاغه آسیا- بمبئی- هند /عکس: رویترز

یک زاغه نشین با میله و دوچرخه ورودی به خانه خود را بسته است /عکس: رویترز

ماموران بهداشت در حال آموزش مسائل مربوط به مقابله با کرونا /عکس: رویترز

عکس: رویترز

--

-

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 985

به "زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید