سفته حسن انجام کار و نکات مهم در صدور آن

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سفته مانند چک یک سند تجاری است، اما از نظر ظاهر و همچنین محتوا تفاوت زیادی با چک دارد.

سفته حسن انجام کار و نکات مهم در صدور آن

چک در واقع سندی است که به واسطه آن صادر کننده به بانک دستور پرداخت همه یا بخشی از پولش را به دارنده چک می دهد، اما در سند تجاری سفته صادر کننده متعهد می گردد که مبلغی را که در سفته درج شده است را در تاریخ تعیین، به کسی که نام او در سفته درج شده است، پرداخت کند؛ در واقع این کاربرد، کاربرد اصلی سفته است اما گاهی پیش می آید که سفته برای موارد دیگری صادر می گردد، یکی از این موارد سفته بابت حسن انجام کار است. در این نوشتار از خبرنگاران به آنالیز صدور سفته ضمانت حسن انجام کار می پردازیم.

سفته حسن انجام کار چیست؟

برای همه ما ممکن است پیش آمده باشد که وقتی برای استخدام به یک شرکت می رویم، کارفرما از ما درخواست سفته می نماید. معمولا این سفته تحت عنوان سفته بابت حسن انجام کار دریافت می گردد، البته عنوان حسن انجام کار عنوان مبهمی است که در بسیار موارد منجر به بروز اختلافات و مسائلی می گردد. در واقع کارفرما این سفته را دریافت می نماید تا به واسطه آن از انجام کار توسط کارگر و تعهد او نسبت به کار مطمئن گردد. با همه این ها در صدور سفته حسن انجام کار باید به چند نکته مهم توجه کرد تا از بروز مسائل احتمالی جلوگیری کرد.

نکات مهم در پر کردن سفته حسن انجام کار

سفته حسن انجام کار هم یک نوع سفته است که باید در صدور آن آنچه درباره نحوه صدور سفته است را در آن رعایت کرد اما در صدور سفته ضمانت باید چند مهم وجود دارد که باعث می گردد تا شما با خیال راحت تری سفته را به دست کارفرما بسپارید. مهم ترین نکته در صدور سفته حسن انجام کار این است که در تاریخ پرداخت سفته، به جای درج تاریخ حتما قید گردد سفته بابت حسن انجام کار و اصلا تاریخ پرداخت ذکر نگردد؛ مثلا می توانید در سفته متن در وجه شرکت………. / آقای………. بابت تضمین حسن انجام کار قرارداد شماره .. را بنویسید. در هر صورت ذکر این که سفته به چه منظور صادر شده است بسیار مهم است. همچنین حتما در سفته ذکر کنید که آن را وجه چه کسی یا چه شرکتی صادر نموده اید. نکته مهم دیگر درباره سفته حسن انجام کار این است که در قرارداد کار خود از کارفرما بخواهید در صورت عدم ثبت، حتما شماره سفته را در قرارداد درج کند، بعد از صدور سفته ضمانت انجام کار یک نسخه از آن را کپی و نزد خود نگه دارید تا در صورت امتناع کارفرما از استرداد آن بعد از قطع روابط کاری، بتوانید به وسیله مراجع قضایی اقدام کنید.

برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر نکاتی که باید هنگام صدور سفته رعایت کرد را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1267

به "سفته حسن انجام کار و نکات مهم در صدور آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفته حسن انجام کار و نکات مهم در صدور آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید