سفر به یکی از شهر های خود مختار چین؛ هنگ کنگ

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، هنگ کنگ یکی از پرجمعیت ترین شهرهای این کره خاکی است که در چین واقع شده است. شهری خود مختار که شامل سه جزیره(جزیره هنگ کنگ، کولون و New Territories) است، از این رو اگر برای هرنوع سفری برنامه ریزی می کنید، می توانید روی این شهر هم حساب کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا سفری به این شهر زیبا داشته باشیم.

سفر به یکی از شهر های خود مختار چین؛ هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

از فروشگاه های سنتی خیابانی و معابد زیبا گرفته تا سرعت و آسمان خراش های پراکنده، تفریحات و سرگرمی های زیادی برای انجام دادن در هنگ کنگ وجود دارد. اگر عاشق غذا خوردن باشید، این شهر بهشت شما محسوب می گردد . همچنین اگر عاشق شهرهای شلوغ و پر سرعت هستید از این شهر خوشتان خواهد آمد.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

اگر قصد ماندن در اتاق های اشتراکی را داشته باشید، هزینه آن از 150 دلار هنگ کنگ(HKD) به ازای هرشب اقامت آغاز می گردد. قیمت اتاق های خصوصی با دو تخت هم حدود 250 دلار هنگ کنگ خرج برمی دارد.

هزینه اقامت در هتل

قیمت اتاق های دو تخته به همراه حمام از 250 دلار هنگ کنگ به ازای هرشب اقامت آغاز می گردد. تعداد زیادی آپارتمان قابل اجاره توسط سایتی مثل Airbnb هم در این شهر وجود دارد که مقرون به صرفه هستند.

متوسط قیمت مواد غذایی

هنگ کنگ به طور کلی شهری گرانی محسوب می گردد، با این وجود تعداد بسیار زیادی انتخاب برای غذای ارزان در آن وجود دارد. نودل ها و dumplings(نوعی پودینگ پخته شده حاوی میوه) هزینه ای حدود 40 HKD برای هر وعده در بر دارد. خوردن یک وعده غذا در رستوران های مک دونالد هم تفریبا 47 HKD می گردد . هزینه رزرو یک میز در رستوران و خوردن وعده ای غذا به همراه نوشیدنی حدود 100 HKD برای شما هزینه می تراشد. اگر تصمیم دارید کمی ریخت و پاش کنید، باید انتظار پرداخت 310 HKD یا بیشتر را داشته باشید. اما با این حال می توانید فروشگاه های غذایی ارزان و نودل فروشی های که غذای سالم و ارزان سرو می نمایند را پیدا کنید.

هزینه حمل و نقل

در هنگ کنگ می توانید یک کارت عبور سفری مخصوص گردشگران را با قیمت 55 HKD تهیه کنید، که در طول یک روز دسترسی نامحدود به سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموای و خدمات راه آهن را برایتان فراهم می نماید. بلیط های تک نفره بر اساس فاصله برچسب قیمت می خورند و در هزینه ای بین 7 تا 23 HKD را به همراه خواهد داشت. هزینه جابجایی توسط کشتی بین دو جزیره هنگ کنگ و کولون هم 2 HKD می گردد.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

از رستوران های سلف سرویس غذا بخرید

تعداد زیادی رستوران سلف سرویس در هنگ کنگ وجود دارد که می توانید در آن ها غذای بسیار کاملی را با قیمتی کمتر از 110 HKD میل کنید.

از ماندن در جزیره هنگ کنگ اجتناب کنید

اگر برایتان مقدور است و دوست دارید کمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، در جزایر دیگری به جز هنگ کنگ توقف کنید، چرا که به نسبت ارزان تر هستند.

در بازارها خرید کنید

اغلب فروشگاه های محلی درون بازارها، گاهی غذاهای ارزان تر و همچنین تازه تر را تا 50 درصد ارزان تر از سوپرمارکت ها به فروش می رسانند. پس تمام خرید هایتان را اینجا انجام دهید.

در عمارت Chungking اقامت کنید

اگر از نظر بودجه در تنگنا هستید، باید بدانید که عمارت Chungking ارزان ترین محل اقامت در هنگ کنگ است.

یک کارت عبور حمل و نقل روزانه تهیه کنید

هزینه جابجایی توسط قطار در هنگ کنگ، به سرعت بر اساس فاصله افزایش می یابد، از این رو اگر در تمام شهر و جزایر هنگ کنگ گشت گذار می کنید، برای شما مقرون به صرفه تر است که یک کارت ترانزیت روزانه خریداری کنید.

بهترین تفریحات و سرگرمی ها در هنگ کنگ

بازدید از معابد

تعداد زیادی معابد سنتی و میراث تاریخی در سراسر هنگ کنگ وجود دارد. شما می توانید از هر کدام که دوست داشتید بازدید کنید. صومعه بودایی Miu Fat، معبد Lo Pan، معبد Sha Tin Che Kung، یا موسسه Yuen Yuen انتخاب های خوبی هستند. همچنین می توانید از برنامه فرهنگی Kaleidoscopeاین بهره ببرید و تجربه عمیق از فرهنگ بومی این شهر کسب کنید .

صومعه بودایی miu fat

معبد lo pan

معبد Sha tin che kung

موسسه yuen

گشتی بر فراز کوه های هنگ کنگ با استفاده از تراموای

این سفر هیجان انگیز با استفاده از تراموای شما را از فراز بزرگترین قله جزیره هنگ کنگ که 518 متر ارتفاع دارد عبور می دهد. راهی عالی و تماشای برای مشاهده آسمان خراش های ویکتوریا هاربر (بندر هاربر) و کولون که شما را از زیبایی فراگیر و تپه های اطراف شگفت زده می نماید.

بازدید از بازارهای خیابانی

بازارهای خیابانی احتمالا بهترین مکان در هنگ کنگ برای غرق شدن در اتمسفر خاص این شهر است. بهترین بازارهای این مکان برای بازدید لیدیز مارکت، بازار شبانه تمپل استریت و بازار استنلی است.

بازار stanley

لیدیز مارکت(ladies market)

بازار شبانه تمپل استریت

بازدید از منطقه Sheung Wan

منطقه Sheung Wan به خاطر آشیانه پرندگان و سوپ باله کوسه اش(که بهتر است نخورید) مشهور است. وجود آپارتمان های بلند و برج های اداری در کنار مغازه های کوچک و بازار های سنتی بازتاب جالبی را پدید آورده است.

بازدید از ژئو پارک ملی

هشت ناحیه جغرافیایی مختلف که در عرض منطقه صخره های آتشفشانی و شمال شرقی منطقه رسوبیNew Territories گسترده شده اند فرصتی عالی برای گشت و گذار و جستجو است که پیشنهاد می گردد از دست ندهید.

گشت و گذار در اوشن پارک و دیزنی لند (Disneyland and Ocean Park)

اگر شما اهل مسافرت به همراه خانواده هستید یا حتی اگر همواره کوله پشتی تان همراهتان است و هنوز کودک درونتان را زنده نگه داشته اید، سری به دیزنی لند یا اوشن پارک بزنید و یک روز پر از نشاط را تجربه کنید. در کنار میکی موس توقف کنید و به موجودات دریایی دست بدهید. در اوشن پارک می توانید از پانداهای غول پیکر دیدن کنید که خود دلیل موجهی برای بازدید از این ناحیه است.

اوشن پارک

اوشن پارک

اوشن پارک

دیزنی لند

دیزنی لند

بازدید از Mongkok

با وجود فروشگاه و تنوع غذایی به همراه شب نشینی های این منطقه بازدید از آن شدیدا پیشنهاد می گردد .

اسکله Tsim Sha Tsui

قدم زدن در طول اسکله یTsim Sha Tsui و تماشای خط افق زیبا و نفس گیر جزیره هنگ کنگ تجربه ای جذاب است که حتما باید امتحان کنید. در همان حالی که اینجا حضور دارید، مطمئن شوید که از خیابان استارز (ستارگان) هم بازدید می کنید که پاسخ هنگ کنگ به هالیوود در قبال Walk of Fame است.

ناحیه طبیعی Mai Po

امتداد بی سرانجام این جنگل مردابی و باتلاقی گل آلود، برای پرندگان و بی مهرگان مانند بهشت است. بالغ بر 430 گونه پرنده را در این ناحیه شناسایی نموده اند . از ماه اکتبر تا آوریل حتی می توانید مهاجرت سالانه این پرندگان را به تماشا بنشینید.

بازدید از صومعه Po Lin

صومعه Po Lin در سال 1924 ساخته شده است، این معبد در جزیره لانتائو(Lantau) قرار گرفته است. معمولا از این معبد به عنوان پادشاهی مذهب بودایی در جنوب یاد می گردد. در ضمن در میان 4 معبد بودایی در هنگ کنگ این یکی برترین آن ها محسوب می گردد. پس بازدید از آن را از دست ندهید.

تجربه سواری با 360 Ngong Ping

اگر به تجربه ماشین های کابلی(تلکابین) علاقمند هستید، می توانید سوار این ماشین کابلی شوید و جهت 5.6 کیلومتر از Tung Chung، عرض خلیج، تا فرودگاه جزیره را به تماشا بنشینید . این مناظر به شما دیدی پانوراما از یک ناحیه بزرگ و کوهستان می دهند. طی این جهت حدود 25 دقیقه طول می کشد.

گشت و گذار در خیابان Tung Shoi

خیابان Tung Shoi که به عنوان لیدیز استریت(خیابان بانوان) هم شناخته می گردد یک بازار رو باز است که در ناحیه مرکزی مونگ کوک(Mong Kok) قرار گرفته است. این خیابان پر از مغازه و کالاهای ارزان است که حتما برای خرید آن را به یاد داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما خوانندگان خبرنگاران مفید واقع شده باشد. منبع: nomadicmattمنبع: کجارو
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 402

به "سفر به یکی از شهر های خود مختار چین؛ هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به یکی از شهر های خود مختار چین؛ هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید